14 Ekim 2014 Salı

Zeytinli ve dereotlu mahlepli poğaça


Herkese merhaba,

Bugün size yeni keşfim (meğer yıllardır marketlerde varmış da benim haberim yokmuş) mahlepli ve susamlı kabartma tozuyla yaptığım zeytinli ve dereotlu margarinsiz poğaçanın tarifini vereceğim.



Son zamanlarda poğaçalarımı zeytinyağı ile yapıyorum. Hem margarin kullanmadığım için daha sağlıklı hem de sızma zeytinyağı ile mis kokulu ve lezzetli poğaçalar elde ediyorum. İster maya kullanıp 1 tatlı kaşığı mahlep ekleyin isterseniz de benim gibi mahlepli kabartma tozu kullanın, ikisiyle de çok hoş oluyor. Çok sert, katı bir hamur yoğurduğunuz takdirde kıtır kıtır kurabiyeler elde edersiniz, benimki ele yapıştığı için zor şekil verilen cıvık bir hamurdu. O yüzden poğaçalarım da yumuşacık oldu ;)



Aynı malzemelere ek olarak ceviz de ekleyebilirsiniz. Hamur işlerinde dereotu ve zeytine ceviz kadar yakışan başka bir şey daha yok sanıyorum. Aynı şekilde rendelenmiş kaşar ya da sevdiğiniz başka bir peynir çeşidini de kullanabilirsiniz.


 

Malzemeler:

2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı sızma zeytinyağı

1 yemek kaşığı toz şeker

Yarım çay kaşığı tuz

1 paket mahlepli ve susamlı kabartma tozu

20-25 adet çekirdeksiz siyah zeytin

Bir tutam kıyılmış dereotu

Aldığı kadar un

Tüm malzemelerle olabildiğince cıvık, hafif ele yapışan (poğaçaların yumuşak olmasının tek şartı bu bence) bir hamur yoğuruyoruz. İsterseniz yuvarlak isterseniz de benim yaptığım gibi hafif ince uzun şekil vererek yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak diziyoruz.


 
Yumurta sarısı sürüp susam serpiştirdiğimiz (çörek otu da olur) poğaçaları önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz. Benimkiler minik minik olduklarından 20 dakika bile sürmeden piştiler ;)   









Minik poğaçalarımı İrem ve Doruk için hazırladım ve bu sofrayı kurdum:
 
 

Betty Boop’lu pasta takımım ve çatallarım Bernardo, kalpli runnerım da Mudo Concept ;)

Hoşçakalın!








 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...