kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8 Mart 2016 Salı

Bebiş kurabiyeleri

Herkese merhaba,

Zümra’nın doğum kurabiyelerini görmüş müydünüz?






Pembe ve mor tonlarının uyumuna bayılıyorum, hele de söz konusu kız bebiş kurabiyesi olunca ;)






Hoşçakalın!




Portakallı ve bademli yulaflı çikolata

Merhabalar,

Sadece 3 malzemeyle yapılabilecek pratik ve çook hafif bir tarif vereceğim bugün size :)




Diyet yaparken canı ille de çikolata isteyenler için lezzetli ve sağlıklı bir alternatif ;)

Ben Cantürk’ün çok sevdiği Nestle portakallı bitter kullandım, hatta portakallı halini çok sevince bir portakalın da rendesini ekledim ve enfes oldu :)




Malzemeler:

1 paket (80 gram) portakallı bitter çikolata
1 avuç çiğ badem
1-1,5 su bardağı yulaf ezmesi




Çikolatayı benmari usulü eritip yulaf ezmesi ve dilerseniz portakal kabuğu rendesini ekleyip iyice karıştırıyoruz. Elimizle veya kaşıkla şekil verip üzerlerine birer tane çiğ badem yerleştirip buzdolabına kaldırıyoruz.


Hoşçakalın!






18 Aralık 2015 Cuma

Şeker hamurlu yılbaşı kurabiyeleri

Merhabalar,

2016 model yılbaşı kurabiyelerim ile karşınızdayım :)




Bu sene kalıplarıma yenilerini ekledim, dolayısıyla modellerim de yenilendi ;)




Ayrıntılı olarak aşağıda inceyebilirsiniz:








Hoşçakalın!









5 Kasım 2015 Perşembe

Kepekli Şekersiz Biscotti

Herkese merhaba,

Belki de doğduğum için en sevdiğim ay olan Kasım geldi nihayet. Kasım ayının ilk postunu da hafif ve lezzetli bir tarife ayırdım ki Aralık’a kilo almadan girebilelim :)




Rafine şeker ve yağ içermeyen biscottilerim için gerekli malzemeler:

3 yumurta
1 yemek kaşığı süzme bal
1 paket kabartma tozu
120 gram bitter çikolata
Bir fiske tuz
Aldığı kadar kepekli un

Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı balla çırpıp tuz ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince kıydığımız bitter çikolatayı da hamuru karıştırıp ikiye ayırıyoruz. Her bir parçayı yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde yerleştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Benimkiler fırından çıktığında bu haldeydiler:





15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip çikolatalar sertleştikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.




Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika sonunda fırından çıkartmalısınız.


Hoşçakalın!




20 Ekim 2015 Salı

Tam buğday unlu şekersiz biscotti

Merhabalar,

Dün akşam can sıkıntısından yaptığım, hazırlaması 10 pişirmesi de toplam 30 dakika süren bir tarif bu. Daha önce yaptığım ve tarifini BURADA bulabileceğiniz çikolatalının tarçınlı ve kuru meyveli hali. 





Ara öğünlerde çayla kahveyle tüketilebilecek düşük kalorili ve lezzetli bir alternatif. Kuru meyve parçacıklarını saymazsak hiç şeker barındırmıyor. Ayrıca tam buğday unuyla hazırlandığı için glisemik indeksi de düşük ;)







Biscottinin hiç yağ içermediğinden bahsetmiştim hatırlarsanız, kaloriyi daha da artırmamak için fındık, fıstık, badem kullanmadım.

Malzemeler:

1 yumurta
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı dolusu karışık kuru meyve
(Yaban mersini, kayısı, incir, siyah ve yeşil üzüm)
Meyveleri yumuşatmak için 1 su bardağı sıcak su
Aldığı kadar tam buğday unu

Öncelikle kayısı ve incirleri tavla zarı gibi doğruyoruz ve tüm meyveleri sıcak suda 10 dakika kadar bekletip yumuşatıyoruz. Oda sıcaklığındaki bir yumurtayı tarçınla çırpıp süzülmüş meyveleri, vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz, aldığı kadar unla yoğuruyoruz. Ele yapışan yumuşak bir hamur elde edince yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye uzun ince somun ekmek şeklinde koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20 dakika pişiriyoruz.






