4 Ağustos 2014 Pazartesi

Begonvilli bir davet sofrası :)


Merhabalar,

Dün akşam çok çok sevdiğimiz ve iş sebebiyle Türkmenistan’a taşınmak zorunda kalan, yılda 1 bazen de 2 kez görüşebildiğimiz için çok özlediğimiz arkadaşlarımız Gamze ve Tuğrul’u ağırladık. Önceki gün tatilden dönüp koştur koştur düğüne yetiştiğimiz, dün sabah da bol miktarda çamaşır ve temizlikle uğraştığımız için pek fazla hazırlık yapamadık. İnşallah bir sonraki sefere çok daha iyi ağırlayabiliriz minnoşları :)




Menüde neler mi vardı?

Kurutulmuş domates mezesi

Yoğurtlu havuç salatası

Zeytinyağlı yaprak sarma

Çoban salata

Actifry’da patates kızartması

Tereyağlı erişte pilavı

Fırında salçalı tavuk

Tatlı olarak da Oreolu kuplar ve yanında Türk kahvesi


Kurutulmuş domates mezesi
Çok benzer bir tarif olan kuru domatesli zahter salatasından esinlenerek uydurdum. Tarifi için TIK TIK ;)

Kurutulmuş domatesli ve cevizli zahter salatası içinse TIK TIK.

Yoğurtlu havuç salatası


2 orta boy havucu rendeleyip 1 yemek kaşığı zeytinyağında yumuşayana kadar kavurdum. Soğuduktan sonra 1 çay bardağı yoğurt, 1 diş ezilmiş sarımsak ve tuzla karıştırıp maydanozla süsledim. Hem çok pratik hem de güzel görüntüsüyle sofraları süsleyen bir tarif.

Zeytinyağlı yaprak sarma

Hem iç harcı hem de yaprak sarma şeklini detaylı olarak yazmıştım. Okumak için BURAYA tıklamanız yeterli ;)

Actifry’da patates kızartması için BURAYA TIK TIK ;)


Çoban salatasında domates, salatalık, yeşil sivri biber, kuru soğan ve maydanoz vardı. Zeytinyağı, tuz ve limon ile de sosladım ;)

Tereyağlı erişte pilavı

2 yemek kaşığı tereyağında yarım paket (250 gr) ev eriştesini birazcık kavurdum. Rengi pembeleşmeye başlayınca da üzerini geçecek kadar sıcak su ekledim ve suyunu çekene kadar pişirdim. İlk kez erişteyi tereyağı ile pişirdim ve bunca yıldır sıvı yağ ile yaparak meğer ne büyük bir hata yapmışım onu anladım :)

Fırında salçalı tavuk için 1 kilo tavuk bageti 1 yemek kaşığı domates salçası, 1 yemek kaşığı tatlı biber salçası, kekik, biberiye, defneyaprağı, karabiber, pul biber ve tuz kullanarak hazırladığım sosa bulayıp fırın poşetine koydum ve 200 derecelik fırında 1 saat pişirdim.


Oreolu kuplar da türk kahvesinin yanına inanılmaz yakışan pratik ama lezzetli bir tatlı. Tarifi BURADA ;) 




Gelelim soframa:

Masa örtüm Tchibo’dan. Yemek takımım ve su bardaklarım Bernardo’nun Romance modeli, çatal bıçak takımım da Bernardo’dan. Şarap kadehleri, su şişesi olarak kullandığım karaf ve ekmek koyduğum ayaklı cam fanus Paşabahçe’den, kuru domates mezesini koyduğum üç bölmeli servis tabağı Mudo’dan, yoğurtlu havuç salatası ve yaprak sarmalarımı koyduğum pembe minik borcamlar da Carrefour’dan. Mumluk olarak kullandığım ve begonvillerle doldurduğum gümüş tabak kız isteme çikolatalarıma aitti. Peçetelerimi İkea’dan aldım, ince uzun şekilde katlayıp pembe kurdelelerle bağladım. Artan begonvilleri de sofraya gelişigüzel serpiştirdim.

Bol kahkahalı sofralarda sevdiklerimizle buluşmak dileğiyle,

Hoşçakalın! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...