1 Aralık 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı yer elması


Herkese merhaba,

Yılın son ayı Aralık geldi, çattı :) İlk postta da geçen ay Burcu’nun ellerinden yiyip bayıldığımız ve acilen diyete girme kararı alıp pişirdiğim zeytinyağlı yer elmasını veriyorum.
 
 
 

Yer elması bizim meyve gibi soyup çiğ çiğ yediğimiz bir sebzeden öteye geçememişti şimdiye kadar. Pişmiş hali sandığımdan çok daha lezzetliymiş. Bir de Burcu pirinç kullanmıştı, ben daha diyet olması açısından onu da çıkardım :) Gayet de pratik bir tarif, tek zorluğu biçimsiz yer elmalarının kabuğunu soymak :)
 

 

Malzemeler:

10-12 adet orta boy yer elması

2 orta boy havuç

1 orta boy (ben 2 küçük kullandım) kuru soğan

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 limonun suyu

1 adet kesme şeker

Tuz

Süslemek için bir tutam dereotu



Yemeklik doğradığımız soğanımızı ve zeytinyağını tencereye alıp kavuruyoruz. Eğer yağı yetersiz gelirse çok az su ekleyebilirsiniz, en hafif soğan kavurma yolu bu maalesef. Soğanlar yumuşayınca halka halka doğradığımız havuçları ekleyip hafif yumuşayana kadar kavurup küp küp doğradığımız yer elmalarını, limon suyunu, tuzu ve kesme şekeri tencereye alıp karıştırıp üzerini iki parmak geçecek kadar sıcak su ekliyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra da dereotuyla süsleyip ılık ya da soğuk servis ediyoruz.
 
 
 

Bu da Burcu’mun bizim için hazırladığı yer elmasının fotoğrafı:
 
 
 

Hoşçakalın!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...