tatlı hamurişleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
tatlı hamurişleri etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14 Aralık 2015 Pazartesi

Şeker hamurlu yılbaşı cupcakeleri

Herkese merhaba,

Yılbaşına iki hafta kala yeni cupcake modellerimle karşınızdayım :)




Geçen sene yaptığım kremalıların aksine bu yeni yıl şeker hamuru ile 3 boyutlu modellemeler yaptım ;)




Kremasız cupcake mi olur derseniz geçtiğimiz sene hazırladığım labneli ve şeker hamuru süslemelileri BURADAN ve BURADAN inceleyebilirsiniz. 




2016 model yılbaşı cupcakelerimi ise ayrıntılı olarak aşağıda inceleyebilirsiniz:












Hoşçakalın!






5 Kasım 2015 Perşembe

Kepekli Şekersiz Biscotti

Herkese merhaba,

Belki de doğduğum için en sevdiğim ay olan Kasım geldi nihayet. Kasım ayının ilk postunu da hafif ve lezzetli bir tarife ayırdım ki Aralık’a kilo almadan girebilelim :)




Rafine şeker ve yağ içermeyen biscottilerim için gerekli malzemeler:

3 yumurta
1 yemek kaşığı süzme bal
1 paket kabartma tozu
120 gram bitter çikolata
Bir fiske tuz
Aldığı kadar kepekli un

Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı balla çırpıp tuz ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince kıydığımız bitter çikolatayı da hamuru karıştırıp ikiye ayırıyoruz. Her bir parçayı yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde yerleştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Benimkiler fırından çıktığında bu haldeydiler:





15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip çikolatalar sertleştikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.




Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika sonunda fırından çıkartmalısınız.


Hoşçakalın!




20 Ekim 2015 Salı

Tam buğday unlu şekersiz biscotti

Merhabalar,

Dün akşam can sıkıntısından yaptığım, hazırlaması 10 pişirmesi de toplam 30 dakika süren bir tarif bu. Daha önce yaptığım ve tarifini BURADA bulabileceğiniz çikolatalının tarçınlı ve kuru meyveli hali. 





Ara öğünlerde çayla kahveyle tüketilebilecek düşük kalorili ve lezzetli bir alternatif. Kuru meyve parçacıklarını saymazsak hiç şeker barındırmıyor. Ayrıca tam buğday unuyla hazırlandığı için glisemik indeksi de düşük ;)







Biscottinin hiç yağ içermediğinden bahsetmiştim hatırlarsanız, kaloriyi daha da artırmamak için fındık, fıstık, badem kullanmadım.

Malzemeler:

1 yumurta
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı dolusu karışık kuru meyve
(Yaban mersini, kayısı, incir, siyah ve yeşil üzüm)
Meyveleri yumuşatmak için 1 su bardağı sıcak su
Aldığı kadar tam buğday unu

Öncelikle kayısı ve incirleri tavla zarı gibi doğruyoruz ve tüm meyveleri sıcak suda 10 dakika kadar bekletip yumuşatıyoruz. Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı tarçınla çırpıp süzülmüş meyveleri, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.






Fırından çıkmış hali aşağıdaki gibi oluyor:






15-20 dakika kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.







Keserken orta kısmının hafif çiğ kalmış olduğunu görebilirsiniz.  Ancak ikinci bir pişme işlemine tabi tutacağımız için problem yok ;)






Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika pişirebilirsiniz.


Afiyet olsun!








12 Ekim 2015 Pazartesi

Ballı limonlu pancake

Merhabalar,

Pazar günü Burcu ve Efe ile yaptığımız kahvaltı için hazırladım bu enfes pancakeleri. Limonun hem suyunu hem kabuğunu kullandım, şeker yerine de bal ekledim. Zencefilli de çok güzel olabilirdi diye düşünüyorum ama Cantürk sever mi sevmez mi diye endişe ettim. Belki yeni yıl tarifi olarak deneyebilirim ilerleyen aylarda ;)  Tadı ve kokusuyla limonlu anne kekini anımsattı bize. Bir de siz deneyin, bakalım beğenecek misiniz? :)



Malzemeler:

1 yumurta
¾ su bardağı süt
1 yemek kaşığı süzme bal
1 tatlı kaşığı limon suyu
1 limonun kabuğu
Yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir fiske tuz
1 su bardağı un
Tavayı yağlamak için:
Birkaç damla zeytinyağı



Limonun kabuğunu rendeleyip tüm malzemeleri tamamen pürüzsüz olana kadar çırpıyoruz. Tavayı yağlayıp iyice ısınınca bir yemek kaşığı kadar hamurumuzdan döküp kaşığın tersiyle düzeltiyoruz. Bu aşamada hızlı hareket etmeye çalışın çünkü çok çabuk pişiyor. Üzeri göz göz olduğunda spatula ile pancakelerinizi ters çevirin.





Burcu ve Efe için hazırladığım kahvaltı sofrası da böyleydi:





Detaylar BURADA.

