22 Temmuz 2014 Salı

Közlenmiş Patlıcan Salatası


Herkese merhaba,

Bugünkü tarif benim en en sevdiğim, tek başına bile ana yemek olabilecek, ızgara et & köftelerin yanına harika yakışan ve her mangal yakıldığında yapılan köz patlıcan salatası :)
 
 

Malzemeler (2 kişilik)

2 adet tombul bostan patlıcanı

1 orta boy domates

1 orta boy kuru soğan

2-3 adet sivri yeşilbiber

Bir tutam maydanoz

Limon suyu ve nar ekşisi

Sızma zeytinyağı

Tuz ve pulbiber
 

Öncelikle patlıcanlarımızı közlüyoruz. Patlıcanlar en güzel mangalda közlenir, is kokusu daha bir lezzet verir ama aynı işlemi ocakta da yapabilirsiniz. Ocağı yakıp üzerine koyuyoruz ve közlendikçe patlıcanlarımızı çeviriyoruz. Patlıcan sayınız çok fazlaysa bu işlem biraz yorucu hal alabilir o yüzden patlıcanları fırın tepsisine dizip közleyenler de var ama bunlar kadar yumuşak olmadıklarından ben pek tercih etmiyorum ;)

Közlenmiş patlıcanları soyup ufak ufak kıyıyoruz. Doğradığımız domates, soğan, biber ve maydanozu da ekleyip karıştırıyoruz. Limon suyu ve nar ekşisi kısmı size kalmış. Sadece limon suyu veya nar ekşisi kullanabileceğiniz gibi ikisinden de biraz biraz ekleyebilirsiniz ama elinizi korkak alıştırmayın ;)

Tuz, pulbiber ve zeytinyağından sonra salatamız hazır.  
 

 

Dün akşamki sofram da böyleydi:
 

 

Orkideleri İkea’dan almıştım; saplarından keserek peçetelik yapma fikrim halen devam ediyor ama şimdilik peçetelerimi yalnız bırakmamak için kullanıyorum :) Kocaman bardaklarım da İkea’dan, bizim gibi suyu, ayranı çok içen bir çifte ancak yetiyorlar. Renkli seramik tabaklar da ya Carrefour ya Çağdaş’tan tam hatırlayamıyorum. Çatal bıçak takımı Korkmaz, orkideli peçetelerim de Migros’tan ;)

Hoşçakalın! :)
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...