kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

12 Ekim 2016 Çarşamba

Kek kalıbında ekmek

Uzuunn bir aradan sonra herkese merhaba,

İşlerin yoğunluğundan blogumu çok ihmal ettiğimin farkındayım :( Eskisi kadar yeni tarifler de deneyemiyorum. Şimdilik birikmiş tariflerimi paylaşayım da, en azından açığı kapatalım ;)




Geçtiğimiz günlerde arkadaşlarımıza kahvaltı yapmaya giderken yanımızda götürdüğümüz ekmek kekimin tarifi var sırada. Zeytinyağı ve tam buğday unu ile yaptığım için gayet sağlıklı, süt ve yumurta sayesinde de ekmekten daha besleyici ;)




İster minik muffin kalıplarında, ister bundt tipi bir kalıpta isterseniz de benim yaptığım gibi baton kalıpta pişirebilirsiniz.




Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 tutam kıyılmış dereotu
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı tam buğday unu
Susam ve çörek otu

Yumurtaları karıştırma kabına alıp tuzla çırpıyoruz. Sonra sırasıyla süt, zeytinyağı, elediğimiz tam buğday unu ve kabartma tozunu ekleyerek kek hamurundan koyu, poğaça hamurundan cıvık, ele gelmeyen ama fazla akışkan da olmayan bir hamur elde ediyoruz. En son ince ince kıydığımız dereotunu ekleyip hamurumuzu yağladığımız kek kalıbına alıyoruz. Üzerine susam ve çörek otu serpip 180 derecede önceden ısıtılmış fırına verip 40-45 dakika pişiriyoruz.




Afiyet olsun!










20 Nisan 2015 Pazartesi

Toz pudingli kek

Herkese merhaba,

Toz pudingli muffinlerimi artık bilmeyen yoktur sanırım, bu kez de aynı hamurun miktarını artırıp tek parça olarak pişirdim ve maşallah kabardıkça kabardı :)



Siz bu kadar kabarık, kocaman bir kek istemezseniz yumurta sayısını ikiye düşürüp ölçü olarak da çay bardağı kullanabilirsiniz. Ben yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım ama Bundt tipi (ortası boş, dilimli) bir kalıpla da gayet güzel olacağını düşünüyorum :)



Malzemeler:

3 yumurta
¾ su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket toz halinde bitter çikolatalı puding
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı un

Yumurtalarla şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip biraz karıştırıp elediğimiz tüm toz malzemeleri (kakao, kabartma tozu, puding ve un) pürüzsüz olana kadar hafifçe çırpıp yağladığımız kalıba döküyoruz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 30-35 dakika pişiriyoruz. Eğer kürdan batırdığınızda temiz çıkıyorsa pişmiş demektir, aksi halde pişirmeye devam ediyoruz.



Bir de keklerinizi fırından alır almaz üzerini örtmeyin; nemlenir, kabaran kısımlar çöker ve içi hamurlaşır. 15-20 dakika beklettikten sonra yaparsanız keklerinizin kurumasını engellediğiniz gibi hamurlaşma sorunuyla da karşılaşmazsınız.

Aslında planım kekimin üzerine Dr. Oetker’in beyaz çikolata sosunu döküp servis etmekti ama bu kadar kabarınca sosun içine işlemeyeceğini düşünüp arasını kestim ve arasına cupcakelerimi süslemek için kullandığım labne peynirli kremamdan hazırlayıp sürdüm. En üstüne de koyu kıvamlı pişirdiğim beyaz çikolata sosundan döküp Türk kahvesi serpiştirdim ve servis ettik.




Detaylı olarak yazdığım pastamın tarifini okumak için TIK TIK :)





Birikmiş tarifleri en kısa sürede paylaşabilmek dileğiyle,


Hoşçakalın!








16 Ocak 2015 Cuma

Portakallı ve bitter çikolatalı muffin


Merhabalar,

Bugünkü tarifim bitter çikolatalı pudingli muffinlerimin portakallısı :) Hem suyunu hem kabuğunu kullandığım için mis kokuyor ;)

 


 
Malzemeler:

2 yumurta

Yarım çay bardağı şeker

1 çay bardağı portakal suyu

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket bitter çikolatalı puding (toz halinde)

2 yemek kaşığı kakao

1 portakalın kabuğu (rendelenmiş)

1 paket kabartma tozu

2 çay bardağı un
 

 
 



Yumurta ve şekeri mayonez kıvamına gelene kadar iyice çırpıyoruz. Portakal suyu ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Son olarak toz malzemeleri (puding, kakao, kabartma tozu ve un) eleyip portakal kabuğu ile karışıma ekliyoruz. Çok az çırptıktan sonra kağıt kapsüller koyduğumuz muffin kalıplarına paylaştırıyoruz.
 
