16 Aralık 2014 Salı

Ispanaklı ve pırasalı tam buğday unlu muffin


Herkese merhaba,

Bugün size ıspanak ve pırasa sevmeyen çocuklara bir de benimki gibi kocalara kolayca yedirebileceğiniz tam buğday unlu hafif ama lezzetli bir tarifim var :)
 
 

Eklediğim mahlepli susamlı kabartma tozuyla diyet yaparken canı poğaça börek çekenler için birebir ;) Ben kahvaltıda zeytin, peynir ve domatesin yanında bir tane yiyorum, ekmekten daha göz doyurucu olduğu kesin :)
 

 
Malzemeler:

2 yumurta

1 çay bardağı süt

2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

Yarım kilo ıspanak

2 dal pırasa

Aldığı kadar (yaklaşık 1 su bardağı) tam buğday unu

Pul biber, karabiber, tuz

 



Sebzelerimizi iyice yıkadıktan sonra pırasaları ince ince kıyıyor, ıspanakları da iri iri doğruyoruz. Diğer tüm malzemelerle karıştırıp aşağıdaki gibi bir kıvam elde ediyoruz.
 
 
 

Un, sebzelerin sulanma miktarına göre değişiklik göstereceğinden yavaş yavaş ekleyip azaltıp artırabilirsiniz.

 
 
Karışımımızı muffin kalıplarına tam dolduracak şekilde paylaştırıyoruz. Ben silikon kalıplara direk koydum ama siz muffin kağıtlarından da faydalanabilirsiniz.
 
 
 

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar (30-35 dakika) pişiriyoruz.
 
 

Sonra da çayın yanında afiyetle yiyoruz.  
 
 
 

Hoşçakalın!
 
 
 
 
 
 
 

2 yorum:

  1. Evde ıspanak yoktu paziyla yaptım :) Tadi müthiş oldu ama seninki kadar parlak olmadı ustleri tereyağı da katmistim ondan mi acaba? :)

    Reya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyoooo süper çok sevindim canım :) tereyağı kattıysan daha bile parlak olması gerekir aslında ama unun markasından da olabilir :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...