2 Ekim 2013 Çarşamba

Çilekli brownie cupcake

Bugünkü tarifim hem brownie hem de cupcake sevenler için :)



Brownie tepside pişirilip dilimlenerek servis edilebileceği gibi muffin kalıplarınla pişirilip farklı kremalarla lezzetlendirilebilen harika bir alternatif, hele de benim gibi “süslüler” için :)

Brownie için malzemeler:

200 gr oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı
3 yumurta (benimkiler büyüktü, yumurtalarınız küçükse 4e çıkarabilirsiniz)
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
25 gram (1 paket) kakao
2 paket (160 gram) çikolata, bitter ya da sütlü tercihi size bırakıyorum
2 su bardağı un

Kreması için:

1 paket çilekli crem ole
1,5 su bardağı süt (istediğiniz kıvama göre süt miktarını artırıp azaltabilirsiniz)

Çikolatamızı benmari usulü erittikten sonra ılımaya bırakıyoruz, bu arada oda sıcaklığına gelen yumurtaları ve şekeri mikserin orta hızında 5 dakika çırpıyoruz. Erimiş çikolatayı, küçük parçalara bölünmüş yumuşak tereyağını, vanilyayı katıp biraz daha çırptıktan sonra elediğimiz un, kakao ve kabartma tozunu ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz ve kalıplarımıza paylaştırıyoruz.

Ben biraz garantici olduğumdan silikon kalıplarımın içine muffin kağıdı koydum, hem kalıba yapışma riski yok hem de yerken eller kirlenmiyor :)

Kalıpları yarısına kadar doldurunca hamurum 20 kalıbıma yetti, dolayısıyla bu tariflerden 20 brownie muffin elde ettim.

180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişirdim. Ama siz kürdanla kontrol edin, fırınınız iyi pişiriyorsa 20 dakika bile yeterli olabilir.  

Süslemeye geçmeden önce ister kurabiye ister kek olsun malzemelerinizin soğuduğundan emin olmalısınız. Bu tarifi bir gece önce pişirip buzdolabında da bekletebilirsiniz, çikolatalı oluşundan mı bilemiyorum soğukken inanılmaz lezzetli, kremasız haliyle muffin olarak bile çayın kahvenin yanında ikram edebilirsiniz.

Krema için vanilyalı, orman meyveli, Antep fıstıklı, kakaolu, çilekli kremşantiler ya da crem oleler, hazır ya da evde hazırlayacağınız tiramisu ve hatta cheesecake kreması kullanabilirsiniz, alternatifimiz çok :)

Ben pembe olmalarını istediğimden çilekli crem ole kullandım, 1,5 su bardağı süt ile çırptıktan sonra da krema pompası ile brownielerimin üzerine sıktım ve bonibonlarla süsledim; siz taze meyveler, kalp çikolatalar, badem şekerleri, marshmellowlar veya renkli drajeler kullanabilirsiniz. Ve hatta ciciş mumlarla cupcakelerinizden doğum günü pastası yapmanız bile münkün ;)




Hoşçakalın! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...