 
 
 

 
180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişiriyoruz (daha bile kısa sürebilir, kontrollü olun).
 
 

 

Ben muffinlerimin yanına kısır yapıp akşam yemeğini de böylece aradan çıkarmış oldum :)
 
 
 

Kısırımın tarifi için BURAYI, şık ve değişik kısır sunumları için de BURAYI tıklayabilirsiniz ;)
 
 
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 



 

25 Kasım 2014 Salı

Güllü doğum günü cupcakeleri


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Pazar doğum gününü kutladığımız Nevin annem için hazırladığım güllü cupcakelerle devam ediyoruz :)
 
 

Belki yapmak isteyenlere de fikir olur :)

Keki ve frostingi BURADA uzun uzun anlattığım yılbaşı cupcakelerim aynısı. Tek farkı şeker hamuru ile yaptığım güller ve yapraklar. Tarifini BURADA bulabileceğiniz toz çikolata soslu muffinlerle cupcakeler bir başka oluyor. Islak görüntüsünün altındaki nefis çikolata tadına yiyen herkes bayıldı :)
 
 

Açık mavi üzerinde minik pembe gül desenli kağıt muffin kalıplarım da her zamanki gibi Tantitoni’den.

Gülleri ve pembeyi çok sevdiği için Nevin anneme açık pembe ve fuşya boy boy şeker hamurundan güller yapıp kremanın üzerine dizdim. Yaprakları da Cantürk basmalı kupat kullanarak yaptı, böylece annesinin cupcakelerinde onun da emeği oldu :)
 
 
 

Sanırım çıraklıktan kalfalığa geçtim artık, ne dersiniz? :)))

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

Yılbaşı cupcakeleri


Herkese merhaba,

Yılbaşına çok az kaldı. Ankara’ya yılın ilk karı da düştüğüne göre cupcakelerimin tarifini vermek için daha fazla beklememe gerek yok diye düşünüyorum :)
 
 
 

Cupcake’s Ankara’da aldığım 3 saatlik kursun beni bu noktalara getirebileceğini hiç düşünmemiştim. Her seferinde öncekinden daha iyi kurabiyeler cupcakeler yaparken buluyorum kendimi :)

Muffin olarak bu kez ıslak yapısıyla çok beğenilen, günler sonra bile nemli nemli kalan “toz çikolata soslu muffin” tarifimi kullandım.

Muffinlerimin tarifini okumak için TIK TIK ;)

Cupcakelerim için Tantitoni’den aldığım yılbaşı temalı muffin kağıtlarını kullandım. Kağıtları kalıpların içine koyup yarısına kadar hamurla doldurup pişirdim. Soğuduktan sonra da kremasını sıktım.

 

Cupcakelerimin kreması (frostingi) için:

300 gram (4 paket) sade kremşanti

1 su bardağı süt

100 gram (yarım paket) Labne peyniri kullandım.
 
Önce düşük sonra yüksek devirde çırptıktan sonra kremamı buzdolabında 1 saat kadar beklettim. Zaten o arada kekim de pişti ve soğudu. Krema torbasına doldurduğum kremayı yıldız uç kullanarak sıktım muffinlerin üzerine.

Sonra da sıra şeker hamuruyla süslemeye geldi :) Eşimi de alıştırdım, akşamları ben şeker hamurunu açıyorum o da kalıplarla kesiyor. Oyun hamuruyla oynamak gibi inanılmaz zevkli ve stres atıcı bir aktivite :)
 
 

Christmas berrynin yaprağı için basmalı kupatım var, üzerine de minik kırmızılar yuvarlayıp kürdanla delikler açtım ve yaprağın üzerine yapıştırdım. Çamları da aynı şekilde kalıpla kesip minik yuvarlaklarla yılbaşı ağacı gibi süsledim. Kar taneleri için de basmalı kupat kullandım. Artan minikleri de Cantürkle gelişigüzel dizdik kremanın üzerine ;)
 
 

Yılbaşı temalı cupcakelerimi eşimin liseden arkadaşları Gözen, Batuhan ve Murat için hazırladım. Yılbaşı kurabiyeleri ve patatesli muska böreği ile ikram ettim.
 
 
 
 
 
Kurabiyeler için BURAYA, çok beğenilen böreklerim için de BURAYA tıklayabilirsiniz.

Hoşçakalın!  










