21 Ekim 2014 Salı

Kızlarla akşam çayı


Herkese merhaba,

Geçtiğimiz Pazar Belgin ablam ve Gökçenim için hazırladığım sofra var bugün blogda :)
 
 

İki tuzlu bir tatlı olmak üzere üç çeşit hazırladım. Mercimek köftesinin detaylı tarifi BURADA ;)
 
 
 

BURADAKİ gibi yaptığım patatesli böreklerimi buzluktan çıkarıp fırında pişirdim, tek farkı muska şeklinde değil de sigara böreği gibi sardım ;)
 
 
 

Bu kez üzerine sadece susam ve çörek otu serpiştirdim, siz daha güzel kızarsın isterseniz yumurta da sürebilirsiniz ;)

Gelelim ağlayan kekime:

Adını çok duyduğum ağlayan kekle ilk karşılaşmamız Derya’larda oldu. Bir akşam oturmaya gittiğimizde yapmıştı Derya. Hem Cantürk hem de ben çok beğendik ve ilk misafirde yapmak üzere tarifini aldım.

Ufak tefek değişikliklerle malzeme listesi şöyle:

Keki için:

3 yumurta

1 su bardağı toz şeker

4 yemek kaşığı süt

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3-4 yemek kaşığı kakao

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı un


Keki ıslatmak için:

1,5 su bardağı süt
 

Kreması için:

1 paket kremşanti

1 su bardağı süt
 

Sosu için:

1 paket bitter çikolatalı sos

2 su bardağı süt



Yumurta ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. Süt ve yağı ekleyip biraz daha çırptıktan sonra elediğimiz un, kabartma tozu ve kakaoyu da kabımıza alıp çok az çırpıp borcama döküyoruz. Bu aşamada borcamı yağlamaya gerek yok, zaten ıslak kek muamelesi yapacağımız için yapışma gibi bir problemimiz olmayacak ;)
 
 
 

Kekimizi 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 15-25 dakika pişiriyoruz. Kekimiz çok ince olduğundan, benim de fırınım biraz hızlı pişirdiğinden 15 dakika bile fazla geldi ;)
 
 
 

Pişen keki fırından alıp ilk sıcaklığı gidince (3-4 dakika sonra) 1,5 su bardağı oda sıcaklığındaki sütle her yeri eşit olacak şekilde ıslatıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.
Diğer taraftan kremşantiyi 1 su bardağı sütle çırpıp oda sıcaklığına gelen kekin üzerini kaplıyoruz (daha kalın bir krema isterseniz 2 paket kremşanti kullanmanızı öneririm).

Kremşantiyle kapladığımız keki streç filmle örtüp buzdolabına kaldırıyoruz.
 
 

Kekimiz ve şantimiz dolapta soğurken çikolata sosumuzu paketin arkasında yazandan biraz daha eksik sütle (2 su bardağı) pişiriyoruz ve karıştırarak soğutuyoruz. Sosunu döktükten sonra dilimlediğimiz kekimizi servis ediyoruz.
 
 
 

Çok kolaymış değil mi?

Soframa bakacak olursak; Kalpli runnerım Mudo Concept, Betty Boop pasta setim ve kırmızı saplı çatal bıçaklarım Bernardo, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı kırmızı fiyonklu silikon kapak Tantitoni, peçetelerim de İkea’dan.

Vee canlarımla fotomuz:
 
 

İyi ki varsınız kızlar, sizi çok seviyorum :)   
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...