Fırından çıkmış hali aşağıdaki gibi oluyor:






15-20 dakika kadar oda sıcaklığında beklettikten sonra tırtıklı bir ekmek bıçağıyla dilimliyoruz ve tepsiye yanyana diziyoruz.







Keserken orta kısmının hafif çiğ kalmış olduğunu görebilirsiniz.  Ancak ikinci bir pişme işlemine tabi tutacağımız için problem yok ;)






Dilimlediğimiz biscottileri önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına yeniden veriyoruz. Eğer çok kıtır seviyorsanız 10, hafif yumuşak seviyorsanız 5-6 dakika pişirebilirsiniz.


Afiyet olsun!








9 Ekim 2015 Cuma

Çikolatalı biscotti

Merhabalar,

Genelde bol kuruyemişli yemeye alışkın olduğumuz İtalyan bisküvilerini bu kez kakaolu ve çikolatalı olarak hazırladım.





Peki nedir bu biscottinin olayı?

Yağ içermeyen (bazı tariflerde 1-2 yemek kaşığı kadar görebilirsiniz) ve şekil vermesi zor olan bir hamur yoğurularak somun şekli verilip tek parça halinde pişiriliyor. Oda sıcaklığına geldikten sonra da ekmek gibi dilimlenip ikinci kez fırınlanıyor. Epeyce kuruduğundan 15 gün oda sıcaklığında hiç bozulmadan saklayabiliyorsunuz. Yani yaptığı kurabiyeleri hemen bitiremeyen veya kavanoza doldurayım canım isterse kahvemin yanında bir tane yiyeyim diyenler için ideal.

Elbette tadı ve yapısının alıştığımız kurabiyeler gibi olmasını bekleyemeyiz. 250 gram margarinle pişen bir kurabiyeyle biscottiyi kıyaslamak hata olur.




Eğer bu kuru halini sevmezseniz dilimledikten sonra fırınlamadan da tüketebilirsiniz ama özellikle ortası hafif nemli kalacağı için maksimum 2 gün içerisinde bitirmeye çalışın. Bu haliyle çikolatalı ekmek gibi olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim :) 
Tercih ederseniz malzeme listesine 1 su bardağı kadar iri çekilmiş fındık, fıstık, badem de ekleyebilirsiniz.


Malzemeler:

2 yumurta
1 çay bardağı toz şeker
Bir fiske tuz
1 çay bardağı kakao
80 gr kıyılmış bitter çikolata
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

Malzemelerimizle yumuşak ve ele yapışan bir hamur yoğuruyoruz. 



İkiye bölüp somun şekli vererek tepsimize alıyoruz ve 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişiriyoruz.




Fırından aldıktan sonra 15-20 dakika kadar oda sıcaklığında bekletip 1 cm kalınlığında dilimler kesiyoruz.




Bu dilimleri fırın tepsisine dizip 180 derecelik fırında 5 dakika daha pişiriyoruz ve biscottilerimiz hazır.

Afiyet olsun!













19 Mayıs 2015 Salı

Şeker hamurlu anneler günü kurabiyeleri

Merhabalar,

Anneler günü için hazırladığım kurabiyelerimi göstermiş miydim size?




Kurabiyelerim BURADAKİ tarifin kakaosuz ve bol vanilyalı hali :)




Annelerimizin en sevdiği hediye çiçek olduğu için çoğunlukla çiçekli modeller çalıştım.




Ayrıca öncekilerden farklı olarak olabildiğince soft renkler kullandım ;)




Bir kısmını sevdiklerime hediye ettim, diğerleri kahve keyiflerime eşlik ediyor ;)




Haftasonu iş seyahatinde olduğum için annemle birlikte değildim ama hep yanımda, yanıbaşımda olduğunu bilmek bile yetiyor..





