zeytinyağlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
zeytinyağlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

3 Aralık 2015 Perşembe

Brüksel lahanası salatası

Merhabalar,

Pratik, lezzetli ve sağlıklı bir salata tarifi ile Aralık ayının ilk postunu yazıyorum :)





Et, tavuk ya da balığın yanına harika bir alternatif brüksel lahanası. Tıpkı brokoli gibi haşlayıp limon tuz ve yağ ile buluşturuyoruz.





Malzemeler

Yarım kilo brüksel lahanası
Sızma zeytinyağı
Limon
Tuz

Bir tencerede yaklaşık 1-1,5 litre suyu kaynatıyoruz. Kaynayan suya attığımız brüksel lahanalarını hafif diri kalacak şekilde haşlayıp buzlu su dolu bir kaseye alıyoruz. Böylece lahanalarımız sararmadan rengini koruyarak pişiyor ;)





Soğuduktan sonra da dilediğimiz kadar yağ, limon ve tuz ile buluşturuyoruz.

Hoşçakalın!





2 Şubat 2015 Pazartesi

Portakallı kereviz


Herkese merhaba :)

Bugün evimizde birkaç senedir yapılan; ağır kokusu sebebiyle sevenlerin çok sevdiği, sevmeyenlerin ise hiç sevmediği kereviz var ;)
 
 
 
 

Malzemeler:

1 orta boy kereviz

1 orta boy havuç

1 portakalın suyu

Yarım limonun suyu

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz

Süslemek için bir tutam kereviz yaprağı

 
 
 

Zeytinyağını ve halka halka doğradığımız havucu tencereye alıp kavurmaya başlıyoruz. Bu arada iyice yıkadığımız kerevizin dış kabuğunu soyup küp küp doğruyoruz ve havuçlara ekleyip biraz daha kavurup portakal suyunu ve tuzu ekliyoruz (Portakal suyu az gelirse çok az da sıcak su kullanabilirsiniz). Kerevizler yumuşayana kadar pişiriyoruz.
 
 
 

Servis tabağına aldığımız yemeğimize limon suyu ekleyip, kıydığımız kereviz yaprakları ile süsleyip servis ediyoruz.

Afiyet olsun :)

 

 

 

18 Aralık 2014 Perşembe

Fırında sodalı karnabahar


Herkese merhaba,

En sevdiğim sebzeler listesinde ilk sıralarda yer alan karnabaharla yaptığım çok hafif bir yemek var bugün. Daha önce verdiğim tarifte olduğu gibi sütlü de yapabilirsiniz (1 çay bardağına yakın süt kullanıyoruz) ama sodalı hali de börek gibi oluyor :)



 

Malzemeler:

1 orta boy karnabahar

1 şişe maden suyu (soda)

2 yumurta

3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Tuz, karabiber, pulbiber

 

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp hafif diri kalacak şekilde haşlıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Ayrı bir kapta maden suyu, yumurta, un, zeytinyağı, tuz, karabiber ve pulbiberi pürüz kalmayacak şekilde çırpıyoruz. Karnabaharları bu sosa bulayıp bir fırın kabına çok kalın olmayacak şekilde (içi çiğ kalabilir) diziyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında iyice kızarıp sosu içine çekene kadar pişiriyoruz. Ben artan sosu üzerine gezdirdiğim için tamamen pişmesi 45 dakikamı aldı :)



 

Kırmızı kalp fırın kabım da eşimin patronunun eşi Özlem Hanım’ın hediyesi, çok cici değil mi?

