20 Ağustos 2014 Çarşamba

Actifry'da Alman Kabağı Kızartması


Herkese merhaba,

Çeyizimin en kıymetli parçasının Actifry olduğunu daha önce kaç kez söyledim ben bile hatırlamıyorum :) İşten eve gelince geceden hazırlanıp buzdolabında hazır bekleyen patates, biber, havuç, kabak, köfte, tavuk başta olmak üzere bir sürü sebze ve et çeşidini içine atıp çalıştırıyorum. Sofrayı kurup gün içinde neler yaptığımızı birbirimize anlatırken yemeğimiz hazır oluyor ;)
 
 

Bugün de gene çok sık yaptığım kabak kızartmasından bahsedeceğim. Yalnız bu kez kabaklarım biraz farklı, 1 tanesi 1 kilo olanlardan :)
 

 
Boyları 35-40 cm civarında, ortası yenemeyecek kadar iri çekirdekli, pişince patates gibi olan harika bir kabak cinsi bu. Babam Alman kabağı diyor ama sanırım değil, biraz araştırdım ne olduğunu bulamadım. Doğru ismini bilen varsa bilgilendirebilir mi beni? :))

Bu kabağı ister yağda ister Actifry’da kızartın, ister BURADAKİ gibi yemeğini yapın, isterseniz de BU TARİFİ kullanarak muffin mücverler yapın, hepsi de çok lezzetli oluyor ;)

Bu büyük ve uzun kabaktan hiç almamış olanlar pazarda denk gelirlerse alsınlar, nasıl hazırlayacağınızı ben anlatıyorum.
 
 

Kabuğu çok kalın değil fakat biraz sert, soymadan pişmiyor. Bıçak yerine salatalık ve havuç soymak için kullandığımız aleti (neydi onun adı?) kullanıyoruz. Ortadan ikiye bölerek içini oyuyoruz.
 
 
Şuan fotoğrafta görünmüyor ama iç kısımlarındaki çekirdekler neredeyse çitlenecek büyüklükte ve sertlikte. Orta kısmı da zaten sünger gibi, içini çıkarmadan kabağı tüketemiyoruz.
 
 
 
İçini de bu şekilde oyduktan sonra ince ince dilimliyoruz ve Actifry’a alıyoruz.
 
 

Actifry’daki kabaklarımızın üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirip yaklaşık 25-30 dakika pişiriyoruz.
 
 

Patates kızartmasına benzer ama kesinlikle çok daha lezzetli bir yemek ortaya çıkıyor. Yanında dereotlu ve sarımsaklı yoğurtla da harika oluyor ;)
 
 
 
Dün akşamki yemek masamız da bu şekildeydi:
 
 
Evliliğimizin 3. ayını unutmayan kocişimin aldığı papatyalar eşlik etti balıklarıma :) Balıklı runner, peçeteler, mavi servis tabakları ve mumlar İkea’dan, deniz yıldızlı&kabuklu peçetelik Boyner’den, çilek şeklindeki kırmızı kesme tahtam da Tchibo’dan :)      

Düşük kalorili, sağlıklı ve hıphızlı bir tarif arıyorsanız Actifry’da kabak kızartmasını denemelisiniz ;)
 
 

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...