börekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
börekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24 Nisan 2015 Cuma

Annemin çay sofrası

Herkese merhaba,

Uzun zamandır evde misafir ağırlamadığımdan sofra ve menü paylaşımı da yapamıyorum. Neyse ki annemin geçtiğimiz hafta sonu misafirleri vardı da blogum biraz canlandı, hareketlendi :)




Bakalım menüde neler varmış:

Zeytinyağlı yaprak sarma

Etli lahana dolması

Cevizli erişte salatası

Patatesli sigara böreği

Peynirli muska böreği

Patlıcan ezmesi

Şeker hamurlu kurabiyeler

Labneli ve beyaz çikolata soslu pasta





Zeytinyağlı yaprak sarma




Bizim ailenin zeytinyağlı yaprak sarmasının ünü epey yayılmıştır. Lezzet sırları ve püf noktalarıyla yaprak sarmasını anlattığım postumu okumak için TIK TIK :)


Cevizli erişte salatası





BURADA verdiğim tarifin normal erişteyle ve ceviz ilavesiyle yapılmış hali. Biz sadece üzerine pul biber serpiştirdik ama siz servis etmeden önce biberi yağda kızdırıp da dökebilirsiniz.


Patatesli sigara böreği




BURADA tarifini verdiğim bol soğanlı, salçalı, baharatlı içle sarıldıktan sonra fırında pişti. Kullandığımız malzemeler aynı sadece muska şeklinde değil üçgen kestiğimiz iki kat yufkayı üst üste koyarak sarıp pişiriyoruz.


Peynirli muska böreği





BURADAKİ tarifin iç harcı olarak peynir ve maydanoz kullanılmasıyla elde edilmiş hali. Kullandığımız peynir biraz yağlı olduğundan erimiş, börekleri puf puf yapmıştı :)


Patlıcan ezmesi




Babişin spesiyali :) Gözlemlediğim kadarıyla közlenmiş patlıcan ve biberleri ezdi, fazla suyunu süzdürdü. Maydanoz, acı biber salçası (kıvam vermek için), limon suyu, zeytinyağı ve tuz ekleyerek hazırladı. Söylememe gerek var mı tabii ki sofranın gözdesiydi ;)


Şeker hamurlu kurabiyeler




Cafe Fernando’nun BURADA bahsettiğim vanilyalı kurabiyelerini süsleyerek elde ettim.
Çiçekli kurabiyelerimi daha detaylı incelemek için TIK TIK ;)


Labneli ve beyaz çikolata soslu pasta




Üzerine sadece beyaz çikolata sosu döküp servis etmeyi düşünürken kekimin biraz fazla kabarmasıyla ortaya çıkan, arası labneli kremayla dolu Türk kahvesi aromalı pastam :)




Toz pudingli kullanarak hazırladığım kekimin tarifi için BURAYA, pastanın tarifi de için de BURAYA bakabilirsiniz :)




Bunların dışında hiç fotoğrafı olmayan bir de etli lahana sarmamız vardı. Ancak son dakikaya kadar tencerede kaldığından ve sofraya sıcak sıcak getirdiğimizden gösterme ve dolayısıyla tarif verme şansım yok :(




Orkide desenli peçetelerimiz göz alıcı olduğundan annem krem rengi masa örtüsü tercih etti. Börekleri de özellikle borcama koyduk ki sofraya oturmadan son bir kez ısıtılarak sofraya geldiler :)




Yepyeni sofralar ve tariflerle tekrar buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın!








31 Mart 2015 Salı

Ispanaklı diyet börek

Merhabalar,

Hem lezzetli hem de hafif bir tarifim var bugün size. İçerisinde çok çok az sızma zeytinyağı olduğu için son derece düşük kalorili ve sağlıklı bir börek yaptım dün akşam. Aslında Pazar akşamı ıspanakları pişirirken yoğurtla yiyeceğimizi hayal ediyordum ama baktım eşim bu durumdan pek hoşnut değil, o eve gelmeden kavurduğum ıspanakları böreğe çevirdim.




