açık büfe çay sofrası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
açık büfe çay sofrası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

31 Ekim 2014 Cuma

Açık büfe çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz cumartesi eşimin eski iş arkadaşlarını ağırladığım soframın detayları var bugünkü yazımda ;)
 
 
 


12 misafirin 3ü kız bebiş olunca bol pembeli bol cupcakeli 3 tuzlu 2 tatlı içeren bir menü hazırladım. Bunlara Funda’nın Kafes Fırın’dan aldığı tatlılar ve Nesil’in getirdiği harika su börekleri eklenince sofram doldu taştı ;)
 
Bakalım neler varmış:
 
 
 

Zeytinli, cevizli, dereotlu mahlepli poğaça

Kısır

Arpa şehriye salatası

Çilekli pudingli muffin

Profiterol

 



Birkaç hafta önce yaptığım zeytinli ve dereotlu mahlepli poğaçalardan eşim kahvaltı için işyerine götürünce Nesil de tadına bakmış ve çok beğenmiş. Bunu da onun için yaptım desem yeridir, önceki tarifinden tek farkı hamuruna eklediğim 1 çay bardağı kadar kırılmış cevizler. Tarifi okumak için TIK TIK ;)
 
 
 
 


Kısır meşhur Özen kısırı :) Gene elimi korkak alıştırmadan bol acılı bol ekşili yaptım. Günün sonunda hiç kalmadığı düşünülürse beğenildiğini gönül rahatlığıyla iddia edebilirim :) Tarifi BURADA ;) Misafirlerinize özellikle de açık büfe sofralarda kısır sunumu için önerilerimi yazdığım postu okumak için de TIK TIK ;)
 
 
 
 


Arpa şehriye salatası menünün hafif ve fresh üyesi. BURADAKİ tarifle yaptım, tek farkı doristos çıkarıp bir tutam kıyılmış dereotu ekledim ;)

 
 

Çilekli pudingli muffinlerim kız çocukları tarafından sevileceğini düşündüğüm çilek kokulu pembiş ve hafif bir alternatif. Tarifi BURADA ;)
 
 
 

Tek kişilik porsiyonlara hazırladığım, renkli sprinkleslarla süslediğim profiterollerimin hikayesi için de BURAYA tıklamanız yeterli ;)  
 
 
 

Cupcake desenli masa örtümü ve peçetelerimi Parti Dünyası’ndan almıştım, aynı desenli pek çok ürün bulabilirsiniz ;)

Kısırımı ve arpa şehriye salatamı servis ettiğim ayaklı servis kaselerim Paşabahçe’den. Çerez, meyve ama en çok da salata servisleri için harikalar, bayılarak aldım ve bayılarak kullanıyorum :)
 
 
 

Profiterollerimi koyduğum cupcake desenli pembe tepsim ile muffinleri koyduğum cupcake desenli mor fanus Tantitoni’den, aynı seriye aitler. Muffinlerin bir kısmı Mudo’dan aldığım pembe fanustalar. Paşabahçe’den aldığım diğer fanusta da poğaçalarım var :)
 
 
 

Yepyeni bir sofrayla görüşmek dileğiyle,

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 
 

21 Ekim 2014 Salı

Kızlarla akşam çayı


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Pazar Belgin ablam ve Gökçenim için hazırladığım sofra var bugün blogda :)
 
 

İki tuzlu bir tatlı olmak üzere üç çeşit hazırladım. Mercimek köftesinin detaylı tarifi BURADA ;)
 
 
 

BURADAKİ gibi yaptığım patatesli böreklerimi buzluktan çıkarıp fırında pişirdim, tek farkı muska şeklinde değil de sigara böreği gibi sardım ;)
 
 
 

Bu kez üzerine sadece susam ve çörek otu serpiştirdim, siz daha güzel kızarsın isterseniz yumurta da sürebilirsiniz ;)

Gelelim ağlayan kekime:

Adını çok duyduğum ağlayan kekle ilk karşılaşmamız Derya’larda oldu. Bir akşam oturmaya gittiğimizde yapmıştı Derya. Hem Cantürk hem de ben çok beğendik ve ilk misafirde yapmak üzere tarifini aldım.

