kahvaltı sofrası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kahvaltı sofrası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Kasım 2015 Çarşamba

Turuncu turkuaz kahvaltı sofrası

Merhabalar,

Geçtiğimiz Pazar kurduğum ve misafirlerim gelir gelmez sofraya oturduğumuz için henüz tamamlayamadan çektiğim fotoğraflarıyla paylaşabileceğim kahvaltı sofram var sırada.





İkea’dan aldığım siyah-beyaz Amerikan servislerimi kullanıp turuncu ve turkuaz peçetelerle renklendirdim :)





Menüde kahvaltılıkların yanı sıra:

Peynirli tava böreği

Sucuklu yumurta

ve Actifry’da patates kızartması vardı.




Tava böreği özellikle de bayatlayan ve sarılması zor yufkaların tüketilmesi için güzel bir seçenek. Tepsi ya da borcamda yaptığınız böreklere göre çok daha az yağlı ve yumuşak oluyor. Önceden hazırlayıp misafirleriniz gelmek üzereyken pişirirseniz sıcacık servis edebilirsiniz. Tarifini daha önce BURADA paylaşmıştım ;)





Actifry’da patates için de BURAYA tıklayabilirsiniz ;)






Hoşçakalın! 












Fondüde sucuk

Özgeyle Doğukan tam da diyete başlamaya karar verdiğimizde çikolata eritip meyvelere batıra batıra yemelik bir fondü hediye aldılar bize. Ama bizim fondü daha ulvi bir amaca hizmet ediyor :)




Haftasonu kahvaltılarımızın en büyük problemi yağı donan sucuk. O yüzden ya hızlıca yiyip bitiriyoruz ya da donmuş yağın içinden koparıp tavadan alıyoruz sucukları.




Tavsiyem tavaya aldığımız sucukları pişirmeden önce fondünün mumunu yakıp ısıtmanız. Aksi halde pişen sucukları soğuk yere alırsanız tekrar donar.




Çok fazla pişirip kurutmamanızı da ayrıca hatırlatmak istiyorum, çünkü sıcak fondüde pişmeye devam ediyor sucuklar.

Bu da baykuşlu kahvaltı soframız:



Hoşçakalın!







31 Ağustos 2015 Pazartesi

Pembe mor kahvaltı sofrası

Yeni evimizde ilk kahvaltı :)

Uzuuunnn bir aradan sonra herkese merhaba :)

Nefis bir tatil (Kıbrıs anılarımızı da bir ara yazarım belki), abimin evlenmesi, iş seyahatlerimiz, ani bir kararla ev alışımız, sonrasında taşınma telaşı derken neredeyse iki ay olmuş bloğumu güncellemeyeli. Sonunda yarım yamalak da olsa yerleştik ve hatta misafir bile ağırladım ;)




Daha önceki misafirlerim için dışarıdan sipariş verdiğimiz ya da hazır şeylerle geçiştirdiğimiz için sofra kurma ve sizinle paylaşma şansım olmadı, o yüzden ilk postu kayınvalidemlerle yaptığımız kahvaltı sofrasına ayırdım ;)




Mobilyalarımızın rengini o kadar seviyorum ki masa örtüsü kullanmadan sadece Amerikan servislerle kurdum soframı, Eiffel kuleli ve kelebekli tabaklarımı bir de mor peçetelerimi kullandım :)




Menüde farklı olarak verebileceğim bir tarifim yok maalesef, yeni şeyler denemeye fırsat bulamadım henüz :(

Göz atacak olursak:

Domates soslu karışık kızartma



Actifryda kızarttığım patates ve köy biberlerinin üzerine domates sosu hazırladım.


Sosis tava ve yumurta



Actifryda kızarttığım sosisleri haşladığım yumurtalarla servis ettim.


Yaprak sarma



Derin dondurucumda zaten mevcut olan dolmalarımı pişirdim.


Tatlı tuzlu kuru pastalar



Ve diğerleri




Şık sofralarda yeni tariflerle buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! 










19 Ocak 2015 Pazartesi

Yeniyıl temalı pazar kahvaltısı


Herkese merhaba,

Pazar günü komşularımız Derya ve Cem’i bruncha davet ettik. Uzun zamandır istediğimiz fakat bir türlü planlayamadığımız kahvaltımızı da gerçekleştirmiş olduk ;)
 
 
 

Çam ağacımın süslerini çıkarmadan son bir kez yeni yıl temalı sofra kurmuş oldum böylece. Yılbaşı öncesi ve sonrası kahvaltı daveti vermek isteyenlere de fikir olsun ;)
 
 
 

Tchibo’dan aldığım kırmızı saten masa örtümü kullandım. Kozalak desenli peçetelerimi tamamlasın diye masaya bir kısmı gerçek bir kısmı ağaç süsü olan kozalaklarımı serpiştirdim.
 
 
 

Ayrıca kokinalar ve ladin dallarını minik bardaklarıma yerleştirdim, böylece sofradaki çiçek eksikliğini de gidermiş oldum :)
 
 
 
 

Gümüş tepsimi reçel ve bal koymak için kullandım. Ortasına kokina koyup etrafına minik reçelliklerimi dizdim.
 