Bu börek o kadar pratik ki işten eve 7de gelmeme rağmen 8de ilk tepsi pişmiş, ikinci tepsi fırına girmişti bile :)




6 adet (1 kilo) yufkadan 24 adet börek çıkardım, ki bir tanesi bir kişiye hele de yanında kısır, patates salatası vs olursa fazla fazla yeter ;) Gene de ölçüyü kaçırmamak lazım, sonuçta yufkanın da kalorisi epey yüksek ;)




Malzemeler: 

İç harcı için :

1 kilo ıspanak
2-3 adet büyük boy kuru soğan
2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
Karabiber, pulbiber, tuz
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Hamuru için:

1 kilo (6 adet) yufka
1,5-2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Üzeri için:

2 yumurtanın sarısı
Susam veya çörek otu




Soğanları yemekleri doğrayıp yağda kavuruyoruz. (Yağınız az gelirse bu aşamada çok az su ekleyerek de soğanların yanmadan pişmesini sağlayabilirsiniz.) Soğanlar yumuşayınca salçaları ekleyip kokusu çıkana kadar kavurup iyice yıkadığımız ve iri iri doğradığımız ıspanakları ekleyip yüksek ateşte hızlıca kavuruyoruz. Ispanaklar renk değiştirmeye başladığında pulbiber, karabiber ve tuz ekleyip ocaktan alıyoruz.

Böreği yapmadan önce iç harcımızın soğuması gerekiyor. O yüzden benim gibi bir gece önceden hazırlayıp dolaba kaldırırsanız işiniz daha da kolaylaşır.

Şimdi yufkalarımızın her birini eşit dört parçaya bölüyoruz. Her bir yufkayı 1-2 yemek kaşığı sütle ıslatıyoruz (yağ birazdan devreye girecek, şimdi sadece süt kullanıyoruz) ve 1 yemek kaşığı harcı alıp ince uzun bir şekilde yufkaya yayıyoruz.




Şimdi sigara böreği yapar gibi ama uçları açıkta kalacak şekilde sarıyoruz. Çok uçlarına harcımızdan koymuyoruz, böylece kenarlarından dökülmesini engelliyoruz.




Şimdi bir tarafı içine alıp aşağıdaki gibi kıvırıyoruz. Tıpkı kol böreği yapar gibi ama çok daha basit :)



Tüm börekler sarılıp tepsideki yerini aldıktan sonra artan süte zeytinyağını katıp çırpıyoruz (eğer süt bittiyse biraz daha ekleyebilirsiniz). Böreklerin üzerine 1-1,5 yemek kaşığı kadar bu yağlı sütlü karışımdan gezdirip böreklerin yumuşacık pişmesini sağlıyoruz :)



Son olarak yumurta sarısı sürüp çörek otu serpiştirip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 30-35 dakika pişmeye bırakıyoruz.


Hoşçakalın!











30 Aralık 2014 Salı

Salamlı ve kaşarlı sigara böreği


Cumartesi akşamki erken yılbaşı tarifi için hazırladığım, paçanganın yerini tutamasa da alternatifi olabilecek bir börek tarifim var size :)




 

Malzemeler (16 börek için)

2 adet yufka

16 ince dilim salam

16 uzun dilim kaşar peyniri

Kızartmak için çok az sıvıyağ

 

Yufkaları 8 eşit üçgene ayırıyoruz. Böylece 16 parça elde ediyoruz. Her bir parçanın içine birer dilim kaşar peyniri ve salam koyup sarıyoruz. Çok az yağ koyduğumuz (bir tencere yağda  börek kızartmaya karşıyım çünkü) tavamız ısınınca börekleri önlü arkalı kızartıp havlu peçete serili tabağa alıyoruz ve sıcakken servis yapıyoruz.
 
 
 

Tavsiyem misafirleriniz eve girdiğinde kızartmaya başlayın, böylece hoşgeldiniz muhabbeti yapılırken börekler kızarır ve sofraya sıcak sıcak getirebilirsiniz.
 
 
 

Bir de kaşar miktarını abartırsanız benimkiler gibi dışarıya kaçıp erimeler meydana gelebilir :)
 
 
 

Gamze ve Tuğrul için hazırladığım diğer tarifler ve yılbaşı masası dekorasyon fikirleri için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

16 Aralık 2014 Salı

Siyah - beyaz - gri çay sofrası


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz pazar günkü misafir sofram sayesinde nihayet birlikteyiz :) Bu sıralar eşimle sıkı bir diyete girdiğimiz ve haşlanmış sebze, ızgara et, meyve dışında pek bir şey yiyemediğimiz için yeni tarifler deneme ve dolayısıyla paylaşma şansım pek olmuyor. 1 haftadır da iş için Antalya'da bulunduğumdan bloğu epey ihmal ettim. Allahtan misafirlerimiz oluyor da en azından sofra ve menü paylaşımı yapabiliyorum :)



Eşimin patronu, zarif eşi ve minnoşlar Emre ile Deren misafirimizdi.

