1 Temmuz 2014 Salı

Limonlu Muffin


Merhaba,

Puf puf kabaran mis kokulu bir muffin tarifi ile karşınızdayım :)
 
 

Bugüne kadar aroma vermek için hep limon kabuğu rendeleyen ben Dr. Oetker’in minik cam şişelerde satılan limon aromasını kullandım. Kokusu evet çok güzeldi fakat benim malzemelere biraz az geldiği için limon tadını yeterince iyi alamadık, o yüzden eğer kek miktarını azaltmayacaksanız aromayı 2 şişeye çıkarın ya da ekstra limon kabuğu kullanın ;)
 

 

Malzemeler:

3 yumurta

1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 şişe Dr. Oetker limon aroması

2,5 su bardağı un

 

Geçtiğimiz hafta sonu evimize gelen arkadaşlarımız için yaptığım diğer tariflere ulaşmak için TIK TIK ;)
 

 

Yumurtalar ve şekeri krema haline gelene kadar güzelce çırpıyoruz. Sıvıyağ, süt ve limon aromasını ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Katı malzemelerimizi (vanilya, kabartma tozu ve un) eledikten sonra kabımıza yavaşça ekleyip çok az çırpıp (unutmayın kuru malzemeler ne kadar iyi elenirse ve az çırpılırsa kekler o kadar güzel kabarır) muffin kalıplarımıza paylaştırıyoruz.




 
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında - kürdan temiz çıkana kadar – pişiriyoruz :) Bu aşamada fırının kapağını çok fazla açmamaya ve kürdan batırma işlemini kekinizin yüzü iyice kızarmadan yapmamaya dikkat edin. Aksi takdirde sönüp çökebilirler.
 
 
 


 
 
Ben bu malzemelerle 21 muffin elde ettim. Kalp şeklinde olanlar Cantürk’ün işyerine gönderildi, diğerleri sofraya alındı :)







Cupcakeli muffin süslerini de ben hazırladım. Siz de istediğiniz herhangi bir desenin çıktısını alıp keserek kürdan yapıştırabilir ve muffinlerinizi süsleyebilirsiniz.   




 
 
 
 
Sevgiyle kalın!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...