bitter çikolata sosu etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bitter çikolata sosu etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25 Ağustos 2014 Pazartesi

Çikolata soslu irmik pastası 2


Merhabalar,
 
 
 

Geçtiğimiz Cuma akşamı çaya gelen misafirlerim için hazırladığım çikolata soslu irmik pastasını yuvarlak dilimli silikon kek kalıbında yaptım :) Bu hali de çok hoşuma gitti, fikir olması açısından paylaşıyorum. Çikolata soslusu için BURAYI , frambuaz soslusu için de BURAYI tıklayabilirsiniz ;)
 
 
 

Kek kalıbım, fanusum, fındık koyduğum sarmal servis tabağım, silikon kupa kapağım, cupcake tuzluk biberlik, pembe ve mor çerezlikler (aslında sufle kabı) Tantitoni, cupcake desenli tepsim ve şekerlik olarak kullandığım kupam Bernardo, morlu çay fincanlarım Güral, eğlenceli peçetelerim de İkea’dan ;)


Giresun fındıkları geçen haftaki Doğu Karadeniz kaçamağımızdan ;) Buarada Cipso’nun tam tahıllı cipsleri bir harika, biz en çok da soğanlı peynirlisini sevdik :)

 

Sevgiler :)






 

12 Ağustos 2014 Salı

Çikolata soslu irmik pastası


 
Herkese merhaba,

Çok pratik ama bir o kadar da lezzetli bir pasta tarifim var size :) Pazar günü annemler ve kayınvalidemler çaya geleceği için geceden yapıp dolaba attım, ertesi gün de çikolata sosunu döküp servis ettim. Daha önce BURADA tarifini verdiğim damla sakızlı ve frambuaz soslusundan farkı arasındaki kakaolu bisküviler ve üzerinden akan çikolatası ;)




 

Malzemeler:

1 litre süt

1 su bardağı irmik

1 su bardağı toz şeker

Yarım paket Eti kakaolu bisküvi

1 paket hazır çikolata sosu

2 su bardağı süt (sosunu pişirmek için)
 

İrmik, süt ve şekeri orta ateşte kaynayana (göz göz olana) kadar pişiriyoruz. Sudan geçirdiğimiz kek kalıbına tatlımızın 1/3’ünü döküp bisküvilerimizden diziyoruz, tekrar tatlı döküp tekrar bisküvi dizip kalan tatlıyı kalıbımıza boşaltıyoruz. Oda sıcaklığına geldikten sonra da ağzını kapatıp buzdolabına kalkıp en az 3 saat mümkünse 1 gece bekletip ters çeviriyoruz.
 

 

 
Ters çevirdiğimiz pastamızın üzerine çikolata sosumuzu yapıp döküyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. Bu kadar kolay :)
 

 
 

Eğer sosunuzun kıvamı daha koyu olsun isterseniz süt miktarını azaltabilirsiniz. Kalıp olarak da ben İkea’dan aldığım yıldız şeklindeki kek kalıbını kullandım; siz prenses, papatya, gül ya da klasik alman keki kalıplarından birini de kullanıp farklı şekillerde pastalar elde edebilirsiniz.
 

 
 

Dilimlenmiş hali de bu şekilde:
 

 
 

Frambuaz soslu ve damla sakızlısını görmek için de TIK TIK ;)
 

 

Afiyet olsun!













Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...