Yanıbaşımızda ve cennetteki tüm annelerin, anne olma özlemiyle bekleyenlerin, henüz anne olmaya hazır hissetmeyen potansiyel annelerin, çok isteyip anne olamamış ama kalbinde anne sevgisi taşıyanların bir de annesiz çocuk bütüymek zorunda kalan babaların anneler günü kutlu olsun!












24 Nisan 2015 Cuma

Annemin çay sofrası

Herkese merhaba,

Uzun zamandır evde misafir ağırlamadığımdan sofra ve menü paylaşımı da yapamıyorum. Neyse ki annemin geçtiğimiz hafta sonu misafirleri vardı da blogum biraz canlandı, hareketlendi :)




Bakalım menüde neler varmış:

Zeytinyağlı yaprak sarma

Etli lahana dolması

Cevizli erişte salatası

Patatesli sigara böreği

Peynirli muska böreği

Patlıcan ezmesi

Şeker hamurlu kurabiyeler

Labneli ve beyaz çikolata soslu pasta





Zeytinyağlı yaprak sarma




Bizim ailenin zeytinyağlı yaprak sarmasının ünü epey yayılmıştır. Lezzet sırları ve püf noktalarıyla yaprak sarmasını anlattığım postumu okumak için TIK TIK :)


Cevizli erişte salatası





BURADA verdiğim tarifin normal erişteyle ve ceviz ilavesiyle yapılmış hali. Biz sadece üzerine pul biber serpiştirdik ama siz servis etmeden önce biberi yağda kızdırıp da dökebilirsiniz.


Patatesli sigara böreği




BURADA tarifini verdiğim bol soğanlı, salçalı, baharatlı içle sarıldıktan sonra fırında pişti. Kullandığımız malzemeler aynı sadece muska şeklinde değil üçgen kestiğimiz iki kat yufkayı üst üste koyarak sarıp pişiriyoruz.


Peynirli muska böreği





BURADAKİ tarifin iç harcı olarak peynir ve maydanoz kullanılmasıyla elde edilmiş hali. Kullandığımız peynir biraz yağlı olduğundan erimiş, börekleri puf puf yapmıştı :)


Patlıcan ezmesi




Babişin spesiyali :) Gözlemlediğim kadarıyla közlenmiş patlıcan ve biberleri ezdi, fazla suyunu süzdürdü. Maydanoz, acı biber salçası (kıvam vermek için), limon suyu, zeytinyağı ve tuz ekleyerek hazırladı. Söylememe gerek var mı tabii ki sofranın gözdesiydi ;)


Şeker hamurlu kurabiyeler




Cafe Fernando’nun BURADA bahsettiğim vanilyalı kurabiyelerini süsleyerek elde ettim.
Çiçekli kurabiyelerimi daha detaylı incelemek için TIK TIK ;)


Labneli ve beyaz çikolata soslu pasta




Üzerine sadece beyaz çikolata sosu döküp servis etmeyi düşünürken kekimin biraz fazla kabarmasıyla ortaya çıkan, arası labneli kremayla dolu Türk kahvesi aromalı pastam :)




Toz pudingli kullanarak hazırladığım kekimin tarifi için BURAYA, pastanın tarifi de için de BURAYA bakabilirsiniz :)




Bunların dışında hiç fotoğrafı olmayan bir de etli lahana sarmamız vardı. Ancak son dakikaya kadar tencerede kaldığından ve sofraya sıcak sıcak getirdiğimizden gösterme ve dolayısıyla tarif verme şansım yok :(




Orkide desenli peçetelerimiz göz alıcı olduğundan annem krem rengi masa örtüsü tercih etti. Börekleri de özellikle borcama koyduk ki sofraya oturmadan son bir kez ısıtılarak sofraya geldiler :)




Yepyeni sofralar ve tariflerle tekrar buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın!








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...