29 Aralık 2014 Pazartesi

Erken yılbaşı yemeği: Hoşgel 2015 :)


Herkese merhaba,


Cumartesi akşamı Türkmenistan’dan izne gelen canlarımız Gamze ve Tuğrul’u ağırladık evimizde. İlk yılbaşımızı evimizde baş başa geçirmeyi planladığımızdan bu fırsatı değerlendirip yeni yıl sofrası hazırladım arkadaşlarıma :) Böylece hem erken yılbaşı yemeği yapıp Cantürk'ün doğum gününü kutladık hem de sizlere yılbaşı gecesi için sofra ve menü örneği vermiş oldum ;)
 
 
 

Gamze’nin yoğun ısrarları sonucu menüyü olabildiğince hafif tutmaya çalıştım. Böyle akşamlarda sofrada uzun uzun vakit geçirebilmek, bir anda şişip tıkanmamak için salata ve mezeleri bol, ara sıcak ve ana yemekleri hafif tutmanızı öneririm. Hatta çorba, pilav olaylarına çok kalabalık değilseniz hiç girmemenizi tavsiye ederim.
 

 
 
 
Soframın detaylarına bakacak olursak:
 
 
 

Masa örtüm ile kağıt tutacağı olarak yılbaşı dileklerimizi taşıyan yeşil süsler Tchibo’dan. Masanın ortasına Boyner’den aldığım kapı süsümü koyup ortasına bordo bir mum yerleştirdim. Macrocenter’dan aldığım geyikli yılbaşı peçetelerimi tabakların içine yerleştirip etrafa kozalaklar serpiştirdim. Yemek takımım ve kırmızı çatal bıçak takımım Bernardo’dan. Kadehlerim ve bardaklarım da Paşabahçe’den ;)  
 
 
 


Bakalım menüde neler varmış ;)

Başlangıç olarak:

Közlenmiş kırmızı biber salatası

Cevizli ve dereotlu yeşil zeytin salatası

Yoğurtlu közlenmiş patlıcan salatası

Brokoli salatası

Domates soslu patlıcan biber kızartması

Ara sıcak olarak:
Salamlı ve kaşarlı sigara böreği


Ana yemek olarak:

Fırında tavuk pirzola

Tatlı olarak:

Yılbaşı ağacı cupcakeleri

Şeker hamurlu yılbaşı kurabiyeleri
 
 
 
 


Közlenmiş kırmızı biber salatası
Derin dondurucumdaki yazdan kalma közlenmiş biberleri kullandığım salatamın detaylı tarifi için TIK TIK ;)
 
 
 
 
 
Cevizli ve dereotlu yeşil zeytin salatası
Masanın en ekşi, en fresh üyesiydi :) Tarifi BURADA ;) Siz isterseniz 1 sarımsak ile 2-3 dal yeşil soğan ekleyebilirsiniz. O haliyle de çok lezzetli olur :)
 
 
 
 
Yoğurtlu köz patlıcan salatası
Dondurucumdaki közlenmiş patlıcanları kullandığım, soframda yoğurtluları temsilen bulunan salatamın tarifi BURADA ;)
 

 
 
Brokoli salatası
Sofrada hafif bir salata olmasını istediğim için tercih ettim kendisini. Tarifi için TIK TIK ;)
 
 
 
 
 
Domates soslu patlıcan biber kızartması
Patlıcan ve yeşil biberlerin annem ve babam tarafından jülyen (parmak gibi) doğranıp kızartıldıktan sonra bolca domates sosuyla konservelenmiş hali. Bana düşen sadece kavanozu açıp servis tabağına almak :))
 
 

 
Kaşarlı ve salamlı sigara böreği

Paçanga böreğinden yola çıkarak kaşar ve salamla sardığım sigara böreklerimi çok az yağda kızarttım. Tarifini okumak için TIK TIK ;)

 
 
 
 Fırında tavuk pirzola

Hemen her akşam yemeği davetinde menüdeki yerini alan tavuğu bu kez pirzola seçtim ve tavuk baharatı (harcı) ile soslayıp fırın poşetinde pişirdim. Daha detaylı tarif için TIK TIK ;)

 
 

Yılbaşı ağacı cupcakeleri
Her zamanki muffin ve frosting tarifimle hazırladığım cupcakelerimin kremasına yeşil gıda boyası ekleyip yılbaşı ağacı gibi şeker hamuruyla yaptığım tepe yıldızı ve renkli yuvarlaklarla süsledim.

Tarifi için TIK TIK ;)  

 
 


Şeker hamurlu yılbaşı kurabiyeleri
Kerem kuzusu için yaptığım kurabiyelerden artanları geyiklerle süsledim. Tarifi için TIK TIK ;)

 
 
 


Umarım yılbaşı gecesi nasıl bir sofra kursam diye düşünenler az da olsa fikir edinmişlerdir. Bunlara Arnavut ciğeri, içli köfte, çiğ köfte, yaprak sarma, rus salatası gibi mezelerden bir ya da birkaçını (kendiniz yapmak zorunda değilsiniz hazırları da gayet tatmin edici olabiliyor) bir de pirinç pilavını eklerseniz kalabalık bir grubu rahatlıkla ağırlayabilirsiniz.


 
Umarım bu Gamze ve Tuğrul’u Türkmenistan’a son uğurlayışımız olur, bir sonraki buluşmamız “Hoşgeldiniz” temalı bir parti olur ;)
 


 
Ve son olarak iyi ki doğdun kocişimmm, nice mutlu ve uzun yıllarımız olsun :)



 
 
Hoşçakalın!
 
 
 
 

 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...