27 Ağustos 2013 Salı

Böğürtlen soslu ve bitter çikolatalı şekersiz supangle

Markette dolaşırken gözüme şekersiz tatlılar serisi çarptı, elime alıp azıcık inceledikten sonra da sepete attım. Bu tatlıların özelliği içerisinde tatlandırıcı da dahil hiç şeker olmayışı yani istediğimiz oranda şeker ekleyerek tatlımızın tadına biz karar verebiliriz.


Puding gibi basit tatlıları kaseye öylece koyup ikram etmek hiç içime sinmez, uyduruk gözükmesinler diye muhakkak süslerim :). Supanglem için de babamın bahçesinden toplayıp dondurucuya attığım böğürtlenler ile 1 paket light krem şanti kullandım. Sahi bu sene kilolarca böğürtlen topladım, bu kış bitiremezsem önümüzdeki sene bile kullanırım :)

Supangle için:

1 paket şekersiz supangle
2,5 su bardağı light süt
100 gr bitter çikolata (en az %70 oranında kakao içersin)

Sosu için:

1 paket light kremşanti
1 su bardağı böğürtlen
1 çay bardağı light süt




Toz supangleyi ve küçük küçük kırdığım bitter çikolatayı tencereye koyup üzerine de sütü ekleyip kaynayıncaya kadar pişirdim ve minik bardaklara paylaştırdım.







Supangleler soğurken de sosumu hazırladım. Light krem şantiyi 1 çay bardağı süt ile püre haline getirdiğim böğürtlenlerle çırptım, ben sert ve şekil alabilen bir kıvam istediğimden paketin arkasında yazanın yarısı kadar süt kullandım, siz daha yumuşak ve sulu isterseniz miktarı artırabilirsiniz.




Böğürtlenli sosumu soğuyan supanglelerimin üzerine pompa yardımıyla sıktım, minik kalp çikolatalarla süsledim.



Ben supangleme bitter çikolata kattığım için hiç şeker eklemedim, eğer çok tatsız olacağını düşünürseniz malzeme listesine 1 yemek kaşığı da esmer şeker ilave edebilirsiniz.

Açık büfe davetlerinizde tatlı çeşidi çok olduğunda ya da büyük porsiyon tatlıların bitirilemeyeceğini düşündüğünüzde minik tabaklar, kuplar ve hatta silikon muffin kalıpları kullanabilir; tatlılarınızı meyveler, glazürler ya da renkli badem şekerleri ile süsleyebilirsiniz, çok şık görünüyorlar :)



Afiyet olsun! :)     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...