23 Ekim 2013 Çarşamba

Havuçlu karnabahar salatası

Bayram tatili boyunca pastalar börekler sarmalar yendi, kilolar alındı. Sabah kahvaltılarında yulaf gevreği, öğle yemeklerinde yağsız etler sebzeler, akşam da salatalar yenmeye başlandı. E ben de diyette olduğum için bayram tariflerini bir kenara bırakıp bir süre hafif tariflerle devam edeceğim :)



Karnabahar en sevdiğim ve diyetimde de çokça yer verdiğim bir sebze. Her hafta pazardan küçük bir karnabahar alıp haşlar, buzdolabıma atarım. Bazen BURADAKİ GİBİ yumurta ve süte bulayıp fırına veririm, bazen yoğurtla salatasını yaparım, bazen et ya da köftelerin yanında brokoli ile birlikte garnitür olarak yerim. Bugün de havuç ve yeşillikler ile salatasını yaptım.

Malzemeler:

150-200 gram haşlanmış karnabahar
1 büyük havuç
Yarım demet maydanoz
Yarım demet dereotu
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 limonun suyu
Çok az tuz

Havuçları soyup rendeliyoruz. (Ben rendelemek yerine salatalık soyucu ile ince uzun şeritler yapmayı tercih ediyorum, hem tadını daha yoğun alıyorum hem de iri parçalar halinde olduğundan sulanmıyor.) Maydanoz ve dereotunu yıkayıp sebze kurutucuda kuruttuktan sonra elimizle parçalıyoruz (yeşil sebzeleri olabildiğince bıçak kullanmadan parçalamaya çalışın ki, vitaminini kaybetmesin). En son karnabaharları ekleyip, yağ limon ve tuz ile harmanlıyoruz.




Babam bu salatada mutlaka yeşil soğan istiyor. Ayrıca -denemedim ama- marul ve hatta kırmızı lahana ile de güzel olabilir.

Diyet karnabahar kızartması için de TIK TIK :)

Hoşçakalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...