27 Ekim 2014 Pazartesi

Özen'in kısırı :)


Merhabalar,

Yeni haftaya meşhur kısırımın tarifiyle başlamak istedim. Ailede çok hatta en çok sevilen, babam ve halalarım tarafından her görüşmede talep edilen; bol soğanlı, çok salçalı ve biraz fazla ekşili kısırımın tarifi için malzemeler:

 


2 su bardağı ince bulgur

2 su bardağı sıcak su

3 yemek kaşığı domates salçası

2 yemek kaşığı tatlı biber salçası

1 yemek kaşığı acı biber salçası

1 limonun suyu (ben 2 kullanıyorum)

3-4 yemek kaşığı nar ekşisi

Yarım demet kıyılmış maydanoz

1 demet (fazla da olabilir) taze soğan

1 bardağı sızma zeytinyağı

Köftebaharı, kimyon, pulbiber, tuz

 

Süslemek için cherry domates, salatalık ve marul

 

Bulgurumuzu bir tencereye ya da kapaklı kaba alıp üzerine sıcak suyumuzu ekleyip ağzını kapatıyoruz. Bulgur yumuşayıp şişerken yeşillikleri yıkayıp kıyıyoruz.

Bulgur suyu çekip şiştikten ve ılıdıktan sonra salçaları, baharatları, limon suyunu ve nar ekşisini ekleyip ister eldiveni takıp yoğuruyoruz, istemezsek de kaşıkla iyice karıştırıp malzemeleri birbirine yediriyoruz. En son yeşillikleri ve zeytin yağını ekleyip karıştırıp servis tabağına alıyoruz.
 
 
 

Cherry domates, salatalık ve marul kullanarak bu şekilde süsledim ve açık büfe soframa koydum kısırımı. Ayaklı servis kasem Paşabahçe’den, severek almıştım severek de kullanıyorum :)
 
 
 

Siz de farklı malzemelerle değişik sunumlar yapabilirsiniz ;)

Kısırımı en son eşimin eski iş arkadaşları için hazırlamıştım. Soframın detayları ve diğer tarifler pek yakında ;)



 

Hoşçakalın!  
 
 
 
 
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...