16 Ağustos 2013 Cuma

Diyet kabak dolması ve mini köfteler

Blog açmayı diyet tariflerimi paylaşmak için istemiştim ama görüyorum ki şimdiye kadar verdiğim tüm tarifler –her ne kadar hafifletmeye çalışsam da- diyet düşmanı hamur işleri olmuş :) İlk diyet tarifim hem sebzeli hem de etli bir ana yemek olsun istedim ve kabak dolmasına karar verdim.

Kabak en sevdiğim sebzelerden biridir, hele de dereotu ve limonla bir araya gelince… Yalnız adı üstünde diyet kabak dolması, pirinç ve yağ kullanmadan yapıyorum ki kalorisi iyice düşüyor.

Malzemeler:

  • 5 orta boy kabak
  • 250 gram yağsız dana kıyma
  • 1 büyük kuru soğan
  • Birer tutam maydanoz ve dereotu
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 limon





Ben önce kabakları hazırlamakla işe başlıyorum. Kabuklarını soyduğum ve ikiye böldüğüm kabakların içini oyuyorum. Yalnız dolmamın daha lezzetli olması ve kabaklarımın koyu yeşil rengini koruması için limon ve 2 su bardağı soğuk su ile bir karışım hazırlayıp oyduğum kabakları bu suda bekletiyorum. Daha sonra da bu limonlu suyu yemeğimizi pişirmekte kullanıyorum ki ziyan olmasın. Kabaklarım limonlu suda dinlenirken iç harcımı hazırlamaya geçiyorum.

Rendelenmiş kuru soğan, kıyma, kıyılmış dereotu, maydanoz, baharatlar, tuz ve salçayı iyice yoğurup limonlu sudan aldığım kabaklarımı dolduruyorum. Kabaklarımı tencereye dizdikten sonra söz konusu limonlu suya bir çay kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı domates salçası ekleyip üzerine döküyorum. Yağ eklemiyorum yani dolmalar salçalı limonlu suda pişiyorlar. Önce orta sonra kısık ateşte piştikten sonra yağsız yoğurt ile servis ediyorum.

Gelelim mini köftelere :)


Dolmalarım mı çok küçüktü anlamadım ama iç harcımdan arttı biraz, ben de ziyan etmemek için minik minik köfteler yaptım, içine ek olarak sadece 1 tatlı kaşığı köfte baharı koydum ve yanmaz tavada hiç yağ koymadan cızbız yaptım. Yumurta ve ekmek içi olmadan kıyma birbirini tutar mı diye biraz endişelendim ama köftelerim dağılmadan piştiler.

  

Kıvırcık marul, maydanoz, dereotu, taze nane, yeşil sivri biber, domates ve salatalıktan oluşan salatamın üzerinde servis ettim mini köftelerimi. Salatama da sadece limon suyu ve 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı ekledim, diyetinizde almanız gereken kalori miktarına göre yağı artırıp azaltabilirsiniz.


Afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...