Kırmızı kalpli runnerım da Mudo’dan :)

Diyet yapmak gibi bir derdiniz yoksa karnabaharları bu sosa batırdıktan sonra kızgın yağda kızartabilirsiniz, çok daha lezzetli olduğu itiraf etmeliyim :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

16 Aralık 2014 Salı

Siyah - beyaz - gri çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz pazar günkü misafir sofram sayesinde nihayet birlikteyiz :) Bu sıralar eşimle sıkı bir diyete girdiğimiz ve haşlanmış sebze, ızgara et, meyve dışında pek bir şey yiyemediğimiz için yeni tarifler deneme ve dolayısıyla paylaşma şansım pek olmuyor. 1 haftadır da iş için Antalya'da bulunduğumdan bloğu epey ihmal ettim. Allahtan misafirlerimiz oluyor da en azından sofra ve menü paylaşımı yapabiliyorum :)



Eşimin patronu, zarif eşi ve minnoşlar Emre ile Deren misafirimizdi.

Menüyü sayıca az olduğumuz için 3 tuzlu 1 tatlı olacak şekilde oluşturdum. Poğaça, kurabiye olaylarına hiç girmedim :) Belki yoğurtlu bir çeşit ekleyebilirmişim diye düşünüyorum ama aklıma şu an geldiği için pek de bir anlamı yok artık :)

 



Bakalım menüde neler varmış:

Mercimek köftesi

Zeytinyağlı yaprak sarma

Patatesli muska böreği

Güllü cupcakeler

 

Mercimek köftesi:

Daha önce de Belgin ablam ve Gökçen için yaptığım ve o günkü menüyü BURADA yazdığım mercimek köftesi benim için bir kısır olamaz ama Cantürk çok sevdiği için hazırlandı :)


 

Tarifi için TIK TIK :)



Yaprak sarması:

Yaprak sarmam gene bol zeytinyağlı ve ekşiliydi :) Tarifi ve bilmeyenler için yaprak sarma tekniği fotoğraflarıyla BURADA ;)






Patatesli börek:

Artık benimle özdeşleşen, yiyen herkesin bayıldığı içi bol soğanlı, salçalı ve baharatlı patatesli muska böreklerimin tarifi için TIK TIK :)






Şeker hamurlu ve kremalı cupcakeler

Cupcakeler gerek muffini gerek kremasıyla başlı başına assolist oldukları için tatlı grubunun tek üyesi olarak kaldılar :) Daha önce kayınvalidemin doğum günü için hazırladıklarımın aynısı, sadece pembe yerine kırmızı güllerle süslendiler :) Tarifi de BURADA :)   


 


Runner gibi görmekte olduğunuz şey aslında İkea’dan aldığım bir panel perde :) Deseni ve renkleri yemek takımımla özellikle uyum içinde olduğundan önemli bir misafirim için bekletiyordum, bugüne kısmetmiş. Yemek takımım Bernardo, çatal bıçak takımım Korkmaz, runner ve yemek takımımın renklerine uygunluğu açısından seçtiğim peçetelerim de Madame Coco :)



 

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :) 












 

1 Aralık 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı yer elması


Herkese merhaba,

Yılın son ayı Aralık geldi, çattı :) İlk postta da geçen ay Burcu’nun ellerinden yiyip bayıldığımız ve acilen diyete girme kararı alıp pişirdiğim zeytinyağlı yer elmasını veriyorum.
 
 
 

Yer elması bizim meyve gibi soyup çiğ çiğ yediğimiz bir sebzeden öteye geçememişti şimdiye kadar. Pişmiş hali sandığımdan çok daha lezzetliymiş. Bir de Burcu pirinç kullanmıştı, ben daha diyet olması açısından onu da çıkardım :) Gayet de pratik bir tarif, tek zorluğu biçimsiz yer elmalarının kabuğunu soymak :)
 

 

Malzemeler:

10-12 adet orta boy yer elması

2 orta boy havuç

1 orta boy (ben 2 küçük kullandım) kuru soğan

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 limonun suyu

1 adet kesme şeker

Tuz

Süslemek için bir tutam dereotu



Yemeklik doğradığımız soğanımızı ve zeytinyağını tencereye alıp kavuruyoruz. Eğer yağı yetersiz gelirse çok az su ekleyebilirsiniz, en hafif soğan kavurma yolu bu maalesef. Soğanlar yumuşayınca halka halka doğradığımız havuçları ekleyip hafif yumuşayana kadar kavurup küp küp doğradığımız yer elmalarını, limon suyunu, tuzu ve kesme şekeri tencereye alıp karıştırıp üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak su ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra da dereotuyla süsleyip ılık ya da soğuk servis ediyoruz.
 