7 Kasım 2014 Cuma

Çilek kremalı kakaolu cupcake


Herkese merhaba,

Bir önceki yazımda Cupcake’s Ankara’da aldığımız cupcake kursundan ve öğrendiklerimden bahsetmiştim :) Bugün de kursta öğrendiğim ve ufak tefek değişiklerle kendime uyarladığım cupcakelerimin tarifi var ;)
 
 

 

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı süt

1 su bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

2 su bardağı un

4-5 yemek kaşığı kakao

 

Kreması (Frosting) için:

300 gram (4 paket) krem şanti (yarısı çilekli yarısı sade)

1 su bardağı süt

100 gram (yarım paket) labne peyniri

 

Süslemek için:

Şeker hamuru ya da minik renkli şekerler/çikolatalar/drajeler



 



Diğer keklerden farklı olarak yumurtayı şekerle çırpmıyoruz çünkü çok kabarmayan, daha tok bir muffin süslemek için en ideali. Ama kabarırsa da hiç sorun değil benim zaman zaman yaptığım gibi üzerini biraz traşlayabilirsiniz ;)

Kursta kremşanti için süt yerine krema kullanmıştık ama o bize biraz daha ağır geldiği için süt kullanmayı tercih ediyorum. Daha yoğun kremaları sevenlerdenseniz krema ile de deneyebilirsiniz. 200 ml krema için 200 gram kremşanti de oranımız. Tercih sizin ;)

Bir de kremayı buzdolabında 1 saat kadar soğutmak gerektiğinden kekten önce hazırlamanızı tavsiye ederim ;)

Şekeri sıvı yağ ile şeker eriyene kadar 3-4 dakika çırpıp yumurtaları ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Sonra sütü daha sonra da elediğimiz un, kakao, kabartma tozu karışımını ekleyip kısa süre çırpıp muffin kağıdı koyduğumuz kalıplara kek harcımızı paylaştırıyoruz.

Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında ortalama 20-25 dakika pişiriyoruz.

Kremamız için de kremşantileri, sütü ve labne peynirini önce düşük sonra yüksek devirde 3-4 dakika çırpıp buzdolabında en az 1 saat soğutup, çıkarıp tekrar çırpıp soğumuş keklerin üzerine krema torbasıyla sıkıyoruz.

Süslemek için ister renkli drajeler, ister minik çikolatalar, ister sprinkleslar isterseniz de benim yaptığım gibi şeker hamurunu açıp minik kalıplarla çıkardığınız şekilleri kullanabilirsiniz. Ben kremam açık pembe olduğu için fuşya ve beyaz şeker hamurlarımla irili ufaklı kalpler yaptım. Tepeye büyük olanı altlara da minikleri yerleştirdim.

Şeker hamuru ve kurabiye kalıpları konusunda alışveriş yapıp da memnun kaldığım 2 site var: İlki Suana marka şeker hamurlarını kolay şekillenebilmesi açısından çok beğendiğim Pasta Dizayn, diğeri de kalıp ve diğer pasta-kurabiye malzemelerinin fiyatları bakımından yüzümü güldüren Barmar. İkisi de siparişi verdiğimin ertesi günü (evet doğru duydunuz 1 gün sonrası) kargomu bana ulaştırdılar. 

Biraz pasımı attım sanki ;) Sırada cupcake ve kurabiyelerimi şeker hamuru ile süslemek var :))

Hoşçakalın!

  

31 Ekim 2014 Cuma

Açık büfe çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz cumartesi eşimin eski iş arkadaşlarını ağırladığım soframın detayları var bugünkü yazımda ;)
 
 
 


12 misafirin 3ü kız bebiş olunca bol pembeli bol cupcakeli 3 tuzlu 2 tatlı içeren bir menü hazırladım. Bunlara Funda’nın Kafes Fırın’dan aldığı tatlılar ve Nesil’in getirdiği harika su börekleri eklenince sofram doldu taştı ;)
 
Bakalım neler varmış:
 
 
 

Zeytinli, cevizli, dereotlu mahlepli poğaça

Kısır

Arpa şehriye salatası

Çilekli pudingli muffin

Profiterol

 



Birkaç hafta önce yaptığım zeytinli ve dereotlu mahlepli poğaçalardan eşim kahvaltı için işyerine götürünce Nesil de tadına bakmış ve çok beğenmiş. Bunu da onun için yaptım desem yeridir, önceki tarifinden tek farkı hamuruna eklediğim 1 çay bardağı kadar kırılmış cevizler. Tarifi okumak için TIK TIK ;)
 
 
 
 


Kısır meşhur Özen kısırı :) Gene elimi korkak alıştırmadan bol acılı bol ekşili yaptım. Günün sonunda hiç kalmadığı düşünülürse beğenildiğini gönül rahatlığıyla iddia edebilirim :) Tarifi BURADA ;) Misafirlerinize özellikle de açık büfe sofralarda kısır sunumu için önerilerimi yazdığım postu okumak için de TIK TIK ;)
 
 
 
 


Arpa şehriye salatası menünün hafif ve fresh üyesi. BURADAKİ tarifle yaptım, tek farkı doristos çıkarıp bir tutam kıyılmış dereotu ekledim ;)