Menüyü sayıca az olduğumuz için 3 tuzlu 1 tatlı olacak şekilde oluşturdum. Poğaça, kurabiye olaylarına hiç girmedim :) Belki yoğurtlu bir çeşit ekleyebilirmişim diye düşünüyorum ama aklıma şu an geldiği için pek de bir anlamı yok artık :)

 



Bakalım menüde neler varmış:

Mercimek köftesi

Zeytinyağlı yaprak sarma

Patatesli muska böreği

Güllü cupcakeler

 

Mercimek köftesi:

Daha önce de Belgin ablam ve Gökçen için yaptığım ve o günkü menüyü BURADA yazdığım mercimek köftesi benim için bir kısır olamaz ama Cantürk çok sevdiği için hazırlandı :)


 

Tarifi için TIK TIK :)



Yaprak sarması:

Yaprak sarmam gene bol zeytinyağlı ve ekşiliydi :) Tarifi ve bilmeyenler için yaprak sarma tekniği fotoğraflarıyla BURADA ;)






Patatesli börek:

Artık benimle özdeşleşen, yiyen herkesin bayıldığı içi bol soğanlı, salçalı ve baharatlı patatesli muska böreklerimin tarifi için TIK TIK :)






Şeker hamurlu ve kremalı cupcakeler

Cupcakeler gerek muffini gerek kremasıyla başlı başına assolist oldukları için tatlı grubunun tek üyesi olarak kaldılar :) Daha önce kayınvalidemin doğum günü için hazırladıklarımın aynısı, sadece pembe yerine kırmızı güllerle süslendiler :) Tarifi de BURADA :)   


 


Runner gibi görmekte olduğunuz şey aslında İkea’dan aldığım bir panel perde :) Deseni ve renkleri yemek takımımla özellikle uyum içinde olduğundan önemli bir misafirim için bekletiyordum, bugüne kısmetmiş. Yemek takımım Bernardo, çatal bıçak takımım Korkmaz, runner ve yemek takımımın renklerine uygunluğu açısından seçtiğim peçetelerim de Madame Coco :)



 

Yeni bir sofrada buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :) 












 

21 Ekim 2014 Salı

Kızlarla akşam çayı


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Pazar Belgin ablam ve Gökçenim için hazırladığım sofra var bugün blogda :)
 
 

İki tuzlu bir tatlı olmak üzere üç çeşit hazırladım. Mercimek köftesinin detaylı tarifi BURADA ;)
 
 
 

BURADAKİ gibi yaptığım patatesli böreklerimi buzluktan çıkarıp fırında pişirdim, tek farkı muska şeklinde değil de sigara böreği gibi sardım ;)
 
 
 

Bu kez üzerine sadece susam ve çörek otu serpiştirdim, siz daha güzel kızarsın isterseniz yumurta da sürebilirsiniz ;)

Gelelim ağlayan kekime:

Adını çok duyduğum ağlayan kekle ilk karşılaşmamız Derya’larda oldu. Bir akşam oturmaya gittiğimizde yapmıştı Derya. Hem Cantürk hem de ben çok beğendik ve ilk misafirde yapmak üzere tarifini aldım.

