22 Ağustos 2013 Perşembe

diyet tiramisu

Şerbetli mi yoksa sütlü tatlı mı diye sorsanız ben oyumu hep sütlü tatlılardan yana kullanırım. Açık büfe yemeklerde baklavanın kadayıfın yanından geçer, tiramisu, cheesecake,  profiterollerle saldırırım. Diyet döneminde olabildiğince uzak durdum ama arada bir kendimizi ödüllendirmemiz de lazım :) Aslında dukan diyetine uygun cheesecake tarifleri var ama yapmayı oldum olası zor bulmuşumdur, profiterolün de diyet bir tarifini henüz bulamadığımdan filtre kahvenin yanında –gerçek tiramisunun yerini tutmasa da- kendi tiramisumdan yapıp yiyorum, evdekilere yediriyorum :) 


Sadece 10 dakikada hazır olan tatlımız için çeşit çeşit kremalar pişirdim. Bazen bal bazen esmer şeker koydum, kimini kepekli, kimini tam buğday unuyla denedim ama nişasta olmayınca olmuyor. Eee böyle durumlarda ne yapıyoruz? Tabii ki hazır karışımlara başvuruyoruz :)

Annem markette görünce “kızımın canı istediğinde yaparız” diye bir paket light puding almış, “amaann pudingin lightı mı olurmuş!” diyen ben besin öğelerine bakıp 100 gramında sadece 60 kalori olduğunu görünce “bununla bişiy yaparım!” dedim :)



Malzemeler: 

1 paket light puding
2 su bardağı süt (pudingin arkasında yazan 2.5 ama daha kıvamlı olması için sütü biraz eksiltiyoruz)
2 yemek kaşığı light labne peyniri
2 dilim kakaolu light kek
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı nescafe
1 çay kaşığı yağı azaltılmış kakao
1 çay kaşığı türk kahvesi

Pudingimizi paketin arkasında verilen tarife uygun olarak pişiriyoruz, kabuk tutmaması için karıştırarak ılıttıktan sonra 2 yemek kaşığı light labnemizi ekliyoruz ve labne peynirini pudinge yediriyoruz.

Kuplarımıza birer kaşık puding koyduktan sonra bir parça kakaolu light kekimizden ekliyor ve keki 1 çay bardağı suda erittiğimiz nescafeyle ıslatıyoruz. Üzerine tekrar bir kaşık puding ekliyoruz.

Türk kahvesi ve yağı alınmış kakaoyu karıştırıp, bu karışımdan tatlımızın üstüne serpiyoruz.


İşte bu kadar basit :)

Aynı işlemi benim gibi tek kişilik kuplarda değil, (yandaki gibi) bir borcamda da yapabilir, servis etmeden önce dilimleyebilirsiniz; ben ise bu kez ayaklı bardaklar kullandım, tiramisumu çikolataya batırılmış tatlı çubuklarla süsledim.







Türk kahvesiyle denemelisiniz! Afiyet olsun! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...