 
 

Bernardo’dan aldığım yemek ve çatal bıçak takımımı kullandım. Su bardağı olarak sofrada yerini alan kadehlerim de Paşabahçe.
 
 
 

Menüyü önceki deneyimlerinden yola çıkarak hafif tuttum. 4 kişi olunca fazla fazla yetti mamalarım ;)

 

Neler varmış bir bakalım:

Kahvaltılık çöp şişler

Actifryda patates ve sosis

Kayısı yumurta

Portakallı pancake

Peynir ve zeytin çeşitleri

Reçel, bal, fındık ezmesi ve nutella

Simit

 


Kahvaltılık çöp şişler:
 
 

Kahvaltılıkların pratik ve şık bir sunum şekli. Daha detaylı bilgi için TIK TIK ;)

 

Actifry’da patates ve sosis kızartması:
 
 

Azıcık yağ ile sağlıklı ve lezzetli bir tabak hazırladım. Tarifi için TIK TIK ;)

 


Kayısı kıvamında yumurta:




Haşlanmış yumurtanın en güzel hali :) Azıcık tuz ve karabiber ektim, dereotu ve maydanozların üzerinde servis ettim. Tarifi için TIK TIK ;)

 

Portakallı pancake
 
 

Portakalın hem suyunu hem de kabuğunu kullandım, nefis pancakeler elde ettim :) Nutellayla tüketmeniz şiddetle tavsiye edilir. Tarifi için  TIK TIK ;)

 

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

Tefal Actifry'da sosis kızartması


Herkese merhaba,

Çeyizimin en kıymetli parçasının Actifry olduğunu daha önce kaç kez söyledim ben bile hatırlamıyorum :) Sabah kahvaltılarımız da sayesinde daha sağlıklı ve zahmetsiz hazırlanıyor.
 
 
 
 
 
Üstelik bol yağda kızaran sosislere inat çok daha hafif ve lezzetli oluyor.
 

Malzemeler:

12 adet kokteyl (mini) sosis

1 yemek kaşığı yağ

 

Actifrya yağı koyup 2 dakika ısınmasını bekliyoruz. Sonra uçlarını artı (+) şeklinde kestiğimiz sosisleri atıp 5 dakika (daha fazla kızarmış seviyorsanız süreyi uzatabilirsiniz) daha kızartıyoruz.
 
 
 

Bu işlemden önce bir tava patates kızartmanızı öneririm, birlikte harika oluyor ;)

Actifryda patates kızartması için BURAYA  tıklamanız yeterli ;)
 
 
 

Patates ve sosis dolu bu tabağı Derya ve Cemle yaptığımız brunch için hazırladım.  
 
 
 

Kahvaltı soframın detayları ve diğer tarifler BURADA ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

Kahvaltılık çöp şişler


Herkese merhaba,

Kahvaltılarınız için pratik ve şık bir sunum önerim var: Çöp şişe dizilmiş kahvaltılıklar ;)
 
 
 
 

Ben domates, salatalık, kaşar peyniri ve salam kullandım ama isterseniz sosis, sucuk, hellim, biberli zeytin gibi aklınıza gelen tüm kahvaltılıkları kullanabilirsiniz.
 
 
 

Ben bu çöp şişleri Derya ve Cemle yaptığımız brunchta kullandım.
 
 

 

Kahvaltı soframın detayları ve diğer tarifler BURADA ;)
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Portakallı pancake


Herkese merhaba,

Pazar günü Derya ve Cemle yaptığımız brunch için hazırladığım mis kokulu pancakelerimin tarifi var bugün :)
 
 
 

Daha önce denediğim ve tarifini BURADA bulabileceğiniz portakallı kreplerin pancake versiyonu. Özellikle de nutella ile harika oluyor ;)
 
 
 
 

Dikkat etmeniz gereken tek şey portakal suyu ve sütü karıştırmamak. Aksi halde süt kesiliyor ;)

 

Malzemeler:

1 yumurta

1/4 su bardağı portakal suyu

1/2 su bardağı süt

1 yemek kaşığı sıvıyağ

1 yemek kaşığı toz şeker

Çay kaşığının ucuyla tuz

Yarım paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Portakal kabuğu rendesi

1 su bardağı un

 

Yumurta ve toz şekeri derin bir kaseye alıp 1 dakika çırpıyoruz. Sütü, tuzu, vanilyayı ve unun yarısını ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. En son sıvıyağ, portakal suyu, portakal kabuğu rendesi, kabartma tozu ve kalan unu da ekleyip pürüzsüz olana kadar 1-2 dakika çırpıyoruz. 