 
 

Bu da Burcu’mun bizim için hazırladığı yer elmasının fotoğrafı:
 
 
 

Hoşçakalın!







20 Kasım 2014 Perşembe

Burcu'nun akşam yemeği sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Cumartesi akşamı Burcu ve Efe’ye mantı yemeye gittik. Burcucum öyle şık zarif bir sofra kurmuştu ki paylaşmazsam olmazdı :)
 
 
 
 

Menüde mantı olunca genellikle başka bir şey yapmamayı tercih ederiz ama Burcum bir zeytinyağlı bir de salata eklemiş ;)
 




Hayatımızda ilk kez yediğimiz zeytinyağlı yer elmasına Cantürk de ben de tek kelimeyle bayıldık. Meyve gibi kıtır kıtır yemeye alışkın olduğumuz yer elmasının yemeğinin böyle lezzetli olabileceğini hiç düşünmemiştik. Tarifini aldım Burcu’dan ve ilk fırsatta deneyip sizlerle de paylaşacağım.
 
 
 

O kadar mantıyı yedikten sonra da Burcu’nun spesiali muzlu çikolatalı pasta ile içtik çayımızı. İtiraf ediyorum 2 kocaman dilim yedim, öyle hafif öyle lezzetliydi ;)
 
 
 
 


Gecenin geç saatlerine kadar süren muhabbetten geriye bu fotoğraflar kaldı:
 
 
 
 
 
 

İlk fırsatta tekrarlamak dileğiyle, Burcucum Efecim ellerinizi sağlık :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 

 

8 Ekim 2014 Çarşamba

Wok tavada sebze sote


Herkese merhaba,

Bir bayram ve dolayısıyla tatili daha geride bıraktık. Kavurmalar, börekler, sarmalar derken kilolar aldı başını gitti, kolesteroller yükseldi. Ben de ister tek başına ana yemek gibi tüketebileceğiniz, ister et ya da tavukla birleştirebileceğiniz, pilav ve makarnaya alternatif bir tarif vereceğim bugün sizlere. Benim yöntemimi kullanırsanız çok daha hızlı pişireceğiniz için zamandan da tasarruf sağlayabilirsiniz.
 
 

Öncelikle neden wok tava kullandığıma değineyim. Bir kere geniş olduğu için kaşık bile kullanmaya gerek kalmadan sebzeler ve eti sallayarak da karıştırabiliyorsunuz. İkincisi kenarları yüksek olduğu için yağ ya da yemek suyu dışarıya sıçramıyor. Yüzeyi geniş olduğu için besinlerin ne vitaminini ne de rengini kaçırmadan hızlı bir pişirme sağlıyor. 

Ben wok tavamı İkea’dan aldım, çok da memnun kaldım kendisinden :) Ocağımın da wok gözü olması satın alırken tercih etme sebeplerimdendi. Diğer markalarda durum nedir bilmiyorum ama Arçelik’in yeni modellerinin çoğunda wok gözü var ve son derece kullanışlı. İç içe alevler var ve tıpkı profesyonel mutfaklardaki gibi bir pişirme imkanı sunuyor bize ;)



Ama wok tavanız yoksa seramik ya da teflon herhangi geniş bir tavayı da ocağın en büyük gözünde kullanabilirsiniz sebze sotelemek için ;)

Ben havuç, kabak, mantar ve kırmızı biber kullandım ama siz bunlara ek olarak karnabahar, brokoli, lahana, pırasa, taze/kuru soğan gibi sebzeleri de tercih edebilirsiniz ;)

Malzemeler:

2 orta boy havuç

2 orta boy kabak

2 orta boy kırmızı (kapya) biber

8-10 adet orta boy mantar

2 diş sarımsak

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz
 
 

