15 Ağustos 2013 Perşembe

kırmızı kalp kurabiye




Nişan pastamın derdine düşen ben kurabiye siparişi vermediğimi nişana 1 gün kala hatırladım ve uyanır uyanmaz mutfağa koştum. Şeker hamuruyla uğraşacak kadar zamanım ve enerjim olmadığından aklıma kurabiye yapıp renklendirmek geldi, nasıl olsa elimde gıda boyalarım da vardı. Pastamızın üstünde pembe, beyaz ve kırmızı kalpli çubuklar olduğundan aklıma onlar gibi kalpler yapmak geldi, renk olarak da sarı, mavi ve yeşil içime sinmeyince, elimde de pembe gıda boyası olmayınca hepsini kırmızı yapmaya karar verdim. Böylece hem pastamdaki kalplere uyum sağladı hem de "eyvah kurabiyeleri unuttuk" derdim ortadan kalktı :)  



Şekli ve rengini belirledikten sonra sıra hangi kurabiye tarifimi seçeceğime gelmişti. Hem ağızda dağılması hem de merdaneyle rahatça açılıp şekil alabilmesi açısından kurabiyelerimi nişastalı yapmaya karar verdim. 


200 gram oda sıcaklığında tereyağı, 
200 gram buğday nişastası, 
7 yemek kaşığı pudra şekeri, 
1 paket vanilya, 
1 çay kaşığı kırmızı toz gıda boyası ve alabildiğince undan hamur yaptım. Gıda boyasını hamuru yoğurduktan sonra katarlar genellikle ama toz gıda boyalarının hamurla bütünleşmesi zaman aldığından ben diğer malzemelerle aynı anda eklemeyi tercih ediyorum. Kurabiyelerin kabarmasını istemediğimden kabartma tozu kullanmadım. Merdaneyle açtığım hamurdan en küçük kalp kalıbımla şekiller verdim ve fırına attım. Zaten koyu kırmızı olan kurabiyeler fırında biraz fazla kalınca rengi kahverengileşiyor hele de benimkiler gibi çok kalın yapmadıysanız.   








180 derecede 15 dakika pişirdikten sonra bir kısmını diğer kurabiyelerle ayaklı servis tabağına dizdim, kalanlarını da nişan daveti postumda çokça bahsettiğim kurabiye ağacımı yapmak üzere ayırdım. 



Siz de bu kurabiye tarifini değişik renkte gıda boyaları ve kalıplar kullanarak, renkli glazürlerle süsleyerek doğum günü, anneler-babalar günü, sevgililer günü ya da yılbaşı gibi özel günlerde sevdiklerinize minik sürprizler hazırlayabilirsiniz.  

Hoşçakalın :)



2 yorum:

  1. gıda boyasını sulandırıp mı koyuyorsunuz yoksa toz halde mi

    YanıtlaSil
  2. toz gıda boyası kullanıyorum, eğer hamuru yoğurmadan eklerseniz çok daha kolay karışıyor ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...