 
 

Çilekli pudingli muffinlerim kız çocukları tarafından sevileceğini düşündüğüm çilek kokulu pembiş ve hafif bir alternatif. Tarifi BURADA ;)
 
 
 

Tek kişilik porsiyonlara hazırladığım, renkli sprinkleslarla süslediğim profiterollerimin hikayesi için de BURAYA tıklamanız yeterli ;)  
 
 
 

Cupcake desenli masa örtümü ve peçetelerimi Parti Dünyası’ndan almıştım, aynı desenli pek çok ürün bulabilirsiniz ;)

Kısırımı ve arpa şehriye salatamı servis ettiğim ayaklı servis kaselerim Paşabahçe’den. Çerez, meyve ama en çok da salata servisleri için harikalar, bayılarak aldım ve bayılarak kullanıyorum :)
 
 
 

Profiterollerimi koyduğum cupcake desenli pembe tepsim ile muffinleri koyduğum cupcake desenli mor fanus Tantitoni’den, aynı seriye aitler. Muffinlerin bir kısmı Mudo’dan aldığım pembe fanustalar. Paşabahçe’den aldığım diğer fanusta da poğaçalarım var :)
 
 
 

Yepyeni bir sofrayla görüşmek dileğiyle,

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 
 

Çilekli pudingli muffin


Herkese merhaba,

Kek hamuruna toz puding ekleyerek yaptığım muffinleri artık bilmeyeniniz yoktur sanırım. Hemen her davet sofrasında, arkadaş buluşmasında, ziyarete giderken elimizde hep bu minnoşlar var.
 
 
 

Bu kez de eşimin eski iş arkadaşları için hazırladığım çilekli pudingli muffin var sırada.

Pembiş ve çilek kokulu :)
 
 
 

Özellikle de kız çocuklarının çok seveceklerini düşündüğüm, doğum günü partilerinin yıldızı olabilecek bir tarif ;)

Tarifi BURADAkinin aynısı, sadece muzlu yerine çilekli puding kullandım. 750 ml sütle hazırlananları tercih ederseniz çilek kokusu ve tadı daha yoğun oluyor.
 
 

 

Renkli muffin kağıtlarımı da Tantitoni’den almıştım.
 
 
 

Soframın detayları ve diğer tarifler pek yakında ;)






Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

14 Ekim 2014 Salı

Toz çikolata soslu muffin


Herkese merhaba,

Islak kek gibi nemli nemli, yumuşacık ve ağızda dağılan harika bir muffin tarifim var size. Pudingli kekten sonraki yeni keşfim: Toz çikolata soslu muffin :)
 
 
 

Geçenlerde Derya ve Cem’i akşam oturmasına çağırınca çayı boş içmeyelim diye kakaolu pudingli muffin yapmaya karar verdim ve tam da yapım aşamasında kakaolu pudingimin kalmadığını farkettim. Bitter çikolatalı sos da aynı işi görür herhalde diyip bir poşet sosu toz halinde ekledim kek hamuruma. 17 dakikanın sonunda ıslak görünümlü ama içi tamamen pişmiş harika muffinler elde edince favori muffinim ilan ettim. Her zamanki gibi ilk Cantürk tattı, sonra Derya ve Cem’e ikram ettim. İlk deneme olduğu için fotoğraf çekmeyi de düşünememiştim ama bahanem olsun isteyip İrem ve Doruk için de yapıp kalanları işyerime götürdüm. Şimdiye kadar yiyen herkes çok beğendi, tarifi istendi ;)
 

 
 

Malzemeler:

2 yumurta

3/4 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket toz halinde bitter çikolatalı sos

2,5 çay bardağı un 

 

Yumurta ve şekeri iyice çırpıp süt ve yağ ekliyoruz. Biraz daha çırpıp elediğimiz un, toz çikolata sos ve kabartma tozunu ekleyip çok az çırpıp 12 muffin kalıbına eşit olarak paylaştırıyoruz.  
 
 
 

180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika (ıslak görünümüne aldanmayın, hemen pişiyorlar) pişiriyoruz.
 
 
 

Ertesi güne kaldığında bile hala nemli yapısını koruyor muffinler ama ilk piştiği gün bir başka oluyor.
 
 
 

Silikon kalıpların içine muffin kağıdı koymanızı tavsiye ederim. Yemeniz çok daha kolaylaşır. Benim kırmızı kağıt muffin kalıplarım Tantitoni’den. Renk renk, çeşit çeşit kalıp bulabilirsiniz ;)
 
 
 

Muffinlerime bakın neler eşlik etmiş:
 
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)
 
Zeytinli ve dereotlu mahlepli (margarinsiz ve mayasız) mini poğaçalarımın tarifi için de TIK TIK ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...