Öncelikle hafif diri kalmasını istediğimiz sebzeleri jülyen doğruyoruz. Tavada yağı kızdırıp sarımsakları şöyle bir döndürüp alıyoruz ve havuçları ekliyoruz. Ben bu yemekte sarımsağı çok yumuşak sevmediğim için kokusunu versin diye önden kavurup ocaktan almadan hemen önce yeniden ekliyorum, siz tavadan hiç çıkarmayabilirsiniz ;) Havuçları 4-5 dakika kavurup kabakları, 2-3 dakika sonra kırmızı biberi, 2-3 dakika sonra da mantarları ve önceden kavurduğumuz sarımsakları ekleyip sebzelerimiz istediğimiz yumuşaklığa gelince altını kapatıyoruz. Tuz, karabiber, pulbiber, köri, zencefil, soya sosu, oyster (istiridye) ve teriyaki gibi baharat ve soslar tamamen sizin damak tadınıza bağlı ;)    
 
 
 

Bu sote sebzeleri ufak dokunuşlarla farklı yemeklere de dönüştürebilirsiniz. Örneğin birer kaşık oyster ve teriyaki sos ekleyip harika bir noodle elde edebilirsiniz. Köri ya da zencefil ekleyip Uzakdoğu esintili bir tavuk ya da kırmızı et yemeği yapabilirsiniz. Ben de bu sebzeleri kullanarak kaju fıstıklı ve teriyaki soslu tavuk için BURAYA fırında sebzeli et sote için de BURAYA tıklayabilirsiniz ;)

Yepyeni tariflerle buluşma dileğiyle :)

Hoşçakalın!







 

16 Eylül 2014 Salı

Zeytinyağlı taze fasülye


Merhabalar,

Pişirdiğim ilk ana yemek olduğu için (yaş 10) taze fasulyenin bendeki yeri bir başkadır. Bloga koymak için koca yazın geçmesini beklemem biraz komik oldu tabi ama bu fasulyenin lezzeti çok feci olmuştu, yazmazsam küsebilirdi :)
 
 
 


Malzemeler:

Yarım kilo taze fasülye

1 büyük boy kuru soğan

2 orta boy olgun domates

1 küçük acı biber

1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası

1 tepeleme yemek kaşığı tatlı biber salçası

3-4 yemek kaşığı zeytinyağı

1 tane küp şeker

Tuz
 
 
 

Soğanları ve kabuğunu soyduğumuz domatesleri yemeklik doğrayıp, fasülyeleri ayıklayıp minik minik kırıyoruz. Tencerenin dibine yağı, üzerine soğanları, üzerine fasülyeleri ve en üste domatesleri kat kat diziyoruz. 1 çay bardağı kadar sıcak suda salçaları, tuz ve küp şekeri eritip üzerine gezdiriyoruz. Acı biberi de bütün olarak yerleştirip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.
 
 
 

Yanında cacık ve salatayla ister sıcak ister soğuk yiyoruz :)

Afiyet olsun!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

9 Eylül 2014 Salı

Derin dondurucuda biber dolması


Herkese merhaba,

Dün gece Nevşehir’den getirdiğim minicik biberleri doldurunca “derin dondurucuda dolmalık biber nasıl saklanır?” meselesini bir gündeme getiriyim dedim ;)
 
 
 
 
 

Dolma harcı olarak BURADAKİ tarifi kullandım. Salçalı, acılı ve ekşili. Tarçınlı, çam fıstıklı ve kuş üzümlü dolma harcıma da BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz.
 
 
 
 

İyice yıkadığımız, sapını ve çekirdeklerini çıkardığımız biberleri soğumuş olan iç harcımızla doldurup saklama kaplarına –ki bunlar genellikle dondurma kapları oluyor- dolduruyorum. Kapağını sıkıca kapattıktan sonra da dondurucuya atıp ihtiyacım olan herhangi bir zamanda çıkarıp pişiriyorum ;)

Derin dondurucuya koymadan ön pişirme yapmanıza hiç gerek yok, biberleri tamamen çiğ koyuyoruz. Yalnız çıkarınca çözülmesine fırsat vermeden ocağa koyup sıcak suyunu ekleyin ki biberlerinizin rengi kararmasın.   

