15 Ağustos 2013 Perşembe

tuzlu susamlı kalp kurabiye

Nişan kurabiyelerim ve pastam bol kalpli olunca susamlı simit yaparken kullandığım tarifi konsepte uydurdum :) Tuzlu kurabiye en sevdiğim atıştırmalıktır ve bu tarifi daha hafif hale getirmek yıllarımı aldı diyebilirim. Gerek tatlı gerekse tuzlu kurabiyeleri margarinle yapmaya alışkınım ama artık zeytinyağı ve tereyağı haricinde hiç yağ tüketmediğimden tarifi kendime uyarladım. Ben bu kez misafirleri düşünerek normal unla yaptım, ama size tavsiyem tam tahıllı un ve yulaf kullanarak kurabiyenizi hafifletmeniz.

150 gram oda sıcaklığında tereyağı, 
1 su bardağı yağsız süt,       
1 su bardağı yağsız yoğurt, 
1 çay bardağı sızma zeytinyağı, 1 paket kabartma tozu,      
3 çay kaşığı şeker, 
1,5 - 2 çay kaşığı tuz (evde tansiyon hastası varsa azaltılabilir) ve alabildiğince unu yoğurup 1 saat kadar dinlendirdim. Daha sonra hamuru merdaneyle açıp kalp kalıbımla şekil verdim ve üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirdim. Tuzlu kurabiyelerin kıtır kıtır olması için 1- 2 yemek kaşığı sirke kullanılıyor fakat ben sirkenin kokusuna bile tahammül edemediğimden poğaça kadar da yumuşak olmayan, ağızda dağılacak sertlikte kurabiyeler elde ediyorum. 

Hamurunuzu açarken 1 cmden daha kalın olmamasına özen gösterin çünkü fırında pişerken kabartma tozu sayesinde epey yükseliyorlar :) Artanları bayatlamasına izin vermeden dondurucuya atıp çat kapı gelen misafirlerinize ikram etmeyi unutmayın ;)  

3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar :) Öncelikle ellerinize sağlık . Şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Kurabiyede sirke olduğu asla belli olmuyor ve harika kıyır kıyır bir kurabiyeye dönüştürüyor. Kesinlikle deneyin. Pişman olmayacaksınız. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta deneyeceğim ;) Çok teşekkürler, sevgiler :*

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...