Ufak tefek değişikliklerle malzeme listesi şöyle:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

4 yemek kaşığı süt

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3-4 yemek kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı un


Keki ıslatmak için:

1,5 su bardağı süt
 

Kreması için:

1 paket kremşanti

1 su bardağı süt
 

Sosu için:

1 paket bitter çikolatalı sos

2 su bardağı süt



Yumurta ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırptıktan sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve kakaoyu da kabımıza alıp çok az çırpıp borcama döküyoruz. Bu aşamada borcamı yağlamaya gerek yok, zaten ıslak kek muamelesi yapacağımız için yapışma gibi bir problemimiz olmayacak ;)
 
 
 

Kekimizi 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-25 dakika pişiriyoruz. Kekimiz çok ince olduğundan, benim de fırınım biraz hızlı pişirdiğinden 15 dakika bile fazla geldi ;)
 
 
 

Pişen keki fırından alıp ilk sıcaklığı gidince (3-4 dakika sonra) 1,5 su bardağı oda sıcaklığındaki sütle her yeri eşit olacak şekilde ıslatıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
Diğer taraftan kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp oda sıcaklığına gelen kekin üzerini kaplıyoruz (daha kalın bir krema isterseniz 2 paket kremşanti kullanmanızı öneririm).

Kremşantiyle kapladığımız keki streç filmle örtüp buzdolabına kaldırıyoruz.
 
 

Kekimiz ve şantimiz dolapta soğurken çikolata sosumuzu paketin arkasında yazandan biraz daha eksik sütle (2 su bardağı) pişiriyoruz ve karıştırarak soğutuyoruz. Sosunu döktükten sonra dilimlediğimiz kekimizi servis ediyoruz.
 
 
 

Çok kolaymış değil mi?

Soframa bakacak olursak; Kalpli runnerım Mudo Concept, Betty Boop pasta setim ve kırmızı saplı çatal bıçaklarım Bernardo, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı kırmızı fiyonklu silikon kapak Tantitoni, peçetelerim de İkea’dan.

Vee canlarımla fotomuz:
 
 

İyi ki varsınız kızlar, sizi çok seviyorum :)   
 
 
 
 
 
 

25 Eylül 2014 Perşembe

Açık büfe beş çayı sofrası - 2


Herkese merhaba,

Cumartesi günü bizim düğün ekibiyle (eksikler vardı maalesef) evimizde hep birlikteydik. Uzun zamandır istediğim toplanma düğünümüzden tam 4 ay sonra oldu, ama çok çok güzel oldu :)



 
Menüyü açık büfe olacak şekilde iş arkadaşlarımın da katkılarıyla belirledik. Bir de Betüş ve İbo daha önce geldikleri için onların da yemediği şeyler hazırlamalıydım; böyle olunca sigara böreği, tava böreği, kabaklı muffin ve damla çikolatalı kurabiyem otomatikman listeden çıktı :)  



 

Menüde neler mi vardı?

Tuzlulardan:

Patatesli muska (puf) böreği

Doritoslu arpa şehriye salatası

Zeytinyağlı yaprak sarma

Etsiz çiğ köfte

Minik ekmekçikler

Tatlı olarak da:

Muzlu pudingli muffin ve

Profiterol



Patatesli Muska Böreği (Puf Böreği)


 

Böreği en sevilen acılı, baharatlı ve bol soğanlı patatesli içimle yapmaya karar vermiştim. Pişince puf puf olduğu için de muska şeklinde tercih ettim. Her zamanki gibi birkaç gün önceden hazırlandı, derin dondurucuya kaldırıldı. Misafirler gelmeden az önce de buzu tam çözülmeden fırına atıldı ve sıcak sıcak ikram edildi. Tarifi için TIK TIK ;)


