şeker hamuru ile süslenecek kurabiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
şeker hamuru ile süslenecek kurabiye etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

8 Mart 2016 Salı

Bebiş kurabiyeleri

Herkese merhaba,

Zümra’nın doğum kurabiyelerini görmüş müydünüz?






Pembe ve mor tonlarının uyumuna bayılıyorum, hele de söz konusu kız bebiş kurabiyesi olunca ;)






Hoşçakalın!




22 Nisan 2015 Çarşamba

Şeker hamurlu çiçekli kurabiyeler

Herkese merhaba,

BURADA bahsettiğim Cafe Fernando’nun un kurabiyeleriyle hazırladığım çiçek bahçem var sırada :)




Annemin misafirleri için hazırladım, zarif sofrasını daha da güzelleştirdim :)





Renk olarak sarı, kırmızı, turuncu ve yeşili tercih ettim.




18 kurabiyenin 9 tanesini süsledim, kalanlarını şeker hamuru sevmeyenler için sade bıraktım.




Fikir olması için de sizinle paylaşıyorum :)




Annemin sofrası ve menüdeki tarifleri de en kısa sürede paylaşacağım.





Hoşçakalın!








Cafe Fernando'nun vanilyalı un kurabiyesi

Merhabalar,

Geçtiğimiz hafta annem misafirleri için benden tatlı isteyince hemen ne zamandır yapmayı planladığım Cafe Fernando’nun vanilyalı kurabiyelerinden pişirdim.




Cenk bu kurabiyeleri anlatırken “maharet vanilyada” demiş; ne de güzel söylemiş, yapınca anladım ;)





Tarif o kadar güzel, ölçüler o kadar yerinde ki ipek gibi, harika bir hamur elde ettim. Yağlı kağıt üzerinde açıp yuvarlak tırtıklı kalıpla kestim ve fırına attım.




Pişme süresi boyunca fırının başında bekleyip son dakikada çalan telefonla rengini sarartınca moralim biraz bozuldu. Olması gerekenden biraz fazla kıtırlaştı, fırında 2 dakika daha az kalsaydı tam da istediğim kıvamda olacaktı.





Kurabiyelerimin bir kısmını canımın sıkıldığı bir akşam oturup şeker hamurlarıyla süsledim. Şeker hamurunu sevmeyenler olursa diye kalanını öylece bıraktım.




Kabartma tozu içermediğinden şeker hamuru ile süslemeye çok uygun ama istemezseniz sadece pudra şekerine bulayıp da ikram edebilirsiniz.

Tarifi veremiyorum maalesef ama bence kitabını alıp bu ve diğer tüm tariflerine ulaşmalısınız! 


Hoşçakalın!






10 Kasım 2014 Pazartesi

Şeker hamuru ile süslemeye uygun kakaolu kurabiye :)


Herkese merhaba,

BURADA uzun uzun bahsettiğim ve beni şeker hamuru konusunda cesaretlendiren Cupcake Kursu’nda öğrendiklerimi kurabiyeye de uyarladım nihayet. Pasta Dizayn ve Barmar’dan aldığım malzemelerim gelince kabarıp şekil değiştirmeyecek, şeker hamuru ile birlikte yendiğinde içimizi baymayacak lezzetli ve pratik bir kurabiye yaptım.
 

İşte malzemeleri:

1 yumurta

¾ su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı buğday nişastası

250 gram (1 paket) tereyağı

25 gram (bir küçük paket) kakao

Aldığı kadar un

 

Oda sıcaklığında olan malzemelerimizle (kuru olanları her zamanki gibi eliyoruz) çok sert olmayan hatta olabildiğince yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Unu azar azar eklerseniz ipeksi bir yumuşaklıkta hamur elde etme şansınız çok daha fazla ;) Ele yapışmaması için 1 saat buzdolabında dinlendiriyoruz ve merdaneyle açarak istediğimiz kalıplarla kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında çok az boşluk bırakarak yerleştiriyoruz.
 
 
 

Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında kurabiyelerin kalınlığına bağlı olarak 15-20 dakika pişiriyoruz. Eğer kukileriniz bisküvi gibi çok çok inceyse de 10 dakika bile yeterli gelebilir ;) Pişmişliğini anlamak için keklerde olduğu gibi kürdan batırabilirsiniz. Eğer kuru çıkıyorsa kurabiyeleriniz çok yumuşak gibi görünse bile fırından çıkarın. Zaten bekledikçe içine çekip sertleşecektir ;)

Eğer kakaolu yapmak istemezseniz kakaoyu çıkarıp yerine şekerli vanilin veya vanilya özütü, portakal ya da limon kabuğu, tarçın ve zencefil gibi baharatlar ekleyebilirsiniz.

Biz arkadaşım Derya ile sevdiğimiz kalıpları kullanarak şekil verdik. Sonra da aşağıdaki gibi kurabiyeler süsledik ;)
 
 
 


Kurabiyelerin şeker hamuru ile kaplanma aşamaları bir sonraki postumun konusu olacak ;)

Ben ayrıca bu kurabiyeleri kullanarak aşağıdaki yeni yıl kurabiyelerini yaptım. Tarifi pek yakında ;)
 
 
 

Hoşçakalın! :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...