16 Ağustos 2013 Cuma

Vişneli bitter çikolatalı bademli yulaflı kurabiye

Sıradaki tarifim ara öğünlerinizde atıştırabileceğiniz, diyet yapanlarda vicdan azabına sebep olamayacak kadar hafif ve kahvenin yanına inanılmaz yakışan vişneli bitter çikolatalı bademli yulaflı kurabiyem. Yulafın tok tutucu özelliğinden midir bilmem 2 taneden fazla yenmiyor, endişelenmeyin :)      




Önce malzeme listesini vereyim:

  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • Yarım çay bardağı tam tahıllı un
  • Yarım çay bardağı yağsız süt
  • Vişne
  • Damla çikolata
  • Çiğ badem
  • 1 tatlı kaşığı bal


Yağ ve şeker içermeyen, yulaf ve tam tahıllı unla son derece sağlıklı olan bu tarifi geçenlerde kuru meyveler ve tarçın ile denemiştim (tarifi için TIK TIK) . Vişne - bitter çikolata ikilisine bayılan nişanlım kurabiyeyi tadınca “benim için bir de böyle denesen nasıl olur?” dedi. Ben de “badem de benden olsun” diyip bu tarifi uydurdum. Vişne ve bitter çikolatanın ekşi-acı uyumu özellikle de muffinde bayıldığımız bir tat, ama muffin yapmayalı ve yemeyeli uzun zaman olduğundan unutmuştum diyebilirim. Yulafı hem tok tutuşu hem de içerdiği vitamin ve minerallerinden dolayı diyet yaparken bol bol tüketiyorum, kekte denemedim ama tatlı ve tuzlu kurabiyelerimin tümünü yulafla yapıyorum artık.      

İlk fırsatta dereotlu peynirli, zeytinli cevizli ve tarçınlı kuru meyveli kurabiyelerimin tariflerini de yazacağım. Ama dediğim gibi ana malzemeler belli: yulaf ezmesi, tam tahılı un ve süt. Yan malzemeler (peynir, zeytin, ıspanak, dereotu, maydanoz, kuru yemiş, kuru meyve, taze meyve) hayal gücünüze kalmış.

Yulaflı kurabiye hamurunu ilk defa deneyecekler için aşama aşama fotoğrafladım çünkü ben ilk yaptığımda “bu nasıl kurabiye hamuru?!” tepkisini vermiştim :) 



Babamın bahçesinde küçük bir vişne ağacı var, maalesef büyümedi; o yüzden her sene 1 kilo vişnesi ya olur ya olmaz. Annem geçen sene topladığı vişneleri kullanmaya kıyamamış lazım olur diye ve dondurucuya atmış, yarım su bardağı kadarını çıkarıp çözdürdüm ve çekirdeklerini çıkarıp ikiye böldüm. Dondurulmuş vişneniz yoksa kuru vişneyi ılık suda bekletip kullanabilirsiniz.

Bademler de aynı şekilde babamın ağaçlarından, bademleri tek tek kabuğundan çıkarıp biriktirmek çok zahmetli ama köye gittikçe kırıp poşetliyorum. Neyse ki bugün evde vardı da yarım su bardağı kadarını ikiye, çok büyükleri dörde böldüm. Kavrulmamış badem kullandığımdan kabuğunu soyma ihtiyacı hissetmedim, dolasıyla sıcak suda bekletme gibi herhangi bir işleme tutmaksızın hamuruma kattım.

Bitter çikolatanın da olabildiğince minik olmasını istediğimden bitter damla çikolata kullandım. Üşenmezseniz sevdiğiniz bir bitter çikolata çeşidini alıp doğrayabilirsiniz. Bal da tahılın tadını kırması için sadece 1 tatlı kaşığı…

Vişne, badem ve çikolata için özellikle miktar belirtmedim, zevkinize göre dilediğinizce koyabilirsiniz. 



Yapımı çok çok kolay, tüm malzemeleri geniş bir kapta kaşık yardımıyla karıştırıyoruz. Kurabiye hamuru gibi ele gelen, şekillendirilebilen bir hamur değil maalesef, tepsiye serdiğiniz yağlı kağıdın üzerine kaşıkla koymak durumundasınız.




Ama ben gene de kurabiye kalıbından yardım aldım: Yuvarlak kalıbı tepsiye koyup içini hamurla doldurduktan sonra üzerini  kaşığın arkasıyla düzeltip kalıbı çekip aldım ve bir örnek kurabiyelerim oldu. Önceden ısıttığım fırında 180 derecede 15 dakikada piştiler mis gibi kokular eşliğinde.  



Bu ölçülerle 12 büyük kurabiye elde ettim, “fazla yapıyım ara öğünlerde de yerim” derseniz miktarı artırabilirsiniz çünkü ben pişman oldum, daha kurabiyeler soğumadan abimle yarısını bitirdik. Cantürk’ün tadına bakabilmesi için yarın bir tepsi daha yapmak zorunda kalacağım sanırım :)

Eğer siz de benim gibi akşam yemeklerinizi en geç 5’te yiyor ve saat 8-9 gibi acıkmaya başlıyorsanız, vişneli bitter çikolatalı bademli yulaflı kurabiyem tam size göre ;)


Afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...