kalp etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kalp etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

15 Ağustos 2013 Perşembe

kırmızı kalp kurabiye




Nişan pastamın derdine düşen ben kurabiye siparişi vermediğimi nişana 1 gün kala hatırladım ve uyanır uyanmaz mutfağa koştum. Şeker hamuruyla uğraşacak kadar zamanım ve enerjim olmadığından aklıma kurabiye yapıp renklendirmek geldi, nasıl olsa elimde gıda boyalarım da vardı. Pastamızın üstünde pembe, beyaz ve kırmızı kalpli çubuklar olduğundan aklıma onlar gibi kalpler yapmak geldi, renk olarak da sarı, mavi ve yeşil içime sinmeyince, elimde de pembe gıda boyası olmayınca hepsini kırmızı yapmaya karar verdim. Böylece hem pastamdaki kalplere uyum sağladı hem de "eyvah kurabiyeleri unuttuk" derdim ortadan kalktı :)  



Şekli ve rengini belirledikten sonra sıra hangi kurabiye tarifimi seçeceğime gelmişti. Hem ağızda dağılması hem de merdaneyle rahatça açılıp şekil alabilmesi açısından kurabiyelerimi nişastalı yapmaya karar verdim. 


200 gram oda sıcaklığında tereyağı, 
200 gram buğday nişastası, 
7 yemek kaşığı pudra şekeri, 
1 paket vanilya, 
1 çay kaşığı kırmızı toz gıda boyası ve alabildiğince undan hamur yaptım. Gıda boyasını hamuru yoğurduktan sonra katarlar genellikle ama toz gıda boyalarının hamurla bütünleşmesi zaman aldığından ben diğer malzemelerle aynı anda eklemeyi tercih ediyorum. Kurabiyelerin kabarmasını istemediğimden kabartma tozu kullanmadım. Merdaneyle açtığım hamurdan en küçük kalp kalıbımla şekiller verdim ve fırına attım. Zaten koyu kırmızı olan kurabiyeler fırında biraz fazla kalınca rengi kahverengileşiyor hele de benimkiler gibi çok kalın yapmadıysanız.   








180 derecede 15 dakika pişirdikten sonra bir kısmını diğer kurabiyelerle ayaklı servis tabağına dizdim, kalanlarını da nişan daveti postumda çokça bahsettiğim kurabiye ağacımı yapmak üzere ayırdım. 



Siz de bu kurabiye tarifini değişik renkte gıda boyaları ve kalıplar kullanarak, renkli glazürlerle süsleyerek doğum günü, anneler-babalar günü, sevgililer günü ya da yılbaşı gibi özel günlerde sevdiklerinize minik sürprizler hazırlayabilirsiniz.  

Hoşçakalın :)



tuzlu susamlı kalp kurabiye

Nişan kurabiyelerim ve pastam bol kalpli olunca susamlı simit yaparken kullandığım tarifi konsepte uydurdum :) Tuzlu kurabiye en sevdiğim atıştırmalıktır ve bu tarifi daha hafif hale getirmek yıllarımı aldı diyebilirim. Gerek tatlı gerekse tuzlu kurabiyeleri margarinle yapmaya alışkınım ama artık zeytinyağı ve tereyağı haricinde hiç yağ tüketmediğimden tarifi kendime uyarladım. Ben bu kez misafirleri düşünerek normal unla yaptım, ama size tavsiyem tam tahıllı un ve yulaf kullanarak kurabiyenizi hafifletmeniz.

150 gram oda sıcaklığında tereyağı, 
1 su bardağı yağsız süt,       
1 su bardağı yağsız yoğurt, 
1 çay bardağı sızma zeytinyağı, 1 paket kabartma tozu,      
3 çay kaşığı şeker, 
1,5 - 2 çay kaşığı tuz (evde tansiyon hastası varsa azaltılabilir) ve alabildiğince unu yoğurup 1 saat kadar dinlendirdim. Daha sonra hamuru merdaneyle açıp kalp kalıbımla şekil verdim ve üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirdim. Tuzlu kurabiyelerin kıtır kıtır olması için 1- 2 yemek kaşığı sirke kullanılıyor fakat ben sirkenin kokusuna bile tahammül edemediğimden poğaça kadar da yumuşak olmayan, ağızda dağılacak sertlikte kurabiyeler elde ediyorum. 

Hamurunuzu açarken 1 cmden daha kalın olmamasına özen gösterin çünkü fırında pişerken kabartma tozu sayesinde epey yükseliyorlar :) Artanları bayatlamasına izin vermeden dondurucuya atıp çat kapı gelen misafirlerinize ikram etmeyi unutmayın ;)  

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...