26 Ağustos 2014 Salı

Sarı-Kırmızı Akşam Yemeği Sofrası


Merhabalar,

Birkaç hafta önce Türkmenistan’da yaşayan ve maalesef çok az görüşebildiğimiz Gamze ve Tuğrulla yediğimiz akşam yemeğini yazmıştım (TIK TIK). Bu Pazar da gene Türkmenistan’da çalışan Erdem’i ağırladık. Umarız bir sonrakinde beşimiz biraraya gelebiliriz, bu kadar ayrılık yeter :)
 
 
 

Sadece 3 kişi olacağımız için çok abartmadım; salataya yüklendim, pilav-makarna olayına girmedim.



 

Menüde neler mi vardı?

Fırın poşetinde salçalı tavuk

Cevizli ve yoğurtlu semizotu salatası

Domates & biber soslu patates kızartması

Haşlanmış pancar salatası

Domates salatası

Ve son olarak

Çikolata soslu irmik pastası 

 

Fırın poşetinde salçalı tavuk
 
 

BURADAKİ tarifle ama bu kez bütün tavuk but kullandım. Fırın poşetine koymadan tavuklara bıçakla derin çizikler attım ki sosu pişerken işine işledi. Ayrıca 1,5 saat pişirdim, suyu tamamen bitmiş ve nar gibi kızarmışlardı ;)

Tavuğunuzu aynı yöntemle ama taze baharatlarla pişirmek isterseniz BURADAKİ tarife de bir göz atın derim :)
 

Cevizli ve yoğurtlu semizotu salatası



 

Ekşi sevenler için harika lezzetli bir meze. Hem pratik hem göz dolduran cinsten ;) Tarifi BURADA ;)
 

Domates ve biber soslu patates kızartması



 

Masadaki karbonhidrat eksikliğini gidermesi için Actifry’da kızartılan ve soslanan patateslerin tarifi geliyor :)
 

Haşlanmış pancar salatası


 

Cantürk’ün favorisi, anne tarafından çeyrek Karadenizli olduğundan mı ne kırmızı pancar hastası. Haşladıktan sonra küp küp doğrayıp zeytinyağı, limon ve tuzla hazırladığım sosu döküyorum. :)
 

Domates salatası
 




Domates, kuru soğan, maydanoz, dereotu ve taze nane kullandım. Domatesi minik minik doğradım, soğanları tuzla ovdum, yeşillikleri iri iri parçaladım. Zeytinyağı, tuz ve limon ekleyip karıştırdım ;)
 

Çikolata soslu irmik pastası


 

BURADAKİ pastamın dilimlenmiş hali :) Şeftali, mürdüm eriği, fındık ve çikolata sosuyla servis ettim. Yanında da tabii ki damla sakızlı Türk kahvesi ;)

Erdem yemeklerime öyle iltifat etti ki havalara uçtum :) Sonuçta misafirlerim mutlu, ben mutlu :)

Masamı da sarı-kırmızı yaptım, fanatik Galatasaraylı bi kocam var ve bu zamanla bana da bulaşıyor :)


 

Masa örtüm Tchibo, yemek ve çatal bıçak takımım Bernardo, peçetelerim İkea, ekmek koyduğum ayaklı cam fanusum, kadehlerim ve sürahi olarak görev yapan karafım Paşabahçe’den. Peçeteleri kırmızı kurdeleyle tam ortasından bağladım, fiyonk gibi oldu :) Erdem güllü dallı sofralarımla dalga geçtiği için biraz sade oldu, idare edin artık ;)

Yepyeni tarifler ve misafir sofralarıyla buluşmak dileğiyle, hoşçakalın! :)












 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...