11 Ağustos 2014 Pazartesi

Evimizin ilk kahvaltı daveti :)

 
Pembeli yeşilli bir brunch sofrası :)

 




Herkese merhaba,

Bol misafirli bir haftasonunun ardından azıcık yorgun ama sevdiklerimle vakit geçirdiğim için çok çok mutlu başladım yeni haftaya :)

Bugünkü postta Cumartesi günkü kahvaltı davetim var. Betül & İbrahim ile Deniz & Cemil geldiler, uzun uzun yaptık kahvaltımızı ve harika bir gün geçirdik :)



 

İlk kez kahvaltıya misafir aldığım için biraz titizlendim. 12 kişilik yemek takımımı kutusundan çıkarmak da evlendikten 2,5 ay sonra kısmet oldu böylece :)


 




Yeşil peçeteler ve mor orkidelerle süsledim sofrayı içimiz açılsın diye. Cantürk “bunları da yiyor muyuz?” diye biraz dalga geçti ama zaten erkekler şıklıktan ne anlar, dimi? :)




 


Menü hamur işi ağırlıklıydı ve ben bunu maalesef şimdi fark ediyorum :( Sabah kahvaltısı gibi düşündüğümüz için zeytinyağlılar salatalar vs hiç aklıma gelmemişti ama bir araya gelmemiz, sofraya oturmamız öğleyi bulunca keşke bir de zeytinyağlı dolma yapsaymışım dedim, darısı bir sonraki bruncha artık :)

Menüde neler mi vardı?

Peynirli tava böreği

Fırında patatesli sigara böreği

Dereotlu ve kabaklı muffin

Simit

Actifry’da patates kızartması

Sucuklu yumurta

Kaşarlı rulo salamlar

Tatlı tepsisi (annemin reçelleri, bal ve fındık ezmesi)

Baharatlı zeytinler

Peynir çeşitleri ve tereyağı

Domates – salatalık


Tatlı olarak da:

Damla çikolatalı nişastalı kurabiye

Antep fıstıklı ve çikolatalı kuplar

 


Peynirli tava böreği



 

Tarifini daha önce yazdığım börekleri sabah erkenden hazırlayıp misafirlerim gelince ısıttım. Okumak için TIK TIK :)
 


Fırında patatesli sigara böreği




 


Buzluktan çıkıp fırına verildiği için “buzluk böreği” de dediğimiz, herkesin beğenisini toplayan böreğimin tarifini ayrı bir postta vereceğim ve umarım en kısa zamanda ;)
 

Dereotlu ve kabaklı muffin




 


Nam-ı diğer muffin mücverlerimi BURADAKİ tarifle yaptım, tek farkı üzerine serpiştirdiğim çörek otları ;)

 

Simit



 

Bana göre dünyadaki en lezzetli kahvaltılık: Siyah simit. Cantürk sabah evin yanındaki fırında bulamayınca İbrahim’i arayıp istemiş :)

 

Patates kızartması






Her zamanki gibi Actifry’da kızardılar ama ben biraz acele ettiğim için yeterince pişmeden sofraya geldiler, o da tüm gün içime dert oldu :) Tarifi için TIK TIK


 
Sucuklu yumurta




 

Babamın kasabına yaptırdığı, lezzetine bayıldığım sucukları kullandım. Zaten yağlı olduğu için tavaya başka yağ da eklemedim. Çeneye dalınca kendi yağında kızarmaya çalışan sucuklara yumurtayı eklemek için biraz geç kaldık ama olsun sucuklu yumurta her haliyle en güzel :)



Kaşarlı rulo salamlar




 


İnce uzun kestiğim kaşar peynirlerinin etrafına salamları dolayıp kürdanla tutturdum. Sadece kahvaltı için değil, parti atıştırmalığı olarak da yapabilir, basit ama şık bir sunum elde edebilirsiniz.



Tatlı tepsisi



 

Gümüş bir tepsinin ortasına Cantürk’ün Giresun’dan getirdiği fındık ezmesini koyup etrafına minik kaselerle annemin yaptığı organik reçelleri (çilek, vişne, böğürtlen, kayısı, mürdüm eriği)  ve balı yerleştirdim.

 

Baharatlı zeytinler





 

Halamın komşusu Nuran Teyze’nin kendi yaptığı ve Antalya ziyaretimizde verdiği yeşil ve siyah zeytinler zaten çok lezzetli ama söz konusu ben olunca mutlaka süslemek, içine bir şeyler katıp karıştırmam lazım :)

Zeytinleri minik kaselere alıp kekik, biberiye, defne yaprağı ve pul biber ekleyip iyice karıştırıp bol miktarda sızma zeytinyağı döküyorum ve en az 1 gece lezzetini çekmesi için bekletiyorum. Sadece zeytinler değil yağı da çok lezzetli oluyor, tam ekmek banmalık ;)

Ben üçgen, krem ve kaşar haricinde peynir yemediğim, eve dahi sokturmadığım için sofradaki peynir çeşitleri bunlarla sınırlıydı :) Tereyağını da kayınpederim İzmir’den getirmişti: kokusuz ve çok lezzetli :)    

 

Gelelim tatlılara


Damla çikolatalı nişastalı kurabiye




 

Bekledikçe lezzetlenen, yumurtasız ve az nişastalı kurabiyelerimin tarifini okumak için TIK TIK ;)

 

Antep fıstıklı ve çikolatalı kuplar



 


Türk kahvesiyle ikram ettiğim, kup ya da kase yerine Gamze ve Tuğrul’un ev hediyesi kadehlerimi kullandığım tatlı tarifim BURADA :)

Soframla ilgili olarak da, yemek takımım az önce de söylediğim gibi kutusundan yeni çıktı Bernardo’dan. Çatal bıçak takımım, su bardaklarım ve reçelleri koyduğum tepsim de Bernardo. Masa örtüm Tchibo’dan. Peçeteler ve bir kısmını kesip peçete halkası haline getirdiğim, diğer kısmı minik vazolardaki orkideler İkea’dan. Tabanı ve sapı mor olan çay fincanlarım Güral, ekmeklik olarak kullandığım ayaklı cam fanus ve su şişesi olarak kullandığım karaf Paşabahçe. Damla çikolu kurabiyelerimi koyduğum (resimden anlaşılmasa da) açık pembe ayaklı cam fanusum Mudo’dan. Sucuklu yumurta yaptığım pembe seramik tavam da Bernardo. 




 


Bunlar da minnoş ev hediyelerim:



 


Hepsine de bayıldımmm, zaten Paşabahçe’nin bu ferforje ürünlerinin hastasıydım, nasıl zevkli nasıl güzeller değil mi? :)




 


Arkadaşlarımız hep gelse, ben onlara mamalar yapsam, hep birlikte olsak, hep mutlu olsak keşke <3 font="">




 

Herkese sevgiler, öpücükler :)






 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...