9 Ekim 2013 Çarşamba

Bitter çikolatalı truffle

Brownie tarifim evde o kadar beğenildi ki, son bir haftada 2 tepsi pişirmek zorunda kaldım ve bayatlamak üzere olanları da truffle olarak değerlendirdim.



Sadece birkaç dilim brownie, damla çikolata ve süt kullanarak yapıldığı için inanılmaz kolay ve sadece 5 dakikanızı alıyor. 

Malzemeler:

5-6 dilim brownie
2-3 yemek kaşığı süt
1 çay bardağı damla çikolata

Brownie tarifini BURADA vermiştim ama okumayanlar için:

200 gram oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
25 gram kakao
150-200 gram bitter çikolata
2 su bardağı un

Brownieleri minik minik parçaladıktan sonra azar azar süt ekleyip yoğuruyoruz ve şekil alabilecek kıvama getirip damla çikolataları katıyoruz ve mini minik yuvarlaklar yapıyoruz. Birer kürdan batırıp buzdolabına kaldırıp en az 3 saat bekletiyoruz, ben 1 gece beklettiğim için neredeyse çikolata kıvamına gelmişti :)

Ben brownienin çikolata oranı yüksek olduğu için gerek görmüyorum ama eğer brownie değil de hazır ya da evde pişmiş herhangi bir kek kullanacaksanız malzemelere 200 gram çikolata eklemenizi öneririm, benmari usulü erittikten sonra sütle beraber kekinize katın ve sertleşmesine fırsat vermeden yoğurup şekil verin.

Truffle hamurunuza portakal kabuğu, fındık, ceviz, antep fıstığı, kuru üzüm, hindistan cevizi başta olmak üzere sevdiğin herşeyi ekleyebilir, şekil verdikten sonra kakao, türk kahvesi, süsleme şekerleri ya da glazürlerle kaplayabilirsiniz.



Hoşçakalın :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...