ceviz etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ceviz etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

16 Temmuz 2014 Çarşamba

Kurutulmuş domatesli ve cevizli zahter salatası


Herkese merhaba,

İç Anadolu’da pek bilinmeyen, benim de geçtiğimiz sene tanıştığım zahterle yaptığım bol zeytinyağlı ve ekmek banmalık ister kahvaltılarda ister ana yemeklerde başlangıç olarak ikram edebileceğiniz harika bir tarifim var :)



 


Zahterin Antakya’ya (Hatay mı demeliyim bilmiyorum) özgü güzel kokulu bir ot olduğunu duymuştum ama ilk defa geçen sene kocişten evlenme teklifi aldığım gün tadına bakabildim.

Yeri gelmişken tek taşımı  Dafne Restaurant'ta harika Antakya mezeleri ve yemekleri eşliğinde aldım. Ortamı, hizmeti ama en çok da mezelerine bayıldım, hele de zahter salatası bambaşka ;)





 

















5 Temmuz 2013 hayatımın en mutlu günüydü, ta ki evlendiğim 19 Mayıs’a kadar :)))



 

Tarife dönecek olursak, Doğu Akdeniz’e özgü bir kekik türü olan zahter bana sanki taze kekik ve biberiyeyi aynı anda yiyormuşum hissini veriyor. Aroması mükemmel. İster et ve tavuk yemeklerine katın, ister salatalarınıza doğrayın, isterseniz de kahvaltılık zeytinlerinize pul biberle birlikte serpiştirin. Hepsiyle de ayrı güzel oluyor.

Marketlerde satıldığını hiç görmedim, belki de denk gelemedim bilemiyorum. Ben Çayyolu’nda kurulan sosteye pazarındaki Hatay yöresel yemeklerini satan yerden alıyorum. Kilosu en son aldığımda 50 liraydı, fiyatı sizi korkutmasın poşete epeyce doldurmama rağmen 1lira 25 kuruş ödedim :)




 



Malzemeler:

5-6 adet kurutulmuş domates

2-3 yemek kaşığı iri parçalanmış ceviz içi

1 tutam zahter

1 çay bardağı sızma zeytinyağı

Yarım limonun suyu

Tuz, pulbiber




 



Kurutulmuş domatesleri 5 dakika kadar sıcak suda bekletip yumuşattıktan sonra minik minik doğruyoruz. Ceviz içini, dilediğimiz kadar zahteri, zeytinyağını, limon suyunu, tuz ve pul biberi ekleyip karıştırıyoruz.

Biz salatamızı kahvaltıda görmüş olduğunuz hamur işlerini bandırmak suretiyle yedik, üzerine de kocaman bir tahinli çöreği götürünce diyet miyet kalmadı. Ama siz daha hafif olsun isterseniz, zeytinyağı miktarını azaltabilirsiniz.




 


Kahverengi dikdörtgen servis tabaklarım ve peçetelerim İkea, çatal bıçak takımım Korkmaz, turuncu tabaklarım Carrefour, 3’lü beyaz tabak setim Karaca, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı- kırmızı fiyonklu silikon kupa kapağım Tantitoni, masa örtüm Bursa Kumaş Pazarı’ndan -annem dikti- :)




 

Hoşçakalın! 






 

  

2 Haziran 2014 Pazartesi

Cevizli yeşil zeytin salatası


Herkese merhaba, yeni haftaya dün sabah için hazırladığım hem pratik hem de lezzetli bir kahvaltılık tarifiyle başlamak istiyorum. Big chefs’te yiyip alıştığımız bu salatanın sarımsak, yeşil soğan, reyhan gibi değişik malzemeler katılarak yapılan farklı çeşitleri de var ama bizimki kahvaltıda ekmek banmalık versiyonu :)
 
 


Malzemeler:

1 su bardağı biberli yeşil zeytin

Yarım su bardağı ceviz

Bir tutam dereotu

Yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
 
Limon ve/veya nar ekşisi
 
Tuz ve pulbiber





 

