silikon kek kalıbı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
silikon kek kalıbı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Ağustos 2014 Pazartesi

Çikolata soslu irmik pastası 2


Merhabalar,
 
 
 

Geçtiğimiz Cuma akşamı çaya gelen misafirlerim için hazırladığım çikolata soslu irmik pastasını yuvarlak dilimli silikon kek kalıbında yaptım :) Bu hali de çok hoşuma gitti, fikir olması açısından paylaşıyorum. Çikolata soslusu için BURAYI , frambuaz soslusu için de BURAYI tıklayabilirsiniz ;)
 
 
 

Kek kalıbım, fanusum, fındık koyduğum sarmal servis tabağım, silikon kupa kapağım, cupcake tuzluk biberlik, pembe ve mor çerezlikler (aslında sufle kabı) Tantitoni, cupcake desenli tepsim ve şekerlik olarak kullandığım kupam Bernardo, morlu çay fincanlarım Güral, eğlenceli peçetelerim de İkea’dan ;)


Giresun fındıkları geçen haftaki Doğu Karadeniz kaçamağımızdan ;) Buarada Cipso’nun tam tahıllı cipsleri bir harika, biz en çok da soğanlı peynirlisini sevdik :)

 

Sevgiler :)






 

1 Temmuz 2014 Salı

Limonlu Muffin


Merhaba,

Puf puf kabaran mis kokulu bir muffin tarifi ile karşınızdayım :)
 
 

Bugüne kadar aroma vermek için hep limon kabuğu rendeleyen ben Dr. Oetker’in minik cam şişelerde satılan limon aromasını kullandım. Kokusu evet çok güzeldi fakat benim malzemelere biraz az geldiği için limon tadını yeterince iyi alamadık, o yüzden eğer kek miktarını azaltmayacaksanız aromayı 2 şişeye çıkarın ya da ekstra limon kabuğu kullanın ;)
 

 

Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 şişe Dr. Oetker limon aroması

2,5 su bardağı un

 

Geçtiğimiz hafta sonu evimize gelen arkadaşlarımız için yaptığım diğer tariflere ulaşmak için TIK TIK ;)
 

 

Yumurtalar ve şekeri krema haline gelene kadar güzelce çırpıyoruz. Sıvıyağ, süt ve limon aromasını ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Katı malzemelerimizi (vanilya, kabartma tozu ve un) eledikten sonra kabımıza yavaşça ekleyip çok az çırpıp (unutmayın kuru malzemeler ne kadar iyi elenirse ve az çırpılırsa kekler o kadar güzel kabarır) muffin kalıplarımıza paylaştırıyoruz.




 
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında - kürdan temiz çıkana kadar – pişiriyoruz :) Bu aşamada fırının kapağını çok fazla açmamaya ve kürdan batırma işlemini kekinizin yüzü iyice kızarmadan yapmamaya dikkat edin. Aksi takdirde sönüp çökebilirler.
 
 
 


 
 
Ben bu malzemelerle 21 muffin elde ettim. Kalp şeklinde olanlar Cantürk’ün işyerine gönderildi, diğerleri sofraya alındı :)







Cupcakeli muffin süslerini de ben hazırladım. Siz de istediğiniz herhangi bir desenin çıktısını alıp keserek kürdan yapıştırabilir ve muffinlerinizi süsleyebilirsiniz.   




 
 
 
 
Sevgiyle kalın!




12 Haziran 2014 Perşembe

Pudingli Muffin


Herkese merhaba,

Bugün size cupcake olmak üzere yola çıkmış ama puf puf kabardığı için süslenmesine gerek duyulmadan tüketilmiş, nemli yapısı sayesinde günlerce taptaze kalmış harika bir muffin tarifi vereceğim :)
 
 

Kekin her türlüsünü çok seviyorum ama ikram etme kolaylığı ve sevimliliği sayesinde hangi malzemeyi kullanmış olursam olayım benimkiler hep muffin kalıplarında pişiyor ;)


 

 
Pudingli kek ise son zamanlardaki favorim. Normal keklerden malzeme olarak tek farkı içerisine katılan toz halindeki puding. Muzlu, çilekli, antep fıstıklı gibi her çeşidiyle de çok güzel oluyor ama çikolatalısı bir başka ;)
 

 

Puding olarak bu kez 500 ml süt ile pişirilen Carte Dor’un bitter çikolatalısını kullandım ama Dr. Oetker’le de gayet güzel oluyor. Kakao oranı daha yüksek olduğu için bitter çikolatalı puding kullanmanızı tavsiye ederim. Normal çikolatalı puding kullanacaksanız eklediğiniz kakao miktarını biraz daha artırabilirsiniz.  

