15 Ağustos 2013 Perşembe

nişan daveti


Geçtiğimiz ay aile arasında yapılan ufak bir törenle nişanlandık ve tahmin edeceğiniz üzere tüm yemekleri (kabak çiçeği dolması ve acılı ezme haricinde) ben hazırladım. Günler öncesinden başladım telaşa, biraz yoruldum ama değdi ;)






Sofrada neler mi vardı?? tuzlu susamlı kalp kurabiye, elmalı pasta, yaprak sarma, biber dolması, kabak çiçeği dolması, fırında peynirli sigara böreği, fırında patatesli puf böreği, çerkez tavuğu, babamın spesiyali acılı ezme, nişan kurabiyeleri ve nişan pastamız :)





nişanımla ilgili üzüldüğüm tek bir şey var o da fotoğrafçımızdan sofranın son halini çekmesini istemeyi unutmak oldu, tek eksik bu olsun o da nazar boncuğu olsun diye avutuyorum kendimi :)





Gecenin gözdesi, babamın üzüm bağından topladığımız tazecik ekşi yaprakların nişandan bir gece önce serçe parmağım kadar sarılmasıyla ortaya çıkan, tadı hala damaklarda olan sarmamdı :)





Nişan kurabiyelerinin şeker hamuru kullanmadan da yapılabileceğini düşünüyorum, gıda boyasıyla renklendirdiğim ve kalp şekli verdiğim kurabiyelerin bir kısmı sofradaydı, diğer kısmını da pembe ve  mor keselere koyup kurabiye ağacıma astım. Ağaç dallarımı nereden temin ettiğimi merak edenler için, onları da kendim yaptım :) budanmış ağaç dallarını istediğim boyutlarda kestim küçülttüm, beyaz yağlı boya ile boyadım ve kuruduktan sonra altına renkli taşlar döktüğüm vazoya koyarak kurabiye ağacına dönüştürdüm.







Uzun zamandır düşündüğüm fakat bir türlü karar veremediğim nişan pastam, en sonunda internetten bulduğum bir fotoğrafın üzerinde oynamalar yaparak ortaya çıktı. Aslında fotoğrafı Çukurambar Fırıncı Orhan çalışanlarına verirken ya olmazsa diye tereddütlerim vardı ama istediğimden ve beklediğimden çok daha iyisi oldu :) Yardımlarından dolayı Soner Bey'e sonsuz teşekkürler..






Şeker hamuruyla kaplanan çikolatalı pastamız 5 kg ağırlığındaydı, sadece görüntüsü değil tadı da çok güzeldi, aşçımız pastacıdan ziyade bir heykeltıraş gibi çalışmış, Aynı biz, değil mi? :)




En güzel günümden yemek detayları böyle, nişanla ilgili diğer organizasyonları ayrı bir başlıkta anlatmak istiyorum,  sıradaki postta da yukarıda bahsi geçenlerin tariflerini vericem, takipte kalın ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...