Ufak tefek değişikliklerle malzeme listesi şöyle:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

4 yemek kaşığı süt

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3-4 yemek kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı un


Keki ıslatmak için:

1,5 su bardağı süt
 

Kreması için:

1 paket kremşanti

1 su bardağı süt
 

Sosu için:

1 paket bitter çikolatalı sos

2 su bardağı süt



Yumurta ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırptıktan sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve kakaoyu da kabımıza alıp çok az çırpıp borcama döküyoruz. Bu aşamada borcamı yağlamaya gerek yok, zaten ıslak kek muamelesi yapacağımız için yapışma gibi bir problemimiz olmayacak ;)
 
 
 

Kekimizi 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-25 dakika pişiriyoruz. Kekimiz çok ince olduğundan, benim de fırınım biraz hızlı pişirdiğinden 15 dakika bile fazla geldi ;)
 
 
 

Pişen keki fırından alıp ilk sıcaklığı gidince (3-4 dakika sonra) 1,5 su bardağı oda sıcaklığındaki sütle her yeri eşit olacak şekilde ıslatıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
Diğer taraftan kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp oda sıcaklığına gelen kekin üzerini kaplıyoruz (daha kalın bir krema isterseniz 2 paket kremşanti kullanmanızı öneririm).

Kremşantiyle kapladığımız keki streç filmle örtüp buzdolabına kaldırıyoruz.
 
 

Kekimiz ve şantimiz dolapta soğurken çikolata sosumuzu paketin arkasında yazandan biraz daha eksik sütle (2 su bardağı) pişiriyoruz ve karıştırarak soğutuyoruz. Sosunu döktükten sonra dilimlediğimiz kekimizi servis ediyoruz.
 
 
 

Çok kolaymış değil mi?

Soframa bakacak olursak; Kalpli runnerım Mudo Concept, Betty Boop pasta setim ve kırmızı saplı çatal bıçaklarım Bernardo, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı kırmızı fiyonklu silikon kapak Tantitoni, peçetelerim de İkea’dan.

Vee canlarımla fotomuz:
 
 

İyi ki varsınız kızlar, sizi çok seviyorum :)   
 
 
 
 
 
 

25 Eylül 2014 Perşembe

Açık büfe beş çayı sofrası - 2


Herkese merhaba,

Cumartesi günü bizim düğün ekibiyle (eksikler vardı maalesef) evimizde hep birlikteydik. Uzun zamandır istediğim toplanma düğünümüzden tam 4 ay sonra oldu, ama çok çok güzel oldu :)



 
Menüyü açık büfe olacak şekilde iş arkadaşlarımın da katkılarıyla belirledik. Bir de Betüş ve İbo daha önce geldikleri için onların da yemediği şeyler hazırlamalıydım; böyle olunca sigara böreği, tava böreği, kabaklı muffin ve damla çikolatalı kurabiyem otomatikman listeden çıktı :)  



 

Menüde neler mi vardı?

Tuzlulardan:

Patatesli muska (puf) böreği

Doritoslu arpa şehriye salatası

Zeytinyağlı yaprak sarma

Etsiz çiğ köfte

Minik ekmekçikler

Tatlı olarak da:

Muzlu pudingli muffin ve

Profiterol



Patatesli Muska Böreği (Puf Böreği)


 

Böreği en sevilen acılı, baharatlı ve bol soğanlı patatesli içimle yapmaya karar vermiştim. Pişince puf puf olduğu için de muska şeklinde tercih ettim. Her zamanki gibi birkaç gün önceden hazırlandı, derin dondurucuya kaldırıldı. Misafirler gelmeden az önce de buzu tam çözülmeden fırına atıldı ve sıcak sıcak ikram edildi. Tarifi için TIK TIK ;)


Doritoslu Arpa Şehriye Salatası


 

Şehriye (erişte salatası) benim sıkça yaptığım, hem çay saatlerinde pasta börekle hem de ana yemeklerin yanında meze olarak tükettiğimiz yoğurtlu hafif bir alternatif. Bu kez üzerine bir miktar Doritos cips dökerek servis ettim, dip sosla yiyormuş gibi çok çok lezzetli ;) Tarifi BURADA ;)
 

Zeytinyağlı Yaprak Sarması


 

Bir hafta önceden sarılıp dondurucuya atıldı, sabahın erken saatlerinde pişirildi ve en yeni servis kasemde sunuldu.

