çay menüsü etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
çay menüsü etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8 Mart 2016 Salı

Beş çayı sofrası

Merhabalar,

Uzun zamandır evde misafir ağırlamadığımızdan sofra da kurmuyordum. Geçenlerde annemler çaya gelince hazırlamıştım bu sofrayı da. Fikir olsun diye sizlerle de paylaşmak istedim.



Menü gayet pratikti. Kısır, yaprak sarma, çikolata soslu irmik pastası ve cevizli baklava.




Kısırımın tarifine BURADAN ulaşabilirsiniz. Ben ayaklı kasemde marul yapraklarının arasında servis ettim ama kısır sunum önerileri için BURAYA tıklayabilirsiniz ;)

Annemin pişirip getirdiği yaprak sarmaların tarifi için de TIK TIK ;)




Çikolata soslu irmik pastamı bu kez şeker hamurundan yaptığım pembe-mor kalplerle süsledim.

Boş zamanlarınızda şeker hamurlarıyla yapacağınız minik süsleri ihtiyaç duyduğunuzda kullanabilirsiniz ;)



Pastamın tarifi için de TIK TIK ;)

Dantel Amerikan servislerimi English Home’dan almıştım, çay fincanlarım da bir arkadaşımızın ev hediyesi


Hoşçakalın!









16 Aralık 2014 Salı

Siyah - beyaz - gri çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz pazar günkü misafir sofram sayesinde nihayet birlikteyiz :) Bu sıralar eşimle sıkı bir diyete girdiğimiz ve haşlanmış sebze, ızgara et, meyve dışında pek bir şey yiyemediğimiz için yeni tarifler deneme ve dolayısıyla paylaşma şansım pek olmuyor. 1 haftadır da iş için Antalya'da bulunduğumdan bloğu epey ihmal ettim. Allahtan misafirlerimiz oluyor da en azından sofra ve menü paylaşımı yapabiliyorum :)



Eşimin patronu, zarif eşi ve minnoşlar Emre ile Deren misafirimizdi.

Menüyü sayıca az olduğumuz için 3 tuzlu 1 tatlı olacak şekilde oluşturdum. Poğaça, kurabiye olaylarına hiç girmedim :) Belki yoğurtlu bir çeşit ekleyebilirmişim diye düşünüyorum ama aklıma şu an geldiği için pek de bir anlamı yok artık :)

 



Bakalım menüde neler varmış:

Mercimek köftesi

Zeytinyağlı yaprak sarma

Patatesli muska böreği

Güllü cupcakeler

 

Mercimek köftesi:

Daha önce de Belgin ablam ve Gökçen için yaptığım ve o günkü menüyü BURADA yazdığım mercimek köftesi benim için bir kısır olamaz ama Cantürk çok sevdiği için hazırlandı :)


 

Tarifi için TIK TIK :)



Yaprak sarması:

Yaprak sarmam gene bol zeytinyağlı ve ekşiliydi :) Tarifi ve bilmeyenler için yaprak sarma tekniği fotoğraflarıyla BURADA ;)






Patatesli börek:

Artık benimle özdeşleşen, yiyen herkesin bayıldığı içi bol soğanlı, salçalı ve baharatlı patatesli muska böreklerimin tarifi için TIK TIK :)






Şeker hamurlu ve kremalı cupcakeler

Cupcakeler gerek muffini gerek kremasıyla başlı başına assolist oldukları için tatlı grubunun tek üyesi olarak kaldılar :) Daha önce kayınvalidemin doğum günü için hazırladıklarımın aynısı, sadece pembe yerine kırmızı güllerle süslendiler :) Tarifi de BURADA :)   


 


Runner gibi görmekte olduğunuz şey aslında İkea’dan aldığım bir panel perde :) Deseni ve renkleri yemek takımımla özellikle uyum içinde olduğundan önemli bir misafirim için bekletiyordum, bugüne kısmetmiş. Yemek takımım Bernardo, çatal bıçak takımım Korkmaz, runner ve yemek takımımın renklerine uygunluğu açısından seçtiğim peçetelerim de Madame Coco :)



 

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :) 












 

21 Ekim 2014 Salı

Kızlarla akşam çayı


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Pazar Belgin ablam ve Gökçenim için hazırladığım sofra var bugün blogda :)
 
 

İki tuzlu bir tatlı olmak üzere üç çeşit hazırladım. Mercimek köftesinin detaylı tarifi BURADA ;)
 
 
 

BURADAKİ gibi yaptığım patatesli böreklerimi buzluktan çıkarıp fırında pişirdim, tek farkı muska şeklinde değil de sigara böreği gibi sardım ;)
 
 
 

Bu kez üzerine sadece susam ve çörek otu serpiştirdim, siz daha güzel kızarsın isterseniz yumurta da sürebilirsiniz ;)

Gelelim ağlayan kekime:

Adını çok duyduğum ağlayan kekle ilk karşılaşmamız Derya’larda oldu. Bir akşam oturmaya gittiğimizde yapmıştı Derya. Hem Cantürk hem de ben çok beğendik ve ilk misafirde yapmak üzere tarifini aldım.

Ufak tefek değişikliklerle malzeme listesi şöyle:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

4 yemek kaşığı süt

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3-4 yemek kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı un


Keki ıslatmak için:

1,5 su bardağı süt
 

Kreması için:

1 paket kremşanti

1 su bardağı süt
 

Sosu için:

1 paket bitter çikolatalı sos

2 su bardağı süt



Yumurta ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırptıktan sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve kakaoyu da kabımıza alıp çok az çırpıp borcama döküyoruz. Bu aşamada borcamı yağlamaya gerek yok, zaten ıslak kek muamelesi yapacağımız için yapışma gibi bir problemimiz olmayacak ;)
 
 
 

Kekimizi 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-25 dakika pişiriyoruz. Kekimiz çok ince olduğundan, benim de fırınım biraz hızlı pişirdiğinden 15 dakika bile fazla geldi ;)
 
 
 

Pişen keki fırından alıp ilk sıcaklığı gidince (3-4 dakika sonra) 1,5 su bardağı oda sıcaklığındaki sütle her yeri eşit olacak şekilde ıslatıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
Diğer taraftan kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp oda sıcaklığına gelen kekin üzerini kaplıyoruz (daha kalın bir krema isterseniz 2 paket kremşanti kullanmanızı öneririm).

Kremşantiyle kapladığımız keki streç filmle örtüp buzdolabına kaldırıyoruz.
 
 

Kekimiz ve şantimiz dolapta soğurken çikolata sosumuzu paketin arkasında yazandan biraz daha eksik sütle (2 su bardağı) pişiriyoruz ve karıştırarak soğutuyoruz. Sosunu döktükten sonra dilimlediğimiz kekimizi servis ediyoruz.
 
 
 

Çok kolaymış değil mi?

Soframa bakacak olursak; Kalpli runnerım Mudo Concept, Betty Boop pasta setim ve kırmızı saplı çatal bıçaklarım Bernardo, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı kırmızı fiyonklu silikon kapak Tantitoni, peçetelerim de İkea’dan.

Vee canlarımla fotomuz:
 
 

İyi ki varsınız kızlar, sizi çok seviyorum :)   
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...