Zeytinleri doğrayıp, cevizleri elimizde kırıp (rondodan da geçirebilirsiniz ama bence o kadar küçük olmalarına gerek yok), dereotunu kıyıyoruz. Sızma zeytinyağını (ekmeğimi bana bana yiyeyim derseniz miktarını artırın) ve ekşi sevme durumunuza göre limon ve/veya nar ekşisini ekliyoruz. Bizim zeytinler epey tuzluydu, diğer malzemelerle dengelendiği için hiç tuz atmadık. O yüzden tadına bakmadan tuz atmayın. Pul biber de aynı şekilde, damak tadınıza göre miktarını ayarlayın. Tüm malzemelerimizi iyice karıştırarak servis ediyoruz. Bu kadar basit :)
 
 
Akşam yemeklerinden önce misafirleriniz için tek kişilik mini servis tabaklarında bolca zeytinyağı ile servis edebilirsiniz. Harika bir iştah açıcı ;)

 

Kahvaltı sofram bu Pazar böyleydi. Kocişin canı geceden gözleme çekince sabah erken kalkıp yaptım, masamı hazırladım. Baykuşlarla renklendi, neşelendi :)


 
 

Yemek takımım Güral, çatal-bıçak takımım Korkmaz, Baykuş peçetelerim Mudo, Amerikan servislerim Bernardo, kapaklı kupalarım da Paşabahçe.

Hoşçakalın :)

15 Ağustos 2013 Perşembe

elmalı pasta

Babamın bahçesinde yetişen ve kışın buzdolabının yarısını kaplayan organik elmaları tüketmek için sık sık elmalı pasta yaparım ama diğer kurabiyeler gibi kıtır kıtır olunca hoşuma gitmiyor, bu tarifi hele de sıcakken ağzı kapalı bir kaba koyup bekletince yumuşacık oluyor. Her seferinde en az 3 tepsi - ki her tepside yaklaşık 24 tane oluyor- yapıyorum, böylece fazlasını dondurucuya atabiliyorum. Ben birer lokmalık yapmaktan yanayım, siz isterseniz açtığınız hamuru daha geniş tutarak büyük rulolar elde edebilirsiniz. Malzeme listesinden anlayacağınız üzere gene margarin tercih etmedim, sızma zeytinyağını da sadece tuzlulara yakıştırdığımdan tereyağı kullandım. Bazı tariflerde 1er ölçü yoğurt ve süt yerine 2 ölçü yoğurt görüyorum ama denedim ve belirgin derecede ekşi oldu. Şeker kullanımını azalttığımdan daha önce de bahsetmiştim, o yüzden hamuruna çok az esmer şeker koyuyorum, o da tuzlu bir hamur gibi olmaması için. İç harcı zaten Amasya elması ile yapıldığında yeterince tatlı oluyor, hele de benim gibi bol bol koyuyorsanız. Tarçın da -sizleri bilmiyorum ama- bende tatlı yemişim hissi uyandırdığından harcına şeker eklemiyorum. Tatlı sevenler için servis ederken pudra şekeri serpmeyi öneririm ama içerisinde zaten tereyağı ve beyaz un olduğundan yeterince kalorili :)



İç harcı için;  5 Amasya elmasını rendeliyoruz , tavada suyunu çekene kadar 1 su bardağı çekilmiş ceviz ve 1 tatlı kaşığı tarçınla kavuruyoruz. Harcımız soğurken hamuru hazırlıyoruz. 


200 gr oda sıcaklığında tereyağı,        
1 su bardağı yağsız yoğurt, 
1 su bardağı yağsız süt, 
1 paket vanilya, 
1 paket kabartma tozu, 
3 yemek kaşığı esmer şeker ile alabildiğince unu yoğuruyoruz, iri bezeler yapıp her bezeyi ayrı ayrı merdaneyle açıyoruz ve 8 eşit üçgene bölüyoruz. Üçgenlerin geniş kısmına iç harcımızdan koyup sigara böreği gibi yuvarlıyoruz ve fırına veriyoruz. Pişirme süresi ve derecesi fırından fırına değişiyor ama ben 180 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişiriyorum. Eğer sizinkiler daha büyükse, hamuru kalınsa ya da daha kızarmış olsunlar isterseniz süreyi uzatabilir, dereceyi artırabilirsiniz. 

Merdaneyle açmak zahmetli gelirse ay çöreği ya da poğaça gibi de şekil verebilir, büyüklüğünü dilediğinizce değiştirebilirsiniz.


Afiyet olsun! :) 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...