İçim artınca hızımı alamayıp iki tane de köy biberi doldurdum, uzun ince gördükleriniz de onlar :)

Kışlık hazırlıklarımı paylaşmaya devam edeceğim minnoşlar, takipte kalın ;)

20 Ağustos 2014 Çarşamba

Actifry'da Alman Kabağı Kızartması


Herkese merhaba,

Çeyizimin en kıymetli parçasının Actifry olduğunu daha önce kaç kez söyledim ben bile hatırlamıyorum :) İşten eve gelince geceden hazırlanıp buzdolabında hazır bekleyen patates, biber, havuç, kabak, köfte, tavuk başta olmak üzere bir sürü sebze ve et çeşidini içine atıp çalıştırıyorum. Sofrayı kurup gün içinde neler yaptığımızı birbirimize anlatırken yemeğimiz hazır oluyor ;)
 
 

Bugün de gene çok sık yaptığım kabak kızartmasından bahsedeceğim. Yalnız bu kez kabaklarım biraz farklı, 1 tanesi 1 kilo olanlardan :)
 

 
Boyları 35-40 cm civarında, ortası yenemeyecek kadar iri çekirdekli, pişince patates gibi olan harika bir kabak cinsi bu. Babam Alman kabağı diyor ama sanırım değil, biraz araştırdım ne olduğunu bulamadım. Doğru ismini bilen varsa bilgilendirebilir mi beni? :))

Bu kabağı ister yağda ister Actifry’da kızartın, ister BURADAKİ gibi yemeğini yapın, isterseniz de BU TARİFİ kullanarak muffin mücverler yapın, hepsi de çok lezzetli oluyor ;)

Bu büyük ve uzun kabaktan hiç almamış olanlar pazarda denk gelirlerse alsınlar, nasıl hazırlayacağınızı ben anlatıyorum.
 
 

Kabuğu çok kalın değil fakat biraz sert, soymadan pişmiyor. Bıçak yerine salatalık ve havuç soymak için kullandığımız aleti (neydi onun adı?) kullanıyoruz. Ortadan ikiye bölerek içini oyuyoruz.
 
 
Şuan fotoğrafta görünmüyor ama iç kısımlarındaki çekirdekler neredeyse çitlenecek büyüklükte ve sertlikte. Orta kısmı da zaten sünger gibi, içini çıkarmadan kabağı tüketemiyoruz.
 
 
 
İçini de bu şekilde oyduktan sonra ince ince dilimliyoruz ve Actifry’a alıyoruz.
 
 

Actifry’daki kabaklarımızın üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirip yaklaşık 25-30 dakika pişiriyoruz.
 
 

Patates kızartmasına benzer ama kesinlikle çok daha lezzetli bir yemek ortaya çıkıyor. Yanında dereotlu ve sarımsaklı yoğurtla da harika oluyor ;)
 
 
 
Dün akşamki yemek masamız da bu şekildeydi:
 
 
Evliliğimizin 3. ayını unutmayan kocişimin aldığı papatyalar eşlik etti balıklarıma :) Balıklı runner, peçeteler, mavi servis tabakları ve mumlar İkea’dan, deniz yıldızlı&kabuklu peçetelik Boyner’den, çilek şeklindeki kırmızı kesme tahtam da Tchibo’dan :)      

Düşük kalorili, sağlıklı ve hıphızlı bir tarif arıyorsanız Actifry’da kabak kızartmasını denemelisiniz ;)
 
 

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 

4 Ağustos 2014 Pazartesi

Begonvilli bir davet sofrası :)


Merhabalar,

Dün akşam çok çok sevdiğimiz ve iş sebebiyle Türkmenistan’a taşınmak zorunda kalan, yılda 1 bazen de 2 kez görüşebildiğimiz için çok özlediğimiz arkadaşlarımız Gamze ve Tuğrul’u ağırladık. Önceki gün tatilden dönüp koştur koştur düğüne yetiştiğimiz, dün sabah da bol miktarda çamaşır ve temizlikle uğraştığımız için pek fazla hazırlık yapamadık. İnşallah bir sonraki sefere çok daha iyi ağırlayabiliriz minnoşları :)




Menüde neler mi vardı?