Hoşçakalın!





21 Nisan 2015 Salı

Labneli beyaz çikolata soslu pasta

Merhabalar,

Tarifini daha önce verdiğim toz pudingli kekimle hazırladığım pratik pastanın tarifini paylaşacağım bugün sizinle.




Kekimin malzemeleri ve tarifini BURADA detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.





Keki ıslatmak için:

1 büyük fincan ılık süt
1 tepeleme yemek kaşığı nescafe

Ara kreması için:

1 paket (poşet) sade kremşanti
1 çay bardağı soğuk süt
Yarım paket (100 gram) labne peyniri
2 tepeleme yemek kaşığı damla çikolata

Beyaz çikolata sosu için:

1 paket Dr. Oetker beyaz çikolatalı sos
1,5 su bardağı süt

Üzeri için:

Türk kahvesi



İlk olarak yarım saat soğutmamız gerektiği için kremşanti, süt ve labneyi iyice çırparak kremamızı hazırlıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.

Daha sonra 1,5 su bardağı (normalde 2,5 ama ben çok sulu olmasını istemedim) sütle çikolata sosumuzu pişirip ara ara karıştırarak ılınmaya bırakıyoruz.

Kekimizi, nemli yapısı ve yumuşaklığından dolayı keserken parçalanma riski fazla olduğundan 5-6 saat hatta mümkünse 1 gece dinlendirip ortadan kesiyoruz. Ben sonradan 2 parçaya ayırdığıma pişman oldum, yüksek kısmından bir parça daha kesebilirmişim diye düşünüyorum. Kekin alt parçasını ılık süt ile hazırladığımız nescafenin yarısıyla ıslatıyoruz.




Soğuyan kremamıza damla çikolataları ekleyip 1 dakika kadar çırpıp sürüyoruz ve üst kısmı da üzerine kapatıyoruz.





Kalan sütlü nescafeyle de kekin üst parçasını ıslatıp ılınan beyaz çikolata sosuyla buluşturuyoruz.


Servis etmeden önce çay süzgeci yardımıyla türk kahvesi serpiştiriyoruz ve pastamız hazır :)





Pastamı annecimin misafirleri için hazırladık.




Annemin zarif sofrası ve menüdeki diğer tarifleri de en kısa sürede paylaşacağım.

Hoşçakalın!








20 Nisan 2015 Pazartesi

Toz pudingli kek

Herkese merhaba,

Toz pudingli muffinlerimi artık bilmeyen yoktur sanırım, bu kez de aynı hamurun miktarını artırıp tek parça olarak pişirdim ve maşallah kabardıkça kabardı :)



Siz bu kadar kabarık, kocaman bir kek istemezseniz yumurta sayısını ikiye düşürüp ölçü olarak da çay bardağı kullanabilirsiniz. Ben yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım ama Bundt tipi (ortası boş, dilimli) bir kalıpla da gayet güzel olacağını düşünüyorum :)



Malzemeler:

3 yumurta
¾ su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket toz halinde bitter çikolatalı puding
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yumurtalarla şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz karıştırıp elediğimiz tüm toz malzemeleri (kakao, kabartma tozu, puding ve un) pürüzsüz olana kadar hafifçe çırpıp yağladığımız kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. Eğer kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir, aksi halde pişirmeye devam ediyoruz.



Bir de keklerinizi fırından alır almaz üzerini örtmeyin; nemlenir, kabaran kısımlar çöker ve içi hamurlaşır. 15-20 dakika beklettikten sonra yaparsanız keklerinizin kurumasını engellediğiniz gibi hamurlaşma sorunuyla da karşılaşmazsınız.

Aslında planım kekimin üzerine Dr. Oetker’in beyaz çikolata sosunu döküp servis etmekti ama bu kadar kabarınca sosun içine işlemeyeceğini düşünüp arasını kestim ve arasına cupcakelerimi süslemek için kullandığım labne peynirli kremamdan hazırlayıp sürdüm. En üstüne de koyu kıvamlı pişirdiğim beyaz çikolata sosundan döküp Türk kahvesi serpiştirdim ve servis ettik.




Detaylı olarak yazdığım pastamın tarifini okumak için TIK TIK :)





Birikmiş tarifleri en kısa sürede paylaşabilmek dileğiyle,


Hoşçakalın!








11 Mart 2015 Çarşamba

Muzlu ve çikolatalı cupcake


Herkese merhaba,

Bugün size severek yediğimiz muzlu ve çikolatalı cupcakelerimin tarifini vereceğim.
 
 
 

Muffinlerim daha önce BURADA tarifini verdiğim muzlu pudingli ;) Tadı ve kokusu yeterince yoğun olduğu için ekstra muz ve/veya aromasına gerek görmedim.
 
