7 Nisan 2015 Salı

Yulaf ezmeli, muzlu ve çikolatalı fit kurabiye

Merhabalar,

Annemin Derya Baykal’ın programında izleyip bana söylediği iki malzemeli kurabiyeye iki malzeme daha katarak elde ettiğim fit kurabiyelerimin tarifi var bugün :)





Yapması 5 dakika, pişirmesi 10 dakika sadece 15 dakikada hazır olacak kadar pratik.




Temel malzemeler muz ve yulaf ezmesi, ben ek olarak bitter damla çikolata ile fındık kullandım ama badem, fıstık, ceviz, kuru incir, kayısı, tarçın, kakao gibi sayısız malzemeyle çeşitlendirebilirsiniz ;)






Malzemeler:

2 adet olgun muz

1-1,5 su bardağı yulaf ezmesi

1 yemek kaşığı damla çikolata

2 yemek kaşığı fındık





Muzu çatalla aşağıdaki gibi eziyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri katıp özleşmelerini sağlıyoruz.




Kullanacağınız yulaf ezmesi muzların boyutuna ve olgunluğuna göre değişiklik gösterebilir, o yüzden azar azar ekleyerek miktarını ayarlayabilirsiniz. Kesinlikle şeker ilave etmediğimiz için muzlarınızın olgun ve hatta tercihen kararmış olması önemli. Ayrıca ben evde olduğu için pikola (Giresun) fındığı kullandım, eğer normal fındık kullanacaksanız rondodan geçirerek küçültebilirsiniz.





Şimdi harcımızdan ceviz kadar (daha küçük de olur) parçalar alıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize sıralıyoruz. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 10 dakika pişiriyoruz.





Bu malzemelerle 18 tane kurabiye elde ettim.






İşyerinde kahvenin yanında birer tane yiyoruz, hem tatlı ihtiyacımızı kesiyor hem de doyurucu bir ara öğün olduğundan ana öğünlere çok acıkmadan çıkıyoruz.





Daha tatlı olsun istersen (her ne kadar muz ve çikolata olsa da) bal da ekleyebilirsiniz ama takdir edersiniz ki kalorisini epeyce artırmış olursunuz ;)


Hoşçakalın!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...