20 Ağustos 2013 Salı

meyveli yulaflı kurabiye

vişneli bitter çikolatalı yulaflı kurabiyem evde çok rağbet görünce, bir de taze meyvelisini denemek istedim, sonra dayanamayıp kuru incir ve kuru üzüm ekleyince yarısı fırından çıkar çıkmaz, kalan yarısı da akşam çayıyla bitti.





Malzemeler:

2 su bardağı yulaf ezmesi
Yarım çay bardağı tam tahılı un
Yarım çay bardağı yağsız süt
1 orta boy elma
1 büyük ve sert armut
3-4 kuru incir
1 avuç kuru üzüm
Tarçın

Elma ve armut kabukları soyulduktan sonra tavla zarı büyüklüğünde doğranır, ufacık kesilmiş incir, üzüm ve tarçın eklenir, kaşıkla yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Hamurumuz ele gelmediğinden ben gene kalıbı tepsiye koyup, içini kaşıkla doldurup üstünü düzelttim ve kalıbı çekip aldım. Bu sefer daha küçük kurabiyeler elde etmek için oval minik bir kalıp kullandım.

İncir ve üzüm yeterince tatlı olduğundan bal ya da esmer şeker eklemedim, tarçın zaten bende tatlı yiyormuşum hissi uyandırıyor.

Elma ve armut hamuru ıslattığından mıdır bilmiyorum 15 dakika yetmedi, 180 derecede 20 dakikada piştiler mis gibi tarçın kokusunu eve yayarak…

Afiyet olsun! :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...