26 Ekim 2013 Cumartesi

Fırında bağ böreği

Ben bu sıralar çiğ sebze&meyve, süt-yoğurt&mısır gevreği ve salata&ızgara et modunda olsam da sağlıklı tarifler denemeye devam ediyorum :)

Sıradaki tarifim kıyma, yeşil mercimek ve bol baharat ile lezzetli olduğu kadar hafif ve sağlıklı bir börek. Hatta salata eşliğinde sıcak servis ederseniz diyetlerinizde ana yemek bile olabilecek potansiyelde :)




Bu böreği nerede yediğimizi ne Cantürk ne de ben hatırlayamadık (Bilkent Neuhaus olabilir) ama benim tarifimden biraz farklıydı. Orjinalinde benim malzemelerime ek olarak Meksika fasulyesi ve haşlanmış mısır vardı; ayrıca benim yaptığım gibi fırında değil galeta ununa bulanarak yağda kızartılmış ve minik minik dilimlenerek mevsim yeşillikleri ile sıcak servis edilmişti. Bu da demek oluyor ki hafif ve diyet olsun isterseniz benim yaptığım gibi, kalorili ama çok daha lezzetli olsun isterseniz yukarıda anlattığım şekilde yapabilirsiniz, seçim sizin ;)



Bayram kilolarını verince ikinci seçeneği de yapıp yayınlayacağım :)
 
İç Harcı için Malzemeler

2 büyük boy kuru soğan
250 gram yağsız dana kıyma
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı yeşil mercimek
1 yemek kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı yedibahar
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
Tuz ve pulbiber

Böreği için Malzemeler

Yarım kilo (3 adet) yufka
1/2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Mercimekleri haşlıyor ve soğuması için bir kenara alıyoruz. Kıymayı da tavaya koyup ağzını kapatıyoruz ve soğanları doğramaya başlıyoruz. Kıyma suyunu çekince yağı ve soğanları ekleyip kavuruyoruz. Soğanlar yumuşamaya başlayınca salça ve baharatları ekleyip iyice kavuruyoruz ve mercimekleri ekleyip karıştırıp altını kapatıyoruz.



Harcımız soğurken yufkaları kesiyoruz. Her yufkayı önce ikiye, her bir parçayı tekrar ikiye ve tekrar ikiye olmak üzere 1 yufkadan 8er eşit üçgen elde ediyoruz.

Kestiğimiz yufkalardan birini alıp süt ve yağ ile yaptığımız karışımla hafifçe ıslatıp üzerine bir yufka daha koyuyoruz. Geniş kısmına 1,5 - 2 yemek kaşığı harç koyup kenarlarından kıvırıp sarıyoruz. Bu işlemin sonunda 12 tane büyük sigara böreğimiz oluyor.





Yağlı kağıt serilmiş tepsiye börekleri dizerken çok sıkışık olmamalarına dikkat edin, kenarları pişmez ve kol böreğinde olduğu gibi hamurumsu kalır. Dilerseniz üzerine yumurta sarısı, sevmeyenler de benim yaptığım gibi yoğurt sürebilir. Fotoğraflarda göreceğiniz üzere yoğurt da en az yumurta kadar kızartır böreklerinizi, hem kokusu da yok :)


Tarifimiz az yağlı ve sağlıklı diye abartmıyoruz, 1 taneden fazla yemiyoruz kızlar. "Ee ama 1 tanecik börek doyurmaz ki!" dediğinizi duyar gibiyim :) O zaman ne yapıyoruz?? Böreğimizi karnabahar salatası (TIK TIK) gibi bir salata ile tüketiyoruz :)

Ben böreğimi neyle mi yedim?:



Yeni bir diyet tarifinde buluşmak dileğiyle, hoşçakalın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...