silikon kalıpta muffin etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
silikon kalıpta muffin etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

14 Ekim 2014 Salı

Toz çikolata soslu muffin


Herkese merhaba,

Islak kek gibi nemli nemli, yumuşacık ve ağızda dağılan harika bir muffin tarifim var size. Pudingli kekten sonraki yeni keşfim: Toz çikolata soslu muffin :)
 
 
 

Geçenlerde Derya ve Cem’i akşam oturmasına çağırınca çayı boş içmeyelim diye kakaolu pudingli muffin yapmaya karar verdim ve tam da yapım aşamasında kakaolu pudingimin kalmadığını farkettim. Bitter çikolatalı sos da aynı işi görür herhalde diyip bir poşet sosu toz halinde ekledim kek hamuruma. 17 dakikanın sonunda ıslak görünümlü ama içi tamamen pişmiş harika muffinler elde edince favori muffinim ilan ettim. Her zamanki gibi ilk Cantürk tattı, sonra Derya ve Cem’e ikram ettim. İlk deneme olduğu için fotoğraf çekmeyi de düşünememiştim ama bahanem olsun isteyip İrem ve Doruk için de yapıp kalanları işyerime götürdüm. Şimdiye kadar yiyen herkes çok beğendi, tarifi istendi ;)
 

 
 

Malzemeler:

2 yumurta

3/4 çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket toz halinde bitter çikolatalı sos

2,5 çay bardağı un 

 

Yumurta ve şekeri iyice çırpıp süt ve yağ ekliyoruz. Biraz daha çırpıp elediğimiz un, toz çikolata sos ve kabartma tozunu ekleyip çok az çırpıp 12 muffin kalıbına eşit olarak paylaştırıyoruz.  
 
 
 

180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika (ıslak görünümüne aldanmayın, hemen pişiyorlar) pişiriyoruz.
 
 
 

Ertesi güne kaldığında bile hala nemli yapısını koruyor muffinler ama ilk piştiği gün bir başka oluyor.
 
 
 

Silikon kalıpların içine muffin kağıdı koymanızı tavsiye ederim. Yemeniz çok daha kolaylaşır. Benim kırmızı kağıt muffin kalıplarım Tantitoni’den. Renk renk, çeşit çeşit kalıp bulabilirsiniz ;)
 
 
 

Muffinlerime bakın neler eşlik etmiş:
 
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)
 
Zeytinli ve dereotlu mahlepli (margarinsiz ve mayasız) mini poğaçalarımın tarifi için de TIK TIK ;)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 

 

29 Eylül 2014 Pazartesi

Muzlu pudingli muffin


Merhabalar,

Çikolatalı pudingli keki ilk denediğimde “Allahım nasıl güzel!” dediğimi hatırlıyorum. Sonra muffin olarak deneyip o halini daha bir sevince bir de muffinin kalbimdeki yeri büyük keklere oranla hep daha fazla olunca pudingli keklerimi hep silikon minnoş kalıplarımla yapmaya başladım.
 
 
 

Geçtiğimiz cumartesi açık büfe menüsünde tatlı olarak profiterol vardı ama hem gözüme az göründüğünden (söz konusu misafir olunca gözüm doymuyor, evet) hem de yanına onun kadar ağır olmayan bir alternatif koyabilmek için (ilk planım muzlu pudingli kurabiye yapmaktı ama açık büfelerde kurabiyelerin rağbet görmemesi beni bu fikrimden vazgeçirdi) muffinlerimi muzlu pudingli yapmaya karar verdim. İlk denememde hamuruna bolca damla çikolata da eklemiştim ama çikolatalar ağırlık yaptığı için istediğim gibi kabarmadılar. O haliyle bile çok lezzetli olunca bu kez damla çikolata olmadan yaptım. Hem puf puf kabardılar hem de muz tadını daha çok hissettik ;)
 
 
 

Bu arada ikinci kez muffin kağıtlarını kullanmış oldum. Muffin pişirme kağıtlarım da silikon kalıplarım gibi Tantitoni’den ;)
 
 
 
 

Malzemeler:

1 paket Carte Dor muzlu puding

2 yumurta

¾ çay bardağı toz şeker

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

2,5 çay bardağı un
 

Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerle mayonez kıvamına gelinceye kadar iyice çırpıyoruz. Unutmayın kekimizin güzel olmasının ilk şartı bu. Sonra oda sıcaklığındaki (ikinci püf noktamız) sütümüzü ve sıvıyağı ekleyip biraz daha çırpıyoruz. En son toz halindeki pudingi, elediğimiz unu ve kabartma tozunu ekleyip fazla çırpmamaya çalışarak birbirine yediriyoruz. Üçüncü püf noktamız unumuzun elenmesi, dördüncüsü de un ve kabartma tozunu ekledikten sonra fazla çırpmamak ;)
 
 

 
 
 
İçlerine kağıt yerleştirdiğimiz kalıplarımızın 2/3’ünü dolduracak kadar kek hamurumuzdan kokuyoruz ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Piştiğini anlamak için kürdan batırmanız yeterli. Eğer kürdan temiz çıkıyorsa tamamdır, üzerine hamur yapışmışsa biraz daha pişmeye ihtiyaç vardır ;)
 
Servis etmeden önce üzerine çok az çikolata sos gezdirirseniz de harika olur ;)

Biz bu muffinleri arkadaşlarımız Derya ve Cem’e maç izlemeye giderken götürdük, henüz ılıkken çayla yedik :)

Cumartesi gününün diğer tarifleri ve detayları için  TIK TIK ;)
 
 
 

Bir sonraki hedefim de çileklisini yapmak ;)

Yepyeni tariflerle buluşmak dileğiyle :)

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...