15 Ağustos 2013 Perşembe

elmalı pasta

Babamın bahçesinde yetişen ve kışın buzdolabının yarısını kaplayan organik elmaları tüketmek için sık sık elmalı pasta yaparım ama diğer kurabiyeler gibi kıtır kıtır olunca hoşuma gitmiyor, bu tarifi hele de sıcakken ağzı kapalı bir kaba koyup bekletince yumuşacık oluyor. Her seferinde en az 3 tepsi - ki her tepside yaklaşık 24 tane oluyor- yapıyorum, böylece fazlasını dondurucuya atabiliyorum. Ben birer lokmalık yapmaktan yanayım, siz isterseniz açtığınız hamuru daha geniş tutarak büyük rulolar elde edebilirsiniz. Malzeme listesinden anlayacağınız üzere gene margarin tercih etmedim, sızma zeytinyağını da sadece tuzlulara yakıştırdığımdan tereyağı kullandım. Bazı tariflerde 1er ölçü yoğurt ve süt yerine 2 ölçü yoğurt görüyorum ama denedim ve belirgin derecede ekşi oldu. Şeker kullanımını azalttığımdan daha önce de bahsetmiştim, o yüzden hamuruna çok az esmer şeker koyuyorum, o da tuzlu bir hamur gibi olmaması için. İç harcı zaten Amasya elması ile yapıldığında yeterince tatlı oluyor, hele de benim gibi bol bol koyuyorsanız. Tarçın da -sizleri bilmiyorum ama- bende tatlı yemişim hissi uyandırdığından harcına şeker eklemiyorum. Tatlı sevenler için servis ederken pudra şekeri serpmeyi öneririm ama içerisinde zaten tereyağı ve beyaz un olduğundan yeterince kalorili :)



İç harcı için;  5 Amasya elmasını rendeliyoruz , tavada suyunu çekene kadar 1 su bardağı çekilmiş ceviz ve 1 tatlı kaşığı tarçınla kavuruyoruz. Harcımız soğurken hamuru hazırlıyoruz. 


200 gr oda sıcaklığında tereyağı,        
1 su bardağı yağsız yoğurt, 
1 su bardağı yağsız süt, 
1 paket vanilya, 
1 paket kabartma tozu, 
3 yemek kaşığı esmer şeker ile alabildiğince unu yoğuruyoruz, iri bezeler yapıp her bezeyi ayrı ayrı merdaneyle açıyoruz ve 8 eşit üçgene bölüyoruz. Üçgenlerin geniş kısmına iç harcımızdan koyup sigara böreği gibi yuvarlıyoruz ve fırına veriyoruz. Pişirme süresi ve derecesi fırından fırına değişiyor ama ben 180 derecede yaklaşık 20-25 dakika pişiriyorum. Eğer sizinkiler daha büyükse, hamuru kalınsa ya da daha kızarmış olsunlar isterseniz süreyi uzatabilir, dereceyi artırabilirsiniz. 

Merdaneyle açmak zahmetli gelirse ay çöreği ya da poğaça gibi de şekil verebilir, büyüklüğünü dilediğinizce değiştirebilirsiniz.


Afiyet olsun! :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...