20 Ağustos 2013 Salı

tuzlu diyet kek

Eğer benim gibi tatlıdan çok tuzlulara düşkün biriyseniz diyet yaparken böreklerin poğaçaların gözümün önünden nasıl geçtiğini anlarsınız. Bu tarifim de sadece 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile yapılan, tam buğday unu ile hafifleyen ve içine aklınıza gelebilecek her şeyi koyabileceğiniz tuzlu bir kek. Eğer zeytin koyacaksanız yağınız sızma olsun, zeytinin tadını ve kokusunu daha yoğun alıyorsunuz. Dereotu, ceviz, kurulmuş domates başta olmak üzere ekleyebilecekleriniz hayal gücüyle sınırlı… Aynı malzemeler ile daha sert bir hamur hazırlayıp poğaça da yapabilirsiniz, ama zaten poğaça için yakında yazacağım güzel bir tarifim var ;)


 
Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı doğranmış siyah zeytin
2 yemek kaşığı rendelenmiş light kaşar peyniri
Aldığı kadar tam buğday unu
Tuz ve pulbiber

Un için her zamanki gibi ölçü vermiyorum, herkesin gerek keki gerek kurabiyesi için alışkın olduğu bir hamuru vardır, azar azar ekleyip kıvamını bulduğu…   

Yumurta, yoğurt, zeytinyağı, kabartma tozu, tuz, pul biber ve unla pürüzsüz olana kadar çırptığımız hamura doğranmış zeytin ve rendelenmiş kaşar peynirlerimizi ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz. Ben kekimi borcamda yapıp kare kare dilimlemeyi tercih ettim ama muffin gibi minik ya da büyük bir kek kalıbında da yapabilirsiniz. 150 derecede 45 dakikada piştiler (aslında 40 dakikaya ayarlamıştım fırını ama batırdığım kürdan kirli çıkınca 5 dakika daha uzattım süreyi).     

Ben gene hatırlatayım da ne olur ne olmaz:

5x5 cm olacak şekilde dilimlediğimiz kekimizden diyet yapanlar günde 1, ideal kilosuna ulaşmış ve korumaya çalışanlar 2 dilimden fazla yemiyor, nasılsa hafif diye abartmıyoruz; ne kadar az yağlı ve tam buğday unlu da olsa sonuçta hamur işi ;)


Afiyet olsun! :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...