pudingli muffin etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
pudingli muffin etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Eylül 2014 Pazartesi

Muzlu pudingli muffin


Merhabalar,

Çikolatalı pudingli keki ilk denediğimde “Allahım nasıl güzel!” dediğimi hatırlıyorum. Sonra muffin olarak deneyip o halini daha bir sevince bir de muffinin kalbimdeki yeri büyük keklere oranla hep daha fazla olunca pudingli keklerimi hep silikon minnoş kalıplarımla yapmaya başladım.
 
 
 

Geçtiğimiz cumartesi açık büfe menüsünde tatlı olarak profiterol vardı ama hem gözüme az göründüğünden (söz konusu misafir olunca gözüm doymuyor, evet) hem de yanına onun kadar ağır olmayan bir alternatif koyabilmek için (ilk planım muzlu pudingli kurabiye yapmaktı ama açık büfelerde kurabiyelerin rağbet görmemesi beni bu fikrimden vazgeçirdi) muffinlerimi muzlu pudingli yapmaya karar verdim. İlk denememde hamuruna bolca damla çikolata da eklemiştim ama çikolatalar ağırlık yaptığı için istediğim gibi kabarmadılar. O haliyle bile çok lezzetli olunca bu kez damla çikolata olmadan yaptım. Hem puf puf kabardılar hem de muz tadını daha çok hissettik ;)
 
 
 

Bu arada ikinci kez muffin kağıtlarını kullanmış oldum. Muffin pişirme kağıtlarım da silikon kalıplarım gibi Tantitoni’den ;)
 
 
 
 

Malzemeler:

1 paket Carte Dor muzlu puding

2 yumurta

¾ çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

2,5 çay bardağı un
 

Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerle mayonez kıvamına gelinceye kadar iyice çırpıyoruz. Unutmayın kekimizin güzel olmasının ilk şartı bu. Sonra oda sıcaklığındaki (ikinci püf noktamız) sütümüzü ve sıvıyağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz. En son toz halindeki pudingi, elediğimiz unu ve kabartma tozunu ekleyip fazla çırpmamaya çalışarak birbirine yediriyoruz. Üçüncü püf noktamız unumuzun elenmesi, dördüncüsü de un ve kabartma tozunu ekledikten sonra fazla çırpmamak ;)
 
 

 
 
 
İçlerine kağıt yerleştirdiğimiz kalıplarımızın 2/3’ünü dolduracak kadar kek hamurumuzdan kokuyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Piştiğini anlamak için kürdan batırmanız yeterli. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa tamamdır, üzerine hamur yapışmışsa biraz daha pişmeye ihtiyaç vardır ;)
 
Servis etmeden önce üzerine çok az çikolata sos gezdirirseniz de harika olur ;)

Biz bu muffinleri arkadaşlarımız Derya ve Cem’e maç izlemeye giderken götürdük, henüz ılıkken çayla yedik :)

Cumartesi gününün diğer tarifleri ve detayları için  TIK TIK ;)
 
 
 

Bir sonraki hedefim de çileklisini yapmak ;)

Yepyeni tariflerle buluşmak dileğiyle :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 Haziran 2014 Perşembe

Pudingli Muffin


Herkese merhaba,

Bugün size cupcake olmak üzere yola çıkmış ama puf puf kabardığı için süslenmesine gerek duyulmadan tüketilmiş, nemli yapısı sayesinde günlerce taptaze kalmış harika bir muffin tarifi vereceğim :)
 
 

Kekin her türlüsünü çok seviyorum ama ikram etme kolaylığı ve sevimliliği sayesinde hangi malzemeyi kullanmış olursam olayım benimkiler hep muffin kalıplarında pişiyor ;)


 

 
Pudingli kek ise son zamanlardaki favorim. Normal keklerden malzeme olarak tek farkı içerisine katılan toz halindeki puding. Muzlu, çilekli, antep fıstıklı gibi her çeşidiyle de çok güzel oluyor ama çikolatalısı bir başka ;)
 

 

Puding olarak bu kez 500 ml süt ile pişirilen Carte Dor’un bitter çikolatalısını kullandım ama Dr. Oetker’le de gayet güzel oluyor. Kakao oranı daha yüksek olduğu için bitter çikolatalı puding kullanmanızı tavsiye ederim. Normal çikolatalı puding kullanacaksanız eklediğiniz kakao miktarını biraz daha artırabilirsiniz.  

 

Malzemeler:

3 yumurta

¾ su bardağı toz şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

2 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

2 yemek kaşığı kakao

1 paket bitter çikolatalı puding (toz halde)
 
 

 

 
Karıştırma kabımıza yumurta ve şekeri alıp şeker tamamen eriyene kadar mikserle çırpıyoruz. Sonra sıvıyağ ve sütü koyup çırpmaya devam ediyoruz. Kalan kuru malzemeleri eleyerek –bu nokta çok önemli çünkü kekimiz bu sayede daha iyi kabarıyor- çok fazla çırpmamaya çalışarak yediriyoruz. Muffin kalıplarına bölüştürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişiriyoruz. Benimkiler 25 dakikada piştiler, o yüzden 20. dakikadan itibaren gözünüz üzerilerinde olsun. İçinin pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırabilirsiniz. Kürdana hamur yapışmıyorsa pişmiş demektir ;)

Ben bu malzemelerle 21 adet orta boy muffin elde ettim. Bunların 12 tanesi Tantitoni’den aldığım renkli, diğer 9’u ise Migros’tan aldığım pembe kalp silikon kalıplar. Yaklaşık 1 senedir silikon kalıp kullanıyorum ve çok memnunum. Sağlıklı mı değil mi hala tartışma konusu ama yapışma yağlama gibi dertleri olmadığı için tercih sebebim. Bu tarifi büyük kek kalıplarında ya da borcamda da deneyebilirsiniz. Pandispanyalarınızı hazır almak istemezseniz bu kek tarifini kullanıp harika yaş pastalar yapabilirsiniz.
 
 

 

 
Şeker miktarı konusunda ise; biz kekleri çok şekerli sevmediğimiz ve kakao tadını daha yoğun almak istediğimiz için 3/4 su bardağı kadar kullanıyorum. Eğer az bulursanız 1 su bardağına çıkarabilir; üzerine nutella sürmek ya da çikolata sos, puding vs dökmek isterseniz de yarım su bardağına indirebilirsiniz.       

Kullandığım pudingin içerisinde minik çikolata parçacıkları çıktığı için ekstra çikolata eklemedim ama kakaolu muffinin içerisinde minik beyaz çikolatalar gözükse hiç de fena olmaz diye düşünüyorum. Evde yurt dışından gelen antep fıstıklı ve portakallı bir paket beyaz çikolatam var, kendisini hayırlı bir iş için kullanmış olup fotoğraflarını eklerim ;)
 


 
 

21 muffinin 4’ünü ben, 5’ini Cantürk olmak üzere 9 tanesini piştiği gün, kalanları da ertesi günlerde kahvaltı sonlarında ve ara öğünlerde tükettik :) Cupcake desenli masa örtüm ve peçetelerimle ne kadar da uyumlular, değil mi? :)
 
 

 
 

 
Cupcake desenli masa örtüm ve peçetelerimi Parti Dünyası'ndan aldım ama parti malzemeleri satan her yerde bulabilirsiniz. Ayaklı cam fanus Paşabahçe, pembe seramik tavam Bernardo, kupalar da Migros'tan. Unutmayın süper marketlerde hiç bir yerde bulamayacağınız cici ürünler bir anda karşınıza çıkabilir :))

Bir sonraki tarifte de yukarıda gördüğünüz poğaçaların tarifini ve ortaya çıkış hikayesini yazdım. Mayasız ve margarinsiz diye de bir ipucu vereyim size :) Okumak için TIK TIK 
 
Güzel sofralarla, lezzetli tariflerle yeniden buluşmak dileğiyle, hoşçakalın!  
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...