Kurutulmuş domates mezesi

Yoğurtlu havuç salatası

Zeytinyağlı yaprak sarma

Çoban salata

Actifry’da patates kızartması

Tereyağlı erişte pilavı

Fırında salçalı tavuk

Tatlı olarak da Oreolu kuplar ve yanında Türk kahvesi


Kurutulmuş domates mezesi
Çok benzer bir tarif olan kuru domatesli zahter salatasından esinlenerek uydurdum. Tarifi için TIK TIK ;)

Kurutulmuş domatesli ve cevizli zahter salatası içinse TIK TIK.

Yoğurtlu havuç salatası


2 orta boy havucu rendeleyip 1 yemek kaşığı zeytinyağında yumuşayana kadar kavurdum. Soğuduktan sonra 1 çay bardağı yoğurt, 1 diş ezilmiş sarımsak ve tuzla karıştırıp maydanozla süsledim. Hem çok pratik hem de güzel görüntüsüyle sofraları süsleyen bir tarif.

Zeytinyağlı yaprak sarma

Hem iç harcı hem de yaprak sarma şeklini detaylı olarak yazmıştım. Okumak için BURAYA tıklamanız yeterli ;)

Actifry’da patates kızartması için BURAYA TIK TIK ;)


Çoban salatasında domates, salatalık, yeşil sivri biber, kuru soğan ve maydanoz vardı. Zeytinyağı, tuz ve limon ile de sosladım ;)

Tereyağlı erişte pilavı

2 yemek kaşığı tereyağında yarım paket (250 gr) ev eriştesini birazcık kavurdum. Rengi pembeleşmeye başlayınca da üzerini geçecek kadar sıcak su ekledim ve suyunu çekene kadar pişirdim. İlk kez erişteyi tereyağı ile pişirdim ve bunca yıldır sıvı yağ ile yaparak meğer ne büyük bir hata yapmışım onu anladım :)

Fırında salçalı tavuk için 1 kilo tavuk bageti 1 yemek kaşığı domates salçası, 1 yemek kaşığı tatlı biber salçası, kekik, biberiye, defneyaprağı, karabiber, pul biber ve tuz kullanarak hazırladığım sosa bulayıp fırın poşetine koydum ve 200 derecelik fırında 1 saat pişirdim.


Oreolu kuplar da türk kahvesinin yanına inanılmaz yakışan pratik ama lezzetli bir tatlı. Tarifi BURADA ;) 




Gelelim soframa:

Masa örtüm Tchibo’dan. Yemek takımım ve su bardaklarım Bernardo’nun Romance modeli, çatal bıçak takımım da Bernardo’dan. Şarap kadehleri, su şişesi olarak kullandığım karaf ve ekmek koyduğum ayaklı cam fanus Paşabahçe’den, kuru domates mezesini koyduğum üç bölmeli servis tabağı Mudo’dan, yoğurtlu havuç salatası ve yaprak sarmalarımı koyduğum pembe minik borcamlar da Carrefour’dan. Mumluk olarak kullandığım ve begonvillerle doldurduğum gümüş tabak kız isteme çikolatalarıma aitti. Peçetelerimi İkea’dan aldım, ince uzun şekilde katlayıp pembe kurdelelerle bağladım. Artan begonvilleri de sofraya gelişigüzel serpiştirdim.

Bol kahkahalı sofralarda sevdiklerimizle buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...