biscotti nasıl yapılır etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
biscotti nasıl yapılır etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

5 Kasım 2015 Perşembe

Kepekli Şekersiz Biscotti

Herkese merhaba,

Belki de doğduğum için en sevdiğim ay olan Kasım geldi nihayet. Kasım ayının ilk postunu da hafif ve lezzetli bir tarife ayırdım ki Aralık’a kilo almadan girebilelim :)




Rafine şeker ve yağ içermeyen biscottilerim için gerekli malzemeler:

3 yumurta
1 yemek kaşığı süzme bal
1 paket kabartma tozu
120 gram bitter çikolata
Bir fiske tuz
Aldığı kadar kepekli un

Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı balla çırpıp tuz ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince kıydığımız bitter çikolatayı da hamuru karıştırıp ikiye ayırıyoruz. Her bir parçayı yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde yerleştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Benimkiler fırından çıktığında bu haldeydiler:





15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip çikolatalar sertleştikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.




Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika sonunda fırından çıkartmalısınız.


Hoşçakalın!




20 Ekim 2015 Salı

Tam buğday unlu şekersiz biscotti

Merhabalar,

Dün akşam can sıkıntısından yaptığım, hazırlaması 10 pişirmesi de toplam 30 dakika süren bir tarif bu. Daha önce yaptığım ve tarifini BURADA bulabileceğiniz çikolatalının tarçınlı ve kuru meyveli hali. 





Ara öğünlerde çayla kahveyle tüketilebilecek düşük kalorili ve lezzetli bir alternatif. Kuru meyve parçacıklarını saymazsak hiç şeker barındırmıyor. Ayrıca tam buğday unuyla hazırlandığı için glisemik indeksi de düşük ;)







Biscottinin hiç yağ içermediğinden bahsetmiştim hatırlarsanız, kaloriyi daha da artırmamak için fındık, fıstık, badem kullanmadım.

Malzemeler:

1 yumurta
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı dolusu karışık kuru meyve
(Yaban mersini, kayısı, incir, siyah ve yeşil üzüm)
Meyveleri yumuşatmak için 1 su bardağı sıcak su
Aldığı kadar tam buğday unu

Öncelikle kayısı ve incirleri tavla zarı gibi doğruyoruz ve tüm meyveleri sıcak suda 10 dakika kadar bekletip yumuşatıyoruz. Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı tarçınla çırpıp süzülmüş meyveleri, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.






Fırından çıkmış hali aşağıdaki gibi oluyor:






15-20 dakika kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.







Keserken orta kısmının hafif çiğ kalmış olduğunu görebilirsiniz.  Ancak ikinci bir pişme işlemine tabi tutacağımız için problem yok ;)






Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika pişirebilirsiniz.


Afiyet olsun!








9 Ekim 2015 Cuma

Çikolatalı biscotti

Merhabalar,

Genelde bol kuruyemişli yemeye alışkın olduğumuz İtalyan bisküvilerini bu kez kakaolu ve çikolatalı olarak hazırladım.





Peki nedir bu biscottinin olayı?

Yağ içermeyen (bazı tariflerde 1-2 yemek kaşığı kadar görebilirsiniz) ve şekil vermesi zor olan bir hamur yoğurularak somun şekli verilip tek parça halinde pişiriliyor. Oda sıcaklığına geldikten sonra da ekmek gibi dilimlenip ikinci kez fırınlanıyor. Epeyce kuruduğundan 15 gün oda sıcaklığında hiç bozulmadan saklayabiliyorsunuz. Yani yaptığı kurabiyeleri hemen bitiremeyen veya kavanoza doldurayım canım isterse kahvemin yanında bir tane yiyeyim diyenler için ideal.

Elbette tadı ve yapısının alıştığımız kurabiyeler gibi olmasını bekleyemeyiz. 250 gram margarinle pişen bir kurabiyeyle biscottiyi kıyaslamak hata olur.




Eğer bu kuru halini sevmezseniz dilimledikten sonra fırınlamadan da tüketebilirsiniz ama özellikle ortası hafif nemli kalacağı için maksimum 2 gün içerisinde bitirmeye çalışın. Bu haliyle çikolatalı ekmek gibi olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim :) 
Tercih ederseniz malzeme listesine 1 su bardağı kadar iri çekilmiş fındık, fıstık, badem de ekleyebilirsiniz.


Malzemeler:

2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
Bir fiske tuz
1 çay bardağı kakao
80 gr kıyılmış bitter çikolata
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Malzemelerimizle yumuşak ve ele yapışan bir hamur yoğuruyoruz. 



İkiye bölüp somun şekli vererek tepsimize alıyoruz ve 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Fırından aldıktan sonra 15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip 1 cm kalınlığında dilimler kesiyoruz.




Bu dilimleri fırın tepsisine dizip 180 derecelik fırında 5 dakika daha pişiriyoruz ve biscottilerimiz hazır.

Afiyet olsun!













Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...