İyice ısıttığımız seramik veya teflon bir krep tavasına 1 yemek kaşığı kadar koyup kaşığın arkasıyla şeklini düzeltiyoruz. Üzeri göz göz olunca ters çevirme zamanının geldiği anlıyoruz ve arka yüzünü çeviriyoruz. Minik minik oldukları için aynı anda 4 hatta 5 pancake pişirebilirsiniz. Bu malzemelerle yaklaşık 15 pancake elde edebilirsiniz ;)
 
 
 

 

Kahvaltı soframın detayları ve diğer tarifler BURADA ;)
 
 
 

Hoşçakalın!











 

22 Ekim 2014 Çarşamba

Portakallı krep


Herkese merhaba,

Çikolatayı ille de portakallı isteyen, kakaolu keklere mutlaka portakal kabuğu rendeleten kocişim için uydurduğum ve bayıldığımız bir tarifim var bugün size :)
 

 

Malzemeler:

1 yumurta

1 yemek kaşığı toz şeker

3/4 su bardağı süt

¼ su bardağı portakal suyu

1 tatlı kaşığı un

¾ su bardağı un

1 portakalın kabuğu (rendelenmiş)

 

 


Yumurtayı ve toz şekeri iyice çırpıp süt ve unun yarısını ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Portakal suyunu, portakal kabuklarını, şekeri ve unun kalanını da ekleyip pürüzsüz bir kıvam alana kadar çırpıyoruz. (poratakal suyu asitli olduğundan sütü kestirir, o yüzden aynı anda eklememeye ya da birbirine karıştırmamaya dikkat edin ;) )
 
 
 

Tavaya varsa spreyle sıkıp yoksa da birkaç damla yağ damlatıp peçeteyle yayıyoruz. İyice ısınan yağlanmış tavaya kepçeyle (tavanın büyüklüğüne göre miktarını ayarlıyoruz) krep hamurundan alıp ince bir tabaka olacak şekilde yayıyoruz. Altı pişmeye başladığında hafifçe spatulayla kenarlarından kaldırıp parçalamadan (ister havaya fırlatarak isterseniz de benim gibi spatula yardımıyla) ters çeviriyoruz.
 
 
 

Ne kolaymış değil mi?

Portakal, muz, çilek gibi meyvelerle; bal, reçel, fındık ezmesi gibi tatlılarla afiyetle yiyoruz.

Ama Nutella ile nasıl güzel oluyor anlatamam :)
 
 

Bu da krepli kahvaltı sofram:
 
 

Siz de bu hafta sonu portakallı krebimi denersiniz belki ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

26 Eylül 2014 Cuma

Özge'nin Kahvaltı Sofrası


Merhabalar,

Geçtiğimiz Pazar sevgili arkadaşlarımız Özge ve Doğukan’da kahvaltıdaydık. Özgecim bizim için çok şık, çok zarif bir sofra kurmuş ve harika şeyler hazırlamıştı. Sohbet muhabbet derken yeterince fotoğraf çekmediğimi farkettim; özellikle de 3 çikolatalı pudingini görmeliydiniz, lezzeti enfesti :)   
 
 
 

Ama günün favorisi bence buydu:
 
 
 

Altta incecik poğaça hamuru, üzerinde ıspanak, beşamel sos ve kaşar :) Benim gibi ıspanak aşığı biri için enfes pratik hem de düşük kalorili bir tart bu. İlk fırsatta deneyip tarifini paylaşacağım :)

Ispanaklı tartın yanı sıra Cantürk’ün de benim de en sevdiğimiz şeylerden biri olan fırında kaşarlı mantar da vardı ama maalesef fotoğrafı yok :(

Közlenmiş kapya biberi (kırmızı biber) sarımsak ve zeytinyağı ile nasıl güzel oluyor. Biz genelde akşam yemeklerinde meze olarak tükettiğimizden düşünmemiştik, kahvaltı için de harika bir alternatifmiş ;)
 
 
 

Katlı kurabiyelikte gözükenler de minik poğaçalar. Hafif kıtır kurabiyemsi tam benlik olmuştu :) Diyeti boşverip iki tane yedim, pişman değilim :) Elbette çeşit çeşit peynirler, reçeller de vardı ama bu saydıklarımdan kahvaltılıklara sıra gelemedi :)
 
 
 

Gelelim 3 çikolatalı pudinge. Tarif Arda’nın mutfağına ait. Pudingi pişirdikten sonra üçe bölüp, birine beyaz birine sütlü birine de bitter çikolata ekleyip eritmiş ve sırayla kaselere dökmüş. Servis etmeden önce de kakao serpiştirdi. Her katı ayrı renkte, inanılmaz lezzetliydi :)

Tabak çanak meraklısı bir kız olarak tabii ki sofra detaylarını atlamıyorum :) Yemek ve çatal bıçak takımı karaca, masa örtüsü ve kuşlu minnoş peçetelikler English Home, Amerikan servisler de Paşabahçe’den.
 
 
 

Yeri gelmişken Özge’nin cici bloğundan da bahsetmek istiyorum. Gezip gördüklerini, deneyip sevdiklerini Özge’nin penceresinden görmek için TIK TIK ;)

Ellerine sağlık Özgecimmm, harika bir Pazar geçirdik sayenizde :)

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle, hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...