damla çikolata etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
damla çikolata etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

12 Ağustos 2014 Salı

Antep fıstıklı ve çikolatalı kuplar


 
Merhabalar,
 
Hem görüntüsü hem de tadıyla cezbeden, 15 dakikada hazırlayabileceğiniz bir tatlı tarifim var size.
 
 

BURADA uzuuun uzun yazdığım brunchta Türk kahvesinin yanında bize eşlik eden kupları ani ve acil misafirleriniz için hazırlayabilir ya da benim yaptığım gibi gece yatmadan önce pişirip sabah süsleyip servis edebilirsiniz ;)
 

 

Antep fıstık yerine çilek, muz, vanilya ya da aklınıza gelebilecek herhangi bir çeşidi kullanabilir, süslemek için farklı malzemelerden yardım alabilirsiniz.

Malzemeler:

1 paket antep fıstıklı puding

2,5 su bardağı süt (pudingi pişirmek için)

8 adet (Her kupa 2’şer tane) Eti kakaolu bisküvi

1 paket kakaolu krem şanti

1 çay bardağı süt (krem şantiyi çırpmak için)

2 yemek kaşığı damla çikolata

 

Öncelikle her kupa birer tane bisküviyi kırarak yerleştirip pişirdiğimiz pudinglerden bisküvilerin üzerini örtecek kadar paylaştırıyoruz. Kalan bisküvileri de kırıp yerleştirip puding bitene kadar kuplara eşit şekilde dağıtıyoruz. Kuplarımız soğurken krem şantiyi çırpıp krema torbasıyla sıkıyoruz ve damla çikolata serpiştiriyoruz.
 

 

Çok kolaymış değil mi?

Antep fıstıklı pudingte Carte Dor’u tercih ediyorum çünkü hem aroması yoğun hem de bol miktarda antep fıstık parçacıkları var içerisinde ;)
 
Gamze ve Tuğrul’un hediyesi handmade kadehlerimi o kadar çok sevdim ki tatlılarımı hep bunlarla servis edesim var :) Paşabahçe mağazalarında bulabilirsiniz ;
 

Hoşçakalın :)
 
 
 
 
 

2 Temmuz 2014 Çarşamba

Çikolatalı ve Frambuazlı Kuplar


 
 
 

Herkese merhaba,
Bugün de hem çok pratik hem çok lezzetli hem de yaz sıcaklarında içimizi ferahlatacak ekşili tatlılı bol çikolatalı bir tarifle karşınızdayım.
 

 

Açık büfe beş çayı soframda kuplarıma eşlik eden diğer tariflerim için TIK TIK ;)
 
 
 



Malzemeler
Yarım paket eti kakaolu bisküvi
1 paket bitter çikolatalı puding
2,5 su bardağı süt (pudingi pişirmek için)
1 paket krem şanti
1,5 çay bardağı süt (krem şantiyi çırpmak için)
1 su bardağı frambuaz
1 çay bardağı damla çikolata


 
 


 


Kuplarımızın altına birer tane bisküviyi kırarak yerleştiriyoruz. Eti kakaolu yerine başka bir bisküvi çeşidi de kullanabilirsiniz ama en güzeli bununla oluyor ;)
 
 
 

 
 


Pudingi sütle kaynaya kadar pişiriyoruz ve bisküvileri kapatacak şekilde kuplara paylaştırıyoruz. Pudingli kuplar soğuduktan sonra krem şantiyi sütle çırpıyoruz ve pudinglerin üzerine önce biraz frambuaz koyup üzerlerine birer kaşık şanti ekliyoruz. Son olarak artan frambuazlarla ve damla çikolatayla süsleyip soğuması için dolaba kaldırıyoruz.
 
 


 


Ben küçük porsiyonlar olmasını istediğim için kahve yanı su bardaklarında servis ettim ama tatlınız tek çeşitse büyük kuplar ya da kaseler de kullanabilir, ani ve acil misafirleriniz için 20 dakikada hazırlayabilirsiniz ;)

 
 

 


Ne kadar kolay, değil mi? ;)
Hoşçakalın :)   















 

24 Şubat 2014 Pazartesi

Portakallı ve çikolatalı kurabiye (katı yağsız)

Yeni tarifim birkaç hafta önce yaptığım ama bir türlü fırsat bulup bloga ekleyemediğim portakal kokulu bitter çikolatalı kurabiyeler, hem de katı yağsız :)



Yılların alışkanlığından olsa gerek kurabiyelerde ya margarin ya da tereyağı kullanıyoruz. Bu tarifi de “acaba sıvı yağ ile kurabiye nasıl olur?” düşüncesiyle uydurmuştum. Aslına bakarsanız klasik kek malzemelerinin aynısı, sadece yumurta sayısını 1e düşürüp alabildiği kadar un kullanıyoruz. Portakal, çikolata, fındık, badem, ceviz, üzüm gibi aklınıza gelebilecek tüm malzemeleri ekleyebilirsiniz.  

Hem çikolata kullanacağım hem de kurabiyeleri çok tatlı sevmediğim için şekeri 1 su bardağı yerine ¾ e indirdim. Aynı şekilde yağı da yarı yarıya azalttım. Çok yağsız olacağını düşünürseniz artırabilirsiniz. Sadece süt ya da sadece yoğurt da kullanabilirsiniz, benim yaptığım gibi her ikisinden de ;)

Malzemeler:

1 yumurta
¾ su bardağı toz şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı süt  
½ su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
1 portakalın rendelenmiş kabuğu
3-4 yemek kaşığı damla çikolata

Portakal ve çikolata dışındaki tüm malzemelerle ele yapışmayan bir hamur yoğuruyoruz. Hamur iyi yoğurulmamış hissi verebilir ve hatta yağ hamurun yüzeyine çıkabilir ama hiç dert etmeyin, sıvı yağ kullandığımız için bu durumla karşılaşıyoruz.

Şimdi de rendelediğimiz portakal kabuğu ve damla çikolatalarımızı katıp yoğuruyoruz. Damla çikolata yerine sevdiğiniz bir çikolatayı da minik minik kıyarak kullanabilirsiniz.



Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye ceviz büyüklüğünde (daha büyük olabilir ama küçük olmasını önermem, kuruyup yanıyor) yuvarlayıp hafifçe yassılaştırdığımız kurabiyeleri diziyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 20 dakika pişmeye bırakıyoruz. 



Bu süre fırından fırına değişeceği için 15. dakikadan sonra kontrol etmenizi öneririm.   




Afiyet olsun! :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...