 

Kreması için de her zamanki cupcake frosting tarifimi kullandım. Tek bir farkla: Nutella :)
 
 
 

Malzemeler:

300 gram (4 paket) kakaolu kremşanti

1 su bardağı soğuk süt

100 gram (yarım paket) labne peyniri

1 tepeleme yemek kaşığı nutella

 


Tüm malzemeleri önce düşük sonra yüksek devirde 3-4 dakika çırpıp buzdolabına kaldırıyoruz, en az 1 saat soğuttuktan sonra sıkma torbasına doldurup muffinlerimize sıkıyoruz.
 
 

BURADAki cupcakelerimi süslemek için hazırladığım minik şeker hamurlarının artanlarıyla da birazcık süsledim :)
 
 

Ben muffinlerin birazını kremasız bıraktım, kendilerini eksik hissetmesinler diye de kürdanlara yapıştırdığım cupcake resimleriyle servis ettim :)
 
 

Cupcakelerimin yanında tarifini BURADA bulabileceğiniz mahlepli patatesli poğaça ve tüm ince ayrıntılarıyla BURADA yazdığım zeytinyağlı yaprak sarmam vardı ;)
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 

 

3 Mart 2015 Salı

Muzlu köstebek pasta


Merhabalar,

Baharı getirdiği için çok sevdiğim Mart ayı geldi nihayet :) İlk postu da köstebek pastama ayırmak istedim.

Sanırım en son 12-13 yıl önce falan (lisedeyken de pasta börek işlerine meraklıydım) deneyip çok da sevip nedense bir daha hiç yapmamıştım. Geçenlerde gene aklıma düştü. Aşamalarını zaten biliyordum, her zamanki klasik kek tarifimi uygulayınca beni gayet memnun eden, yiyenlerin çok beğendiği bir pasta çıktı ortaya.
 
 
 

Bana kalırsa orantılı kabaran bir pandispanya hazırlayıp, eşit bir şekilde ikiye ayırıp arası ve etrafına düzgün bir şekilde krema sürmekten çok daha pratik.    Tek zorluğu düzgün bir şekilde ortasını oymak ve kırıntıları fazla saçmadan kremaya yapıştırmak. Onların da püf noktalarını buldum, aşağıda açıklayacağım.
 
 
 

Ben daha sevimli olması için şeker hamurundan çiçek ve yapraklar yapıp üzerine kapıştırdım. Köstebek toprağı kabartmış da çiçekleri döküp kopartmış gibi :) Hatta üzerine minik bir vinç ve hatta baretli adamla benim inşaat mühendisi kocişe sevimli bir doğum günü pastası olabilirdi, tabii şeker hamuru konusunda kendimi o kadar geliştirmiş olsaydım :))
 




Ben 24 cm çapında kelepçeli kalıp kullandım. Hamuru dökmeden önce kalıbı tereyağı ile yağladığımdan herhangi bir yapışma problemim olmadı. Ayrıca oldukça yüksek büyük bir pasta elde etmek isterseniz verdiğim ölçülerle yapın, biz fazla kalabalık değiliz derseniz yarıya indirin. Ayrıca kekini 1 gece önceden yaparsanız işiniz çok daha kolaylaşır.

 

Malzemeler:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket (25 gram) kakao

1 paket kabartma tozu

2,5 su bardağı un


Arası için:

3 muz


Kreması için:

1 paket Dr. Oetker vanilyalı pastacı kreması

2 su bardağı soğuk süt

1 çay bardağı damla çikolata

 

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sırasıyla süt, sıvıyağ, kakao, un ve kabartma tozunu ekleyip yağladığımız kalıbımıza döküyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika (kürdan temiz çıkana kadar) pişiriyoruz.

Kekimiz soğurken kremamızı 2 su bardağı süt ve damla çikolata ile çırpıp hazır hale getiriyoruz.
 
 
 

Kekimiz tamamen soğuduktan sonra kalıbından çıkarıyoruz. Kekimizin çapından biraz daha küçük bir tatlı tabağını üzerine koyarak minik bir bıçakla yuvarlak çiziyoruz. Daha sonra çizgiyi taşırmadan kaşıkla kekimizi oyuyoruz.
 
 
 
 

Çıkan kısımları rondoya koyup parçalıyoruz. İsterseniz elinizle de ufalayabilirsiniz ama böylesi çok daha pratik. Kekin ortasındaki oyuğu boşluk kalmayacak şekilde muzlarla dolduruyoruz. Muzların üzerine de ortası yüksek, kenarları alçak olacak şekilde kremamızı yayıyoruz.
 
 
 

Kek kırıntılarımızı da avucumuzun içine azar azar alıp kremaya yapıştırıyoruz. Bu aşamada kırıntılar servis tabağına dökülecektir, onları da en son toplayıp kalan boşluklara yerleştirebilirsiniz.  

Biz köstebek pastasımı annemin getirdiği yaprak sarmalar ve kayınvalidemin yaptığı Erzurum ketesiyle yedik.
 
 
 

Tabak ve çatal bıçaklarım Bernardo, pastamı servis ettiğim fanusum Tantitoni, peçetelerim de Madame Coco’dan.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...