şeker hamuru ile kurabiye süsleme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
şeker hamuru ile kurabiye süsleme etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

22 Nisan 2015 Çarşamba

Şeker hamurlu çiçekli kurabiyeler

Herkese merhaba,

BURADA bahsettiğim Cafe Fernando’nun un kurabiyeleriyle hazırladığım çiçek bahçem var sırada :)




Annemin misafirleri için hazırladım, zarif sofrasını daha da güzelleştirdim :)





Renk olarak sarı, kırmızı, turuncu ve yeşili tercih ettim.




18 kurabiyenin 9 tanesini süsledim, kalanlarını şeker hamuru sevmeyenler için sade bıraktım.




Fikir olması için de sizinle paylaşıyorum :)




Annemin sofrası ve menüdeki tarifleri de en kısa sürede paylaşacağım.





Hoşçakalın!








27 Şubat 2015 Cuma

Love kurabiyeleri


Merhabalar,

Sevgililer günü için eşime hazırladığım kurabiyelerimi paylaşmadığımı fark ettim :)
 
 
 

Taban olarak BURADA tarifini daha önce vermiş olduğum kakaolu kurabiyelerimi kullandım. Üzerine harfleri direk yapıştırdım, böylece yediğimiz şeker hamuru miktarını minimumda tuttuk :)
 
 
 

Siz de sevdiklerinize hazırlayıp onları mutlu edebilirsiniz ;)





Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 

10 Kasım 2014 Pazartesi

Şeker hamuru ile süslemeye uygun kakaolu kurabiye :)


Herkese merhaba,

BURADA uzun uzun bahsettiğim ve beni şeker hamuru konusunda cesaretlendiren Cupcake Kursu’nda öğrendiklerimi kurabiyeye de uyarladım nihayet. Pasta Dizayn ve Barmar’dan aldığım malzemelerim gelince kabarıp şekil değiştirmeyecek, şeker hamuru ile birlikte yendiğinde içimizi baymayacak lezzetli ve pratik bir kurabiye yaptım.
 

İşte malzemeleri:

1 yumurta

¾ su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı buğday nişastası

250 gram (1 paket) tereyağı

25 gram (bir küçük paket) kakao

Aldığı kadar un

 

Oda sıcaklığında olan malzemelerimizle (kuru olanları her zamanki gibi eliyoruz) çok sert olmayan hatta olabildiğince yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Unu azar azar eklerseniz ipeksi bir yumuşaklıkta hamur elde etme şansınız çok daha fazla ;) Ele yapışmaması için 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz ve merdaneyle açarak istediğimiz kalıplarla kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında çok az boşluk bırakarak yerleştiriyoruz.
 
 
 

Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında kurabiyelerin kalınlığına bağlı olarak 15-20 dakika pişiriyoruz. Eğer kukileriniz bisküvi gibi çok çok inceyse de 10 dakika bile yeterli gelebilir ;) Pişmişliğini anlamak için keklerde olduğu gibi kürdan batırabilirsiniz. Eğer kuru çıkıyorsa kurabiyeleriniz çok yumuşak gibi görünse bile fırından çıkarın. Zaten bekledikçe içine çekip sertleşecektir ;)

Eğer kakaolu yapmak istemezseniz kakaoyu çıkarıp yerine şekerli vanilin veya vanilya özütü, portakal ya da limon kabuğu, tarçın ve zencefil gibi baharatlar ekleyebilirsiniz.

Biz arkadaşım Derya ile sevdiğimiz kalıpları kullanarak şekil verdik. Sonra da aşağıdaki gibi kurabiyeler süsledik ;)
 
 
 


Kurabiyelerin şeker hamuru ile kaplanma aşamaları bir sonraki postumun konusu olacak ;)

Ben ayrıca bu kurabiyeleri kullanarak aşağıdaki yeni yıl kurabiyelerini yaptım. Tarifi pek yakında ;)
 
 
 

Hoşçakalın! :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...