16 Temmuz 2014 Çarşamba

Kurutulmuş domatesli ve cevizli zahter salatası


Herkese merhaba,

İç Anadolu’da pek bilinmeyen, benim de geçtiğimiz sene tanıştığım zahterle yaptığım bol zeytinyağlı ve ekmek banmalık ister kahvaltılarda ister ana yemeklerde başlangıç olarak ikram edebileceğiniz harika bir tarifim var :)



 


Zahterin Antakya’ya (Hatay mı demeliyim bilmiyorum) özgü güzel kokulu bir ot olduğunu duymuştum ama ilk defa geçen sene kocişten evlenme teklifi aldığım gün tadına bakabildim.

Yeri gelmişken tek taşımı  Dafne Restaurant'ta harika Antakya mezeleri ve yemekleri eşliğinde aldım. Ortamı, hizmeti ama en çok da mezelerine bayıldım, hele de zahter salatası bambaşka ;)





 

















5 Temmuz 2013 hayatımın en mutlu günüydü, ta ki evlendiğim 19 Mayıs’a kadar :)))



 

Tarife dönecek olursak, Doğu Akdeniz’e özgü bir kekik türü olan zahter bana sanki taze kekik ve biberiyeyi aynı anda yiyormuşum hissini veriyor. Aroması mükemmel. İster et ve tavuk yemeklerine katın, ister salatalarınıza doğrayın, isterseniz de kahvaltılık zeytinlerinize pul biberle birlikte serpiştirin. Hepsiyle de ayrı güzel oluyor.

Marketlerde satıldığını hiç görmedim, belki de denk gelemedim bilemiyorum. Ben Çayyolu’nda kurulan sosteye pazarındaki Hatay yöresel yemeklerini satan yerden alıyorum. Kilosu en son aldığımda 50 liraydı, fiyatı sizi korkutmasın poşete epeyce doldurmama rağmen 1lira 25 kuruş ödedim :)




 



Malzemeler:

5-6 adet kurutulmuş domates

2-3 yemek kaşığı iri parçalanmış ceviz içi

1 tutam zahter

1 çay bardağı sızma zeytinyağı

Yarım limonun suyu

Tuz, pulbiber




 



Kurutulmuş domatesleri 5 dakika kadar sıcak suda bekletip yumuşattıktan sonra minik minik doğruyoruz. Ceviz içini, dilediğimiz kadar zahteri, zeytinyağını, limon suyunu, tuz ve pul biberi ekleyip karıştırıyoruz.

Biz salatamızı kahvaltıda görmüş olduğunuz hamur işlerini bandırmak suretiyle yedik, üzerine de kocaman bir tahinli çöreği götürünce diyet miyet kalmadı. Ama siz daha hafif olsun isterseniz, zeytinyağı miktarını azaltabilirsiniz.




 


Kahverengi dikdörtgen servis tabaklarım ve peçetelerim İkea, çatal bıçak takımım Korkmaz, turuncu tabaklarım Carrefour, 3’lü beyaz tabak setim Karaca, kırmızı çay bardaklarım Güral, sarı- kırmızı fiyonklu silikon kupa kapağım Tantitoni, masa örtüm Bursa Kumaş Pazarı’ndan -annem dikti- :)




 

Hoşçakalın! 






 

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...