 

Malzemeler:

3 yumurta

¾ su bardağı toz şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

2 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

2 yemek kaşığı kakao

1 paket bitter çikolatalı puding (toz halde)
 
 

 

 
Karıştırma kabımıza yumurta ve şekeri alıp şeker tamamen eriyene kadar mikserle çırpıyoruz. Sonra sıvıyağ ve sütü koyup çırpmaya devam ediyoruz. Kalan kuru malzemeleri eleyerek –bu nokta çok önemli çünkü kekimiz bu sayede daha iyi kabarıyor- çok fazla çırpmamaya çalışarak yediriyoruz. Muffin kalıplarına bölüştürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz. Benimkiler 25 dakikada piştiler, o yüzden 20. dakikadan itibaren gözünüz üzerilerinde olsun. İçinin pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırabilirsiniz. Kürdana hamur yapışmıyorsa pişmiş demektir ;)

Ben bu malzemelerle 21 adet orta boy muffin elde ettim. Bunların 12 tanesi Tantitoni’den aldığım renkli, diğer 9’u ise Migros’tan aldığım pembe kalp silikon kalıplar. Yaklaşık 1 senedir silikon kalıp kullanıyorum ve çok memnunum. Sağlıklı mı değil mi hala tartışma konusu ama yapışma yağlama gibi dertleri olmadığı için tercih sebebim. Bu tarifi büyük kek kalıplarında ya da borcamda da deneyebilirsiniz. Pandispanyalarınızı hazır almak istemezseniz bu kek tarifini kullanıp harika yaş pastalar yapabilirsiniz.
 
 

 

 
Şeker miktarı konusunda ise; biz kekleri çok şekerli sevmediğimiz ve kakao tadını daha yoğun almak istediğimiz için 3/4 su bardağı kadar kullanıyorum. Eğer az bulursanız 1 su bardağına çıkarabilir; üzerine nutella sürmek ya da çikolata sos, puding vs dökmek isterseniz de yarım su bardağına indirebilirsiniz.       

Kullandığım pudingin içerisinde minik çikolata parçacıkları çıktığı için ekstra çikolata eklemedim ama kakaolu muffinin içerisinde minik beyaz çikolatalar gözükse hiç de fena olmaz diye düşünüyorum. Evde yurt dışından gelen antep fıstıklı ve portakallı bir paket beyaz çikolatam var, kendisini hayırlı bir iş için kullanmış olup fotoğraflarını eklerim ;)
 


 
 

21 muffinin 4’ünü ben, 5’ini Cantürk olmak üzere 9 tanesini piştiği gün, kalanları da ertesi günlerde kahvaltı sonlarında ve ara öğünlerde tükettik :) Cupcake desenli masa örtüm ve peçetelerimle ne kadar da uyumlular, değil mi? :)
 
 

 
 

 
Cupcake desenli masa örtüm ve peçetelerimi Parti Dünyası'ndan aldım ama parti malzemeleri satan her yerde bulabilirsiniz. Ayaklı cam fanus Paşabahçe, pembe seramik tavam Bernardo, kupalar da Migros'tan. Unutmayın süper marketlerde hiç bir yerde bulamayacağınız cici ürünler bir anda karşınıza çıkabilir :))

Bir sonraki tarifte de yukarıda gördüğünüz poğaçaların tarifini ve ortaya çıkış hikayesini yazdım. Mayasız ve margarinsiz diye de bir ipucu vereyim size :) Okumak için TIK TIK 
 
Güzel sofralarla, lezzetli tariflerle yeniden buluşmak dileğiyle, hoşçakalın!  
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...