Doritoslu Arpa Şehriye Salatası


 

Şehriye (erişte salatası) benim sıkça yaptığım, hem çay saatlerinde pasta börekle hem de ana yemeklerin yanında meze olarak tükettiğimiz yoğurtlu hafif bir alternatif. Bu kez üzerine bir miktar Doritos cips dökerek servis ettim, dip sosla yiyormuş gibi çok çok lezzetli ;) Tarifi BURADA ;)
 

Zeytinyağlı Yaprak Sarması


 

Bir hafta önceden sarılıp dondurucuya atıldı, sabahın erken saatlerinde pişirildi ve en yeni servis kasemde sunuldu.

İç harcımı ve yaprak sarmanın püf noktalarını yazdığım detaylı postu okumak için TIK TIK ;)
 

Etsiz Çiğ Köfte



 
Mercimek köftesi ve kısır arasında kaldıktan sonra etsiz çiğ köfte yapayım, şeklini tutturamazsam zaten kısır olarak servis edebilirim diye düşündüm (ama gülmeyin yeni evliyim ben). Neyse ki beni mahcup etmedi ;) İsotlu olanının tarifi BURADA, bunun tek farkı isotu yoktu , acısı ve baharatı azdı:)



 

Kısır, mercimek köftesi, etsiz çiğ köfte gibi yemeklerinizi marul yapraklarına yerleştirerek servis ederseniz tabaklara almak da çok kolay oluyor. Çatal veya maşa ile şekillerinin bozulması bir tarafa bir marulu alarak aynı anda 4-5 tane tabağa koyabilirsiniz ;)


Minik ekmekçikler


 

Yoksa poğaça mı demeliyim? Evimizin yanındaki fırında yapılıp satılıyor, ne poğaça kadar yağlı ne de ekmek gibi kuru. Kahvaltıda ve çay saatlerinde harika gidiyor ;)



Muzlu Pudingli Muffin

İş arkadaşlarım ”muzlu pudingli kurabiye” yapmamı önerince ama kurabiye de açık büfe sofralarında rağbet görmediği için damla çikolatalı muzlu muffine dönüşen pofuduklarımın tarifi BURADA ;)


 

Çikolatalı pudingli muffinden sonraki favorim oldu. Bir sonraki sefere de çikolatasız denemeyi düşünüyorum, kahvenin yanında harika gidiyor :)  

Profiterol


 

Neredeyse 1 yıldır yapmadığım profiterolümü canım arkadaşlarım için yaptım. Zaten bu kadar zahmet ancak çok sevdiklerimiz için çekilir :) Belki de alıştığım için bilemiyorum ama eskisi kadar zorlanmadan yaptığım profiterolümün tarifi BURADA :)

Arpa şehriye salatamı servis ettiğim ayaklı servis kasem Paşabahçe’den. Salata sunumları için de çok kullanışlı ;)

Bu ayaklı servis kasemi de birkaç hafta önce Paşabahçe’den aldım, ister çerez, ister salata ister kurabiye ya da benim gibi yaprak sarma servis etmek için kullanabilirsiniz. Biri biraz daha büyük olan iki boyutu var. Çok şık, çok zarif dimi?


 

Minik ekmekçikleri servis ettiğim de “Martini Zeytini Servisi” adı altında Paşabahçe’de satılıyor. Diğer ayaklı servis tabağı mı bu mu derken sonunda ikisini de alıp çıktım :) Bu da sadece zeytin değil salata, kurabiye, çerez ne isterseniz ikram edebileceğiniz şık ve zarif bir servis kasesi. Martini kadehinin birazcık daha kocamanı sadece :)



 

Etsiz çiğ köftemi servis ettiğim pembe ayaklı cam fanusum Mudo’dan. Çeyizimin ilk parçasıydı, en az 2-3 senesi vardır :)


 

Muffinlerimi koyduğum fanusum da Paşabahçe, kendisini sık sık ekmeklik olarak kullandığım için tanıyorsunuz. Silikon muffin kalıplarım da Tantitoni’den.


