3 Kasım 2013 Pazar

Izgara tavuklu roka salatası

Roka C vitamini bakımından zengin, bağışıklığı güçlendiren ve antioksidan etkisi olan bir bitki. Roma İmparatorluğu döneminden beri yetiştirilen ancak son 20 yıldır Avrupa ve Amerika’da altın çağını yaşayan roka börek, pizza, makarna gibi yemeklere konulsa da çoğunlukla salata olarak tüketiliyor. Ülkemizde de özellikle balıkların yanında yapıp yediğimiz roka salatasını ben bugün tavukla denedim.



Diyet yapmak zaten yeterince sıkıcı; salatalarda bile farklılık arıyoruz. Havuç-maydanoz-dereotu üçlüsüne bir değişiklik yapıp marul yerine roka ekledim ve sonuca bayıldım :)

Salatası için malzemeler:

Yarım demet roka
1 orta boy havuç
8-10 dal maydanoz
8-10 dal dereotu
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 limonun suyu
Tuz

Izgara tavuk için malzemeler:

100-150 gram tavuk göğüs fileto (kemiksiz ve derisiz)
Tuz, karabiber, pulbiber

Öncelikle tavuğumuzu incecik (0,5 cm) dilimliyoruz. Benim gibi et dilimleme özürlüler için çok pratik bir yöntemim var; dondurucudan çıkmış etler henüz buzu çözülmeden inanılmaz kolay ve dilediğiniz incelikte kesilebiliyor, aklınızda bulunsun :) Unutmayın ne kadar ince, o kadar çabuk pişme ;)

Buzları çözülen ve oda sıcaklığına gelen tavukları hiç yağ koymadan iyice ısıttığımız tavada arkası önü kızarana kadar pişiriyoruz. Zaten çok ince olduğu için tavuklarımızın içinin pişmeme gibi bir şansı da kalmıyor.



Tavuklar pişerken yeşilliklerimizi bıçak kullanmadan elimizle parçalıyoruz. Özellikle maydanoz ve dereotu gibi narin yeşillikleri doğramak yerine dallarından ayırın ki vitamini kaybolup gitmesin :) Havuçları da her zamanki gibi salatalık soyucu ile uzun uzun şeritler halinde kestim, siz isterseniz rendeleyebilirsiniz.

Limon suyu, tuz ve zeytinyağı ile harmanladığım salatamı karabiber, pul biber ve kekik serptiğim tavuklarla servis ettim.

Yanında 1 dilim tam buğday ekmeği ile hem doyurucu hem kalorisi çok çok düşük ve lezzetli bir kase salatamız oldu :) 



Aynı salatayı haşlanmış tavuk ya da ton balığı ile de deneyebilirsiniz :)


Afiyet olsun! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...