İç harcımı ve yaprak sarmanın püf noktalarını yazdığım detaylı postu okumak için TIK TIK ;)
 

Etsiz Çiğ Köfte



 
Mercimek köftesi ve kısır arasında kaldıktan sonra etsiz çiğ köfte yapayım, şeklini tutturamazsam zaten kısır olarak servis edebilirim diye düşündüm (ama gülmeyin yeni evliyim ben). Neyse ki beni mahcup etmedi ;) İsotlu olanının tarifi BURADA, bunun tek farkı isotu yoktu , acısı ve baharatı azdı:)



 

Kısır, mercimek köftesi, etsiz çiğ köfte gibi yemeklerinizi marul yapraklarına yerleştirerek servis ederseniz tabaklara almak da çok kolay oluyor. Çatal veya maşa ile şekillerinin bozulması bir tarafa bir marulu alarak aynı anda 4-5 tane tabağa koyabilirsiniz ;)


Minik ekmekçikler


 

Yoksa poğaça mı demeliyim? Evimizin yanındaki fırında yapılıp satılıyor, ne poğaça kadar yağlı ne de ekmek gibi kuru. Kahvaltıda ve çay saatlerinde harika gidiyor ;)



Muzlu Pudingli Muffin

İş arkadaşlarım ”muzlu pudingli kurabiye” yapmamı önerince ama kurabiye de açık büfe sofralarında rağbet görmediği için damla çikolatalı muzlu muffine dönüşen pofuduklarımın tarifi BURADA ;)


 

Çikolatalı pudingli muffinden sonraki favorim oldu. Bir sonraki sefere de çikolatasız denemeyi düşünüyorum, kahvenin yanında harika gidiyor :)  

Profiterol


 

Neredeyse 1 yıldır yapmadığım profiterolümü canım arkadaşlarım için yaptım. Zaten bu kadar zahmet ancak çok sevdiklerimiz için çekilir :) Belki de alıştığım için bilemiyorum ama eskisi kadar zorlanmadan yaptığım profiterolümün tarifi BURADA :)

Arpa şehriye salatamı servis ettiğim ayaklı servis kasem Paşabahçe’den. Salata sunumları için de çok kullanışlı ;)

Bu ayaklı servis kasemi de birkaç hafta önce Paşabahçe’den aldım, ister çerez, ister salata ister kurabiye ya da benim gibi yaprak sarma servis etmek için kullanabilirsiniz. Biri biraz daha büyük olan iki boyutu var. Çok şık, çok zarif dimi?


 

Minik ekmekçikleri servis ettiğim de “Martini Zeytini Servisi” adı altında Paşabahçe’de satılıyor. Diğer ayaklı servis tabağı mı bu mu derken sonunda ikisini de alıp çıktım :) Bu da sadece zeytin değil salata, kurabiye, çerez ne isterseniz ikram edebileceğiniz şık ve zarif bir servis kasesi. Martini kadehinin birazcık daha kocamanı sadece :)



 

Etsiz çiğ köftemi servis ettiğim pembe ayaklı cam fanusum Mudo’dan. Çeyizimin ilk parçasıydı, en az 2-3 senesi vardır :)


 

Muffinlerimi koyduğum fanusum da Paşabahçe, kendisini sık sık ekmeklik olarak kullandığım için tanıyorsunuz. Silikon muffin kalıplarım da Tantitoni’den.


 

Gelelim masa örtüme: Aslında kendisi masa örtüsü değil, panel perde :) İkea’da görünce “ben bununla bişi yaparım” diyip almıştım ve büyük çaplı bir açık büfe daveti için saklamıştım kendisini. BURADAKİ diğer panel perdelerden alıp runner olarak kullanabilirsiniz, ben bir tane daha aldım ama söylemem, başka bir misafir sofrası için bekletiyorum ;)


 

Yemek ve çatal bıçak takımım Bernardo, renkli çay bardaklarım Güral, peçetelerim de sofram gibi renkli olsun diye (masa örtüme pek de uymadı sanki ama) Migros’tan (Selpak). 150 çeşit peçeteden ancak bunu seçebildim :)

Çiçeklerim de Betüşüm ve kocişimden, evim çiçek bahçesi oldu rengarenk :)


 

Sofram ve tariflerle ilgili aklıma gelenler bunlar, merak ettiğiniz başka herhangi bir şey olursa sorabilirsiniz :)

Bu da buluşmaca selfiemiz :) Ayy gene gelin de gene mamalar yapıyım size, çok eğlendik çok :) 


 

Darılmaca gücenmece olmasın ama en tatlı misafirim Defne’ydi :)





Cantürk hayatında ilk defa bir bebeğe dokunduğu ve hatta kucağına aldığı için de tarihe geçti :)


 

Hoşçakalın! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...