 

Gelelim masa örtüme: Aslında kendisi masa örtüsü değil, panel perde :) İkea’da görünce “ben bununla bişi yaparım” diyip almıştım ve büyük çaplı bir açık büfe daveti için saklamıştım kendisini. BURADAKİ diğer panel perdelerden alıp runner olarak kullanabilirsiniz, ben bir tane daha aldım ama söylemem, başka bir misafir sofrası için bekletiyorum ;)


 

Yemek ve çatal bıçak takımım Bernardo, renkli çay bardaklarım Güral, peçetelerim de sofram gibi renkli olsun diye (masa örtüme pek de uymadı sanki ama) Migros’tan (Selpak). 150 çeşit peçeteden ancak bunu seçebildim :)

Çiçeklerim de Betüşüm ve kocişimden, evim çiçek bahçesi oldu rengarenk :)


 

Sofram ve tariflerle ilgili aklıma gelenler bunlar, merak ettiğiniz başka herhangi bir şey olursa sorabilirsiniz :)

Bu da buluşmaca selfiemiz :) Ayy gene gelin de gene mamalar yapıyım size, çok eğlendik çok :) 


 

Darılmaca gücenmece olmasın ama en tatlı misafirim Defne’ydi :)





Cantürk hayatında ilk defa bir bebeğe dokunduğu ve hatta kucağına aldığı için de tarihe geçti :)


 

Hoşçakalın! :)

1 Temmuz 2014 Salı

Açık Büfe Beş Çayı Sofrası


Herkese merhaba,

Bugün sizlerle geçtiğimiz hafta çaya gelen arkadaşlarım için hazırladığım menüyü paylaşmak istiyorum. Sahur veya iftara fikir olması için bir kısmı blogda mevcut,  diğerleri de en kısa zamanda eklenecek ;)
 
 

Pınar, Özge ve Doğukan evimizin ilk misafirleriydi. Harika vakit geçirdik, bol bol sohbet ettik.

Yemekleri de açık büfe şeklinde hazırlamayı tercih ettim, masada tabakları doldurup yiyip içmek için koltuklara geçtik.
 


 

Çok kalabalık olmayacağımız için çeşitleri abartmadım, sınırlı tuttum ve pratik bir menü seçtim :)

Kısır

Patates Salatası

Makarnalı Rus Salatası

Fırında Patatesli Sigara Böreği

Beypazarı Kurusu

Limonlu Muffin

Çikolatalı ve Frambuazlı Kuplar

Damla Sakızlı İrmik Tatlısı
 
 
 
Kısır
 
 
Övünmek gibi olmasın ama kısırım biraz meşhurdur :) Bol acılı, bol ekşili ve bol yeşillikli :) Tek kişilik servis etmek istediğimden minik kaselere paylaştırdım, cherry domates ve kornişon turşuyla servis ettim. Göz ve burun gibi koyma fikri de kocişime ait :))
Tarifi pek yakında ;)
 
Patates Salatası

 
 
Patatesleri haşlayıp soydum ve minik minik doğradım. Kıydığım marul, maydanoz, dereotu ve taze nane ile harmanladım. Limon suyu, zeytinyağı, tuz ve pul biber ekleyip karıştırdım. Mideler ağrımasın, akşam akşam ağır olmasın diye kuru soğanı eksikti sadece. Yeşil soğanla da yapanlar var ama bence patates salatası kesinlikle kuru soğanla güzel ;)
 
Makarnalı Rus Salatası

 
 
