22 Ağustos 2013 Perşembe

kepekli erişte salatası

Pirinç pilavını – tavuk suyuyla yapılan hariç - sevmeyişim diyet yaparken bana büyük kolaylık sağladı çünkü eğer zayıflamak istiyorsak ağır nişastaları hayatımızdan çıkarmak zorundayız. Pilav denilince benim aklıma ilk erişte gelir, bıraksalar 2 tabak yiyebilirim ama her şeyde olduğu gibi bunun da bir limiti var maalesef. Diyetle beraber vazgeçemediğim diğer tüm hamur işlerinde olduğu gibi bunun da kepeklisiyle tanıştım. Eriştenin her türlüsünü bayıla bayıla yiyen ben kepekli eriştenin tadını biraz yadırgadım, tadını kırmak için de yoğurt kullanıyorum.

Orijinal tarifinde yarı yarıya yoğurt ve mayonezle yapılan erişte salatasının eriştesini kepekli yapmakla kalmıyor, malzeme listesinden mayonezi de çıkarıyorum.

Sıcak yaz günlerinde baharatlı tavuk ve köfteyle, akşam çayında kısırla yemeniz özen şefin tavsiyesidir diyerek malzemelere geçiyorum :)

Malzemeler:

100 gr kepekli erişte
1 yemek kaşığı zeytinyağı
200 gram light yoğurt
1 orta boy salatalık
8-10 dal dereotu
2 diş sarımsak
Tuz
Erişteyi pişirmek için sıcak su

Tencereye aldığımız eriştemiz 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile kavrulurken bir kenarda sıcak suyumuzu hazırlıyoruz. Erişteler kahverengileşince kaynamakta olan sudan üzerini 2 parmak geçecek kadar ekliyoruz, al dente olsun isterseniz yeterli olabilir ama iyi pişsin derseniz kontrol edip sıcak sudan ekleyebilirsiniz, bu arada tuzumuzu atmayı da unutmuyoruz. Şu haliyle de pilav gibi yiyebilirsiniz ama hala kararlıysanız diğer malzemeleri eklemeye başlıyoruz.

Piştikten sonra bir servis tabağına alıp soğuttuğumuz eriştemize kabukları soyulmuş ve rendelenmiş salatalık, kıyılmış dereotu, ezilmiş sarımsak ile yoğurdu ekleyip karıştırıyoruz. Size tavsiyem yoğurdu yavaş yavaş ekleyip karıştırmanız, biz bol yoğurtlu seviyoruz ama belki de size 100 gram bile yeterli gelecektir. Taze nane, ceviz gibi aklınıza gelen farklı malzemelerden de faydalanabilirsiniz.



Açık büfe yemeklerde ve akşam çaylarında böyle sulu yemekleri tek kişilik mini kuplarda servis etmeyi daha çok seviyorum, hem “suyu kurabiyeye bulaştı, yoğurtla kısır birbirine karıştı” gibi dertleri ortadan kaldırıyor, hem de daha şık görünüyor.




Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...