9 Ekim 2014 Perşembe

Tam buğday unlu mini pizzalar


Herkese merhaba,

Hafta içleri kahvaltı yapamadan işe gittiğimizden daha önce de pek çok kez yakınmıştım. Haftanın beş günü tostla simitle geçiştiren eşime tatil günleri güzel bir kahvaltı sofrası kurmaya özen gösteriyorum. Omlet, krep, gözleme, börek artık hangisi kolayıma geliyorsa deniyorum ama malum bayramda alınan kilolar sebebiyle diyete de girince seçenekler kısıtlandı. Tam buğday unlu pizzaların hikayesi de böyle başladı :)
 
 
 

Tam buğday unuyla ilk defa hamur mayaladığım için pek de umutlu değildim. Zaten ben kabartma tozcuyum, yaş mayayı elime bile almışlığım yoktur, dolaplarımda da belki bir gün lazım olur diye kuru maya barındırırım hep. Ama şaşılacak derecede güzel şekillenen, kabaran ve lezzetli bir hamur elde ettim.   

 


 
Malzemeler:

Hamuru için:

1 çay bardağı ılık süt

1 paket instant (kuru) maya

1 tepeleme yemek kaşığı esmer şeker

Tuz

Aldığı kadar tam buğday unu

 

Üzeri için:

1 yemek kaşığı domates salçası

Kaşar peyniri

Hindi füme

Mantar

Yeşil biber

Çekirdeksiz siyah zeytin

Kekik, tuz


Sabah sporuma başlamadan önce hamuru mayaladım. Ilık süt, kuru maya, tuz ve esmer şekeri karıştırma kabına alıp yavaş yavaş un ekleyerek bir hamur yoğurdum. Klasik mayalı hamur tariflerindeki gibi olabildiğince yumuşak, hafif ele yapışan ve ne yalan söyleyim pek de iç açıcı görünmeyen bir hamur elde ettim. Ağzını kapatıp sporuma daldım ve 1 saat sonra umutsuzca kapağı kaldırdığımda kabarıp büyümüş bir hamurla karşılaştım. Tam buğday, kepekli gibi esmer unların beyaz unlar gibi kabarmasını asla bekleyemeyiz ama inanın kabarıklığı sizi tatmin edecektir ;)

Hamurumdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp elimle incelttim ve yağlı kağıt serdiğim tepsime aralıklı olarak dizdim. Sonra su ile açtığım ve kekik eklediğim salçamı pizzalarımın üzerine sürdüm. Sonra doğradığım kaşarları, hindi fümeleri, mantarları, yeşil biberleri ve zeytinleri üzerine dizip 180 derecelik önceden ısıtılmış fırına verdim.
 
 

 
Ben minnoş olması ve dilimleme derdi olmaması için mini pizzalar yaptım ama siz tüm hamuru açıp ya da elinizle şekillendirip büyük tek bir pizza da elde edebilirsiniz.

Malzeme olarak da istediğiniz, sevdiğiniz her şeyi kullanabilirsiniz. Sizin yaratıcılığınızla alakalı :)

Ben hem kaşar peyniri dışında yağ içermediğinden hem de tam buğday unu kullandığımdan iki minik yedim. Asıl planım bir taneyle yetinmekti ama hamuru çok güzel kabarmıştı ve feci lezzetliydi. Söylememe gerek yoktur sanırım, kalan dördü de Cantürk götürdü :))
 
 
 
 

Bernardo’dan aldığım Betty Boop’lu yemek takımımla kurduğum kahvaltı sofram da böyleydi ;)
 
 
 

Yepyeni diyet tariflerle görüşmek üzere,

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...