Yarım paket sebzeli burgu makarna (150-200 gram)
1 su bardağı haşlanmış bezelye
2 adet küp küp doğranmış ve haşlanmış havuç
1 çay bardağı küp küp doğranmış kornişon turşu
2 su bardağı yoğurt
2-3 yemek kaşığı mayonez
Tuz
Derin bir kapta yoğurt, mayonez ve tuzu çırpıp haşladığımız makarna ve diğer sebzeleri ekleyip karıştırıyoruz. Yoğurt miktarını kıvamına göre ayarlamanızı tavsiye ediyorum çünkü bazı yoğurtlar sulu bazıları katı olabiliyor. Aklınıza gelen herhangi başka bir malzemeyi (salam, sosis, kırmızılahana, haşlanmış patates…) ekleyebilir, mayonez miktarını artırıp azaltabilirsiniz ama mutlaka makarnalar sosu emmeden taze taze tüketin ;)
 
Fırında Patatesli Sigara Böreği
 

 
3 adet yufka
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
2 orta boy haşlanmış patates
Tuz, karabiber, pul biber
Haşlanan patateslere tuz, karabiber ve pul biber katarak iyice ezip soğumaya bırakıyoruz. Yufkaların her birini eşit 12 üçgen parça olacak şekilde kesiyoruz. Bir yufka dilimi alıp süt ve sıvıyağı karıştırarak yaptığımız sosla hafifçe ıslatıp tam üzerine gelecek şekilde bir yufka dilimi daha koyuyoruz. Bu yufka dilimini de soslayıp patatesli harcımızdan 1 yemek kaşığı kadar koyup kenarlarını kapatıyoruz ve sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Börekler bittikten sonra yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizerek susam serpiştiriyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
Dilerseniz yüzünün daha iyi kızarması için susamdan önce yumurta veya yoğurt sürebilirsiniz. Patatesli harç için de kuru soğanı salça ile kavurup haşlanmış patatesle karıştırabilirsiniz, öyle de biraz daha ağır ama çok lezzetli olur ;)
 
Limonlu Muffin
 

 
Puf puf kabaran mis kokulu muffinlerimin tarifi bir sonraki postta ;) Bu kez limon kabuğu rendelemek yerine Dr.Oetker limon aroması kullandım. Kokusu istediğim gibiydi ama limon tadı benim ölçüler için az geldi, 2 şişe kullanmak en idealiymiş. Her zamanki gibi “iyi kabarmazsa cupcake yaparım” diye yola çıktım, baktım güzel kabardı ben de cupcakeli kürdanlarımla süsledim :)

Tarifi için TIK TIK ;)
 
Çikolatalı ve Frambuazlı Kuplar
 

 
İnanılmaz pratik ama tatlı, ekşi ve çikolatanın biraraya geldiği nefis kuplar.

Tarifi için TIK TIK :)
 
Damla Sakızlı İrmik Tatlısı
 

 
BURADAKİ tarifin birebir aynısı yalnızca minik kaselere bölüştürüp üzerlerine tarçın serperek servis ettim. Çikolatalı ve frambuazlı bir tatlım zaten vardı, damla sakızlı da hem sütlü olduğu için hafif hem de çikolataya alternatif olsun diye düşündüm ;)
 
 
 





Masa örtüm Tchibo’dan, BURADAN  almıştım :) Cupcake desenli pembe ve mor fanuslarım Tantitoni’den, ayaklı cam fanusum ve ayaklı servis tabağım Paşabahçe’den. Kısır koyduğum balık desenli cam tepsim annemden :) Peçeteler İkea, servis tabaklarım ile çatal bıçak takımım da Bernardo’dan :)
Ve en sevdiğim kısım: Ev hediyeleri :)

 
Hediye almaya da vermeye de bayılırım, hele de ihtiyacım olan ve tam zevkime göre hediyeler gelirse benden mutlusu olmaz :) Mutfak setim Özge’den, ne zamandır English Home’a gidiyim diyordum ki Özgecim sağolsun gerek kalmadı ;) Önlüğüm elbiseme nasıl da uydu :) Karafım da Pınarımın hediyesi, çok şık çok zarif bayıldımmm :)


 
Arkadaşlar hep gelsin, yemekler pişssin, masalar kurulsun, tabaklar dolup boşalsın…
Sevgiyle kalın!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...