21 Ağustos 2013 Çarşamba

Ev yapımı şeftali suyu

Meyve suyu içmek önüme getirip koyan olmazsa aklıma bile gelmez ama hazır meyve sularının içerdiği şeker miktarını öğrendiğimden beri ikram edileni dahi reddediyorum. Dolapta bekleyen, bozulacak diye gözünün içine baktığınız tüm meyveleri bu şekilde değerlendirebilirsiniz. Ben de babam bahçesinde yetiştirdiği şeftalilerden bir koli kadar gönderince, ezilmiş olanları değerlendirmek için yaptım, hem de fotoğrafını çekeyim de tarifini yazayım istedim. 

Yapması sadece 10 dakikanızı alacak üstelik sıfır şeker! :)

Malzemeler:

5 orta boy olgun şeftali
1 litre su
5-6 damla limon suyu

Şeftalilerin kabuklarını soyup, çekirdeklerini çıkarın ve küp küp doğrayıp tencereye koyun. Üzerine suyu ekleyip 20 dakika kadar kaynatın, şeftalilerin tamamen erimesine gerek yok, hafif diriyken ocaktan alabilirsiniz. Ben blender kullandım ama isterseniz kevgirle ya da mutfak robotuyla da şeftalilerinizi doğrayabilirsiniz. Bu işlemden sonra limon suyunu ekleyip sadece 5 dakika, o da suyuyla bütünleşmesi için kaynatıp soğutun. İçerken şeftali parçacıklarını hissedebiliyorsunuz, hazır meyve suları gibi pürüzsüzlük beklemiyoruz :) Servis etmeden şişeyi çalkalıyoruz ki meyve pütürcükleri dibe çökmesin. Ayrıca benim yaptığım gibi içerisine minicik doğranmış nektarinler de katabilirsiniz.



1 litre su ve 5 şeftali ile yaklaşık 1,5 litre şeftali suyu elde ediyoruz, şeftalisi daha yoğun olsun isterseniz suyu azaltabilir ya da şeftali sayısını artırabilirsiniz.


Afiyet olsun!


Not: Bu tarifin tarçınlı